Praktische tips verborgen reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door knor1981, 14 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Hallo.

Ik loop tegen een paar dingen aan bij ons meisje van nu 10 weken.

Wij gaan deze week bijvoorbeeld een dagje dierentuin. Ze voorspellen dan 25 graden. In de maxicosi ligt ze zo warm maar plat in de wandelwagen mag niet. Enig idee of ik de wandelwagen op een bepaalde manier schuin kan zetten ofzo.

En moet ze echt altijd schuin liggen of mag ze bijvoorbeeld 2 uur na de voeding wel weer plat.

En hoe doe je dat dalijk net spelen. Onze oudste legde we op zo'n speeldeken met een boog erboven waar ze tegen kon slaan enzo. Maar de jongste ligt dan overdag in de wipstoel beneden en die kun je niet onder die speelboog zetten.

Hoe doen jullie dat.

2. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    @Averlhach kan je waarschijnlijk wel tips geven.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een ergonomische draagdoek is ideaal daarvoor. En of ze uren na de voeding al plat mag, dat weet je alleen door het te proberen. Er zijn geen vaste regels.

Spelen deed ik hetzelfde bij mijn reflux dochter als bij de zoon zonder reflux. Ja, er kwam soms veel uit op de mat. Maar kunnen spelen zonder beperkingen van een stoeltje is heel belangrijk voor de ontwikkeling. En de speelboog zette ik op een verhoog boven de wipper. Gewoon wat creatief zijn.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier nam ik de draagzak mee voor vlak na de voeding en verder gewoon in de wagenbak. Neem aan dat ze verder ook wel in de wagenbak ligt toch als je gaat wandelen.
    Verder legde ik ze ook gewoon op speelkleed en in de box, niet binnen een uur na de voeding, maar ze moeten zich toch ook kunnen ontwikkelen. Teveel gebruik van maxi cosi of wipstoel kan de ontwikkeling belemmeren dus gewoon lekker neerleggen en als ze het niet prettig vinden merk je het snel genoeg en houd je ze weer rechtop.

5. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Draagzak heb ik maar vind ik met 25 graden zelf niet prettig.

Sinds de diagnose vier weken geleden heb ik haar helemaal niet meer plat gehad, alleen met de luier verschonen natuurlijk

6. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Het matras in de waterbak kan je misschien wel wat omhoog doen met een kussen of handdoek onder het matras

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben idd een soort wigkussen gemaakt voor onder het matrasje van de kinderwagen.
    Dragen met 25 graden kan prima trouwens. Lekker luchtig kleden allebei. Je ontkomt niet aan dragen eigenlijk met een kindje met reflux.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Soms werkt buikligging wel voor een kindje met reflux en als de bakrand hoog genoeg is kan je dus ook buikligging doen in de wandelwagen bak.
    Verder zijn er mogelijkheden om het matrasje schuiner te leggen, maar daarbij moet je wel opletten dat het matras niet te hoog komt. Als je een beetje handig bent zou je dit al met een (paar) handdoek(en) kunnen doen.

Verder is warmte meestal goed te doseren door juiste laagjes kleding en is dragen juist heel prettig bij reflux.

Ik liet mij kinderen ruim na de voeding overigens wel plat liggen en naar mate ze ouder werden werd dat steeds iets meer. Uiteindelijk moeten zich namelijk ook kunnen ontwikkelen en dat doen ze toch vaak liggend. Maar dat is echt afhankelijk van waar het kan en hoelang het kan. Slapen bleef namelijk wel schuin ;)

knor1981 vindt dit leuk.
  9. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik deed een grote handdoek onder de matras van de kinderwagenbak aan het hoofdeind dubbelgeslagen. Dan loopt het wat af ipv alleen een bult bij het hoofdeinde.

Verder is een draagdoek al luchtiger dan een zak, maar ik vond het ook niet zo wat als het zo warm was.

In de box vaak op buik of op een schuin kussen.
    Verschonenkussen heb ik ook een handdoek onder.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.948
    14.996
    113
    Verschonen deden wij juist op een schuinte en dan vooral rollend. Wagenbak kan je iets schuin zetten door idd iets van een handdoek te fabriceren. Spelen deden wij hier gewoon, we hielden t alleen wel rustig na een voeding. Ik zorgde wel dat ze met drinken altijd op dr rechterzij lag, voorkeurshouding was hier toch niet zo'n issue, dan stroomde die maag makkelijker leeg. Half uurtje na boeren en daarna kon ze wel spelen.

Juist 2 uur na een voeding hadden wij hier problemen door opkomend maagzuur, dus zij at en eet (probleem hebben we nu nog) steevast om de twee uur al is t nu maar een lange vinger of wat maisknabbels oid dat maakt niet uit, maar er moet wat in. Het wordt makkelijker, zelfs al blijven ze er langer dan verwacht last van houden. Waar je in t begin nog krampachtig zoekt naar het patroon, de leefregels nog niet geautomatiseerd zijn en aan alle kanten zoekt hoe je je kleine t beste kan ondersteunen, wordt het gaandeweg steeds simpeler en sta je pas raar te kijken wanneer je iemand anders de gebruiksaanwijziging uit moet leggen die voor jou zo gewoon is geworden.

11. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ze heeft er bijna geen last van. Het enige was dat ze begon te slikken na een voeding als we ze in de box of bed legde. Verder nooit iets van gemerkt. Dus denk dat ik erg ver bent gegaan in het niet meer plat leggen. Dn dat ik gewoon rustig meer moet gaan probere

Deel Deze Pagina