Speeltoestel in de tuin en trampoline.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Froetsel, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo dames!
    Voor de kids hun verjaardag willen we een trampoline aanschaffen welke afmeting raden jullie aan? En kan je een standaard model ook ingraven? Bedoeling is namelijk rond maart als de speeltoestel geplaatst word dat we de trampoline ook willen ingraven.

En qua speeltoestel wat moet er echt in en wat is zonde om te plaatsen?

Hier willen we sowieso
    - glijbaan
    - zandbak afgedekte zodat t geen kliederboel word

Wat nog meer, gaat om kids van 2 en 3 jr

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben met een diameter van 2,40 meter. Zou geen kleine nemen want die springen niet. We hebben hem inderdaad in laten graven.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier is de schommel trouwens een groot succes!

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    Wij hebben een grote trampoline en dat is een succes hier. En in het voorjaar komt er nog een schommel :D

5. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb je de speciale die ingevraven moet worden of de ene gwn met pootjes en in laten graven?

Ik zat eraan te denken 1 van 3,66 of is dat te groot?
    2,40 hoeveel personen kunnen erop springen?

6. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL

Welke afmeting als k vragen mag,

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Schommel! Volgens mij is dat nog leuker/langer te gebruiken dan een glijbaan...

8. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL

Hier is mijn dochter gek op glijbanen , maar kan dan gewoon schommel erbij nemen. We willen een grote speelplek voor ze creeeren.

Heb dus nu schommel.zandbak en glijbaan

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Super leuk als je die ruimte hebt :)! Misschien nog iets van een huisje of iets om in te klimmen?
    Heb een speeltuin voor de deur en merk dat de 'basis'-dingen toch het meest gebruikt worden. Maat ook bijvoorbeeld een heuvel van gras met daarin een glijbaan. Zodat je ook via het gras naar beneden kunt rollen bijvoorbeeld. Weet natuurlijk nirt precies hoeveel ruimte je beschikbaar hebt

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wii gaan in het voorjaar een hut bouwen, met trapje en glijbaan enz. Nu hebben we een huisje met klap raampjes en deurtje en een zandbak. Trampoline komt er hier never nooit niet in, zoon heeft toen hij 2 was daar zijn been 3voudig mee gebroken. Hij stond stil terwijl iemand anders sprong, hij verzwikte z'n enkel en brak daarbij zijn been.

11. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Zo groot mogelijke trampo doen! Veiliger en als kinderen groter worden hebben ze er dan ook nog wat aan. Hier dochter van 14 die alle kanten op springt en salto't ;) wij wonen vrij dus hebben de grootste volgens mij, 460 dacht ik. Maar dat kun je niet altijd kwijt natuurlijk. En nooit hélemaal ingraven, zo'n 10/20 cm boven de grond uit laten komen zodat tijdens t springen de lucht weg kan. Springt ie beter.

12. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Wij hebben een trampoline, ingraafmodel met een diameter van ruim 3,5 meter. Verder nog twee schommels aan de boom, zandbak en een speelhuisje met een glijbaan. De grote favoriet blijft hier toch wel de trampoline! Ik zou hier zeker voor gaan als je moet kiezen. Ingraafmodel is wel aan te raden. Een avondje graven en de trampoline stond. Een gewone trampoline lijkt me lastig om recht te krijgen, moet je heel veel graven en moet je ook nog opletten dat er niemand onder kan vallen.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben ook verwend met veel ruimte (3.000 m2) dus hier ook een grote trampoline. Ik twijfel of we de 4.20 of de 4.60 diameter hebben. Niet ingegraven, maar een groot net er om heen.
    Verder heeft mijn vriend afgelopen voorjaar een mooie klimtoren gebouwd, en aangebouwd plek voor twee schommels, en we hebben ook zo'n "schotel" waar ze op kunnen liggen (omwisselen met schommel). Verder dus klimtoren met glijbaan. Onder het platform is nog ruimte waar we komende zomer een soort van tent/hut van gaan maken, mbv tentzeil of tafelzeil.

14. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij hebben een trampoline van 3.44 dat is toch wel een minimale maat wat mij betreft. Trampoline is echt een hit maar bij ons mag er 1 tegelijk op want mijn middelste heeft vorig jaar haar been gebroken doordat haar zus mee aan het springen was...
    schommel en zandbak vinden ze ook echt geweldig! We hebben ook een glijbaan die is wat minder in trek.

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Wij hebben een trampoline van zo'n 4 meter dacht ik, met net eromheen. Niet ingegraven, omdat we een erg grote tuin hebben, en het nog lang niet af is, dus die trampoline zal nog wel een paar keer verhuisd worden.
    Daarnaast een houten huisje met zandbak eronder en glijbaan eraan, en mijn man heeft een jaartje geleden een houten stelling met 2 schommels gekocht voor 10 euro :D

Hier zijn vooral de trampoline en schommels in trek.
    Binnenkort maakt mijn man nog een grote zandbak, met deksel, en een groot stuk omheining met kunstgras erin, waar de jongste veilig kan spelen.

16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wij hebben ingraafmodel van 3 meter. Beste aankoop ever. Op Alle leeftijden leuk. Ook ikzelf sta nog weleens te springen. En..... Op een warme zomerdag in het zonnetje liggen op t ding is ook heerlijk :D

Andere speeltoestellen hebben we niet. Alleen twee goaltjes en een grasveldje. En in de zomer zetten we een opblaasbadje of waterglijbaan neer.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Wij hebben een (ingegraven) trampoline van ca 3,5 meter. Als je de ruimte hebt altijd doen!
    Daarnaast een speeltoestel met twee schommels, speelhuisje en glijbaan. Verder een losse zandbak (2x2 m) en in de zomer uiteraard een zwembadje. Verder hebben we een groot grasveld om bijv te voetballen en waar een volleybalnet kan hangen, maar daar zijn de kinderen nu natuurlijk nog te klein voor.

18. 1548

1548 Niet meer actief

Wij hebben een trampoline van ca 3,5 meter ingegraven. Zijn er met zijn 2en een goede dag mee bezig geweest.

Daarnaast hebben we een speelhuis gebouwd. Vanuit binnen kunnen ze met een trapje naar boven. Daar staat een picknicktafel. Aan het huisje hangt een glijbaan. En onder het speelhuisje hebben we een (afdekte) zandbak van volgens mij 1,5x1,5. Daarnaast nog ruimte om te rennen, fietsen, voetballen.

Als je zelf iets gaat bouwen/ inrichten dan zou ik ook voor een schommel gaan. Misschien is een klimrek of zwaairingen een optie?

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Klopt, ik lig er zomers vaak op en zelfs opa gaat er nog wel eens op liggen :D, de huisdieren liggen ook graag op de trampoline. Haha, maar hij is in eerste instantie natuurlijk voor de kinderen en die gebruiken hem ook dagelijks. Alleen in de winter hebben we hem afgedekt.
    We hebben hem ingegraven en hij is 2.40. Groter past niet in de tuin, geen zin ook om daar mijn terras voor op te offeren.
    Verder hebben we een zandtafel en zomers een redelijk groot badje.
    Woon schuin achter een speeltuintje waar een schommel en een glijbaan staan, dus kunnen ze die daar gebruiken.

20. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Euhm....:D..... Wij hebben een groot houtenspeelhuis, met glijbaan, schommel, zandbak en ingegraven trampoline in de tuin haha.

Onze trampoline is een 2.40 m en wel echt een inground model. Wij vinden hem ideaal met kleintjes, ze kunnen er zelf op en af.

Deel Deze Pagina