Is misschien een stomme vraag, maar ik vroeg het me toch af. Wat voor zaken moet je regelen als de baby geboren is. Betrekking tot verzekeringen, financiele zaken e.d. Iemand info of ideën hierover? groetjes Edit moderator: verplaatst naar Na de bevalling
je moet je kindje aanmelden bij een van jullie zorgverzekeringen. je kan even met je verzekeringen bellen om te kijken of ze up to date zijn en gelijk melden dat er gezinsuitbreiding is. verder weet ik het ook ff niet meer
- Drukkerij bellen voor de kaartjes.. - zorgverzekeraar.. - langs de gemeente voor het aangeven - bijschrijven op paspoort/trouwboekje. - als je in het ziekenhuis bevalt de kraamzorginstelling bellen wanneer je verwacht thuis te komen.. Dit is even wat ik zo weet.. Tip.. schrijf voor je man alle telefoonnummers op..
Eventueel testament aanpassen? Mbt voogdij etc. En natuurlijk kind aangeven. Inderdaad zorgverzekering bellen en geboorte doorgeven.
kind opgeven bij je overlijdenspolis. Kost meestal eerste jaren nog niets , maar dan is dat tenminste goed geregeld.
Mijn vriend heeft een hele uitgebreide zorgverzekering en ik zelf niet zo. Kunnen we ervoor kiezen om onze kleine bij mijn vriend op zijn verzekering mee te verzekeren? Of gaat het dan automatisch bij de moeder op? Een trouwboekje/paspoort hebben wij beide niet. Gewoon een ID-kaart wel. Moeten we de kleine daar ook op laten bijschrijven oid?