Hoi dames! Gisteren heeft vriendlief de babykamer opgehaald en gelijk in elkaar gezet! We hebben een ruime babykamer met veel mogelijkheden! Misschien stom, maar heb een kleine plattegrond toegevoegd. We hebben een kast, commode, ledikant en babybadje om te plaatsen. Ik ben rechtshandig en wil graag de babykamer zo 'slim' mogelijk indelen. Dat het in bad doen, verschonen en uit bed halen/ in bed leggen makkelijk is. Dus mijn vraag : Hoe kan ik de babykamer praktisch indelen? Alle tips zijn welkom! liefs, Sill
Sorry maar ik ben echt een ramp met een plattegrond. Waarom niet gewoon een paar keer schuiven en oefenen met een pop ofzo. Want wat de 1 handig vind kan voor een ander lastig zijn. Succes
Beetje zelfde soort kamer hierzo.. Foto's staan in album.. Misschien dat je daar nog wat mee kan? Ik vond het erg belangrijk dat badje bij de commode kwam te staan voor de handigheid.. maar verder zijn we behoorlijk aan het schuiven geweest
Ik ben ook niet zo goed met lezen van een plattegrond, maar wat ik wel zou doen is je bedje bij het raam plaatsen. Als ze namelijk wat gelig zijn dan worden ze meestal zoveel mogelijk in het daglicht neergelegd. En tja verder zou ik als ik jouw was uit kartoon de maten van alles knippen en zo schuiven in de kamer. hebben wij ook gedaan. Al hoewel wij echt een mini kamertje hebben en alles past er net aan in. . Of zouden onze meubels te groot zijn hahahahahaha
Ik vind nou juist bedje bij het raam weer niet fijn, meestal tocht het bij het raam, wij hebben het bedje daarom weggehaald bij het raam.. Ik heb bedje tegenover de commode, dus hoef me alleen maar om te draaien.. Badje bij de commode is inderdaad handig.. Ik heb trouwens het aankleedkussen recht op de commode liggen, mijn man is rechts en ik links dus we hebben de middenweg gekozen En ik vind het ook makkelijker, dochter ligt nu recht voor me, krijg nu alleen wel schoppen tegen mijn buik
Een beetje off topic en misschien een hele stomme vraag maar staat het badje niet op de badkamer? Dat lijkt me een stuk handig met vullen en leeglaten enzo? Of lopen jullie met een vol badje naar de badkamer?
Als ze klein zijn is het voor de uk niet echt lekker om van een warme badkamer over de overloop naar het kamertje te gaan. Daarom hebben wij altijd het badje in de badkamer gehad en daar droogte ik hem af en klede ik hem aan. Nu is het geen badje meer maar gewoon onder de douche en doen we het verder nog steeds zo.
Bij ons staat het badje in de slaapkamer. Ten eerste omdat wij een hele kleine (1.20mx2m) badkamer hebben en er echt geen badje inpast. Ten tweede moet je als je het badje in de badkamer zet wel ook plek hebben om je kindje af te drogen en aan te kleden. Als ze nog heel klein zijn koelen ze zo snel af dat het niet zo verstandig is om ze van de badkamer eerst nog mee te nemen naar de slaapkamer en daar pas af te drogen en aan te kleden. Het badje vul ik trouwens met 2 emmers water. Onderin het badje zit een stop en zo leeg ik het badje, weer in dezelfde 2 emmers. On-topic: Ik heb het bedje niet bij het raam staan. Wij hebben altijd het kleine raampje een stukje open en ze moet natuurlijk niet op de toch liggen. Verder zou ik gewoon eens een indeling proberen en als het je niet aanstaat wat gaan schuiven.
hier sluit ik me bij aan... met jullie indeling zou ik denk ik kiezen voor het bedje aan de linkerkant - gelijk in het hoekje als het ware. Commode er zo'n beetje recht tegenover en daar een kast naast, waar je dus ook nog zo vanaf de commode (en je kindje vast kunnen houden) bij kan. Ruimte voor een prullenbakje dan aan de rechterkant van de commode, misschien net achter de deur. Dan staat hij ook niet vol in het zicht. Ik zou het badje zelf neerzetten als je hem nodig hebt en niet standaard laten staan. Ik zou die op het moment dat je hem gebruik ongeveer midden in de kamer zetten, in een L-vorm met de commode als het ware - zodat je maar een kwartslag hoeft te draaien en je kindje na het bad zo op de commode kan leggen. Voor het mooie zou ik anders het badje in het hoekje aan de kant van het bedje, bij het raam zetten.
Hoe breed is dat kamertje? Wij hadden een kamertje van 2 meter breed en 2,5 diep. Als ik het vergelijk met jou plattegrond staat de commode tegen de rechtermuur, het bedje tegen de linkermuur (kun je om het hoekje van de deur gluren naar het ledikant. Wij hadden de kast (een smalle) naast de deur staan. Maar misschien kan die in jou geval ook nog naast het ledikant/wiegje staan. Het badje zetten we midden in de kamer, en na gebruik in de gangkast. Mijn zoontje had een droge huid, dus hij ging maar 1a2 keer per week in bad. Het bad stond met 3/4 weken ook in de douche, want hij spetterde alles nat Wij hadden de rompers dan in de la liggen van de commode. Dus we konden dan zonder moeite in ieder geval hem tot de romper aankleden. De rest van de kleding heeft iets minder "haast"
Als je je plattegrond hebt ingevuld kun je met potloodlijnen je route aangeven. Je gaat dan denkbeeldig je kindje uit bed halen, uitkleden op de commode, in bad doen en aankleden op de commode. Als je veel kruisende lijnen krijgt kan je indeling effectiever. De tips die al gegeven zijn die ik ook belangrijk vind zijn: - om een hoekje kunnen kijken of je kindje goed in zijn bedje ligt terwijl je de deur op een kier hebt is handiger dan de kamer doorlopen. - het bedje liever niet op de toch zetten, dus liever niet bij het raam. Bij voorkeur in een hoek tegen twee wanden aan. Succes, zie graag je kamertje terug in show je babykamer !
Wat ik hier in de praktijk erg handig vond was om de kleding binnen handbereik van de commode te hebben. Het is ons al vaak gebeurd dat je opeens *verrassing* een kleine met natte/vieze kleertjes op de commode hebt liggen en dan is het heel fijn om een hand bij de commode te kunnen houden terwijl je met de andere schone spullen pakt
Hier hadden we hem de eerste 2 weken op de babykamer, maar idd bleek de badkamer veel handiger en dus vanaf toen op de badkamer..
Hoi Dames! Bedankt voor de vele reacties! We hebben nu eindelijk een definitieve opstelling gemaakt, die erg praktisch is en nog mooi staat ook. Als je bij de deur staat, gelijk links om de hoek staat de ledikant. Zodat als we de deur openen, straks de kleine meteen kunnen zien. Even verderop aan dezelfde muur staat de commode en daar tegenover aan de rechtermuur de kleding kast. Tussen de kast en het raam staat het badje. Die kunnen we dan makkelijk pakken. Als de kamer af is, zal ik hem zetten bij 'show je babykamer'! We hebben nog vele leuke dingen voor aan de muur! Bedankt voor jullie hulp! Liefs, Sill