Hoi, Ik heb wat praktische tips nodig van ouders met kinderen met ernstige bpd. Hoe kan je makkelijk het zuurstof meenemen met de kinderwagen? Thuiszorgwinkel, zuurstof leverancier en baby winkel weten het niet Nam iemand ook de bevochtiger mee als je wegging? Wanneer durfde jullie voor het eerst de monitor even uit te zetten? Als iemand ervaring heeft met ernstige bpd kan je me echt heel erg helpen!!!!! Liefs, Chantal
Hey, Hier ook een kindje met bpd. zal nog tijdje zuurstof nodig hebben thuis ook. Nu ligt ie nog in t ziekenhuis. groetjes
Hoi, Ik heb ervaring met een kindje met BPD. Wij gingen eerst kleine stukjes om het ziekenhuis wandelen met monitor en zuurstof. Wij namen een fles mee, van het ziekenhuis te leen. Toen onze dochter thuis kwam hadden we een apparaat en flessen, ideaal. De fles onderop de kinderwagen en de monitor hing ik aan de beugel. Bevochtiger voor onderweg hadden we niet maar dat was niet zo erg volgens het ziekenhuis. De monitor hadden we de eerste weken volledig aan maar gedurende de weken die volgde hebben we het eerst overdag afgebouwd (wegens bewegingen) en later tijdens het middagslaapje en na precies 1 jaar helemaal. Maar het ligt helemaal aan het kind en het verloop van de BPD. Groetjes mama imke.
@mama imke; Hey, bij ons hebben ze ook gezegd dat ie hoogstwaarschijnlijk een jaar zal zijn vooraleer hij van alles verlost zal zijn. Ging dat voor jullie een beetje praktisch? Kon je lang thuis zijn voor je kindje dan? gr Edelweisje
Hoi Dames, Bedankt voor jullie reactie's. Ik begon al te denken dat het heel erg raar is dat BPD meer inhoudt dan een puffertje. @mama imke, wat te gek dat je vanuit het ziekenhuis al naar buiten macht. Hoe lang heeft je kindje in het ziekenhuis gelegen? Is dat jaar na de ziekenhuis periode of na de geboorte? @Edelweisje is er al bekend wanneer je kindje over mag? Heeft hij al 100 % O2. Ik leef met je mee hoor!! Mijn ervaring is dat de eerste 10 weken meevallen en alles na de uitgerekende datum in het ziekenhuis is gewoon belachelijk zwaar!! Hier gaat alles slecht! Hugo heeft de griep en hij is weer opgenomen. Het ziekenhuis is tevreden dat hij pas na 2,5 maanden opnieuw is opgenomen, maar het is echt zo zielig. Hij heeft nu veel meer zuurstof nodig, nu 1,5 l en vannacht zelfs 2 l. Hij is aan de diarree en zijn billen zijn helemaal kapot. Hij hoest veel maar krijgt het slijm niet weg. Vorige week toen hij opgenomen werd, was ik ook te ziek om op mijn benen te staan en nu gaat papa ziek worden. Ik ben dus lekker heen en weer aan het rennen. De griep gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat het zuurstof gebruik ook weer langer duurt. Was het maar lente dat alle virusjes uit de lucht zijn. De dokter zegt dat het van de zomer beter zal gaan Chantal