Hoi, mijn bevalling is weliswaar alweer even geleden, maar ik ben pas sinds en paar maandjes voor het eerst weer aan de pil (ivm bv). Weer hetzelfde merk als voorheen. Maar nu word ik steeds al voor het einde van de pilstrip ongesteld. Wie heeft deze ervaring ook na een bevalling? En wat was de oorzaak? Was de pil te licht? En hoe kan dat dan? Of is er een andere verklaring?
Ik merk hier hetzelfde. Geen idee waar het aan ligt, ik ga er vanuit dat m'n lichaam gewoon nog niet terug in 'balans' is zeg maar. En ik wacht dus nog af. Een zwaardere pil wil ik eigenlijk niet.
toch zou ik wel een zwaardere pil nemen anders heb je dus kans (grote!) om zwanger te worden... want dan is hij niet veilig genoeg. Je kan bv 6 maanden een iets zwaardere proberen en daarna je oude (dat werkt vaak goed) omdat je lichaam zijn balans nog moet vinden kan dat zo gebeuren..
Is dat waar? Dat een pil je ongi niet kan tegenhouden, wil dat ook zeggen dat het die pil niet lukt om de rijping van je ei tegen te houden en je baarmoederslijm onklaar te maken?
ik had dat ook ! na de bevalling weer met de zelfde pil begonnen en werd ook 2 tot3 dagen eerder ongestelt. en nu na 6 maanden wat het weer gewoon normaal. miss heb het even zn tijd nodig!
Ik had het ook, maar bleef daarbij ook 5 weken ongesteld. Dus ik ben toch maar tijdelijk voor 3 maanden overgestapt op een zwaardere pil en daarna weer terug naar mijn oude pil. Toen helemaal geen problemen gehad.
Ik had het ook, nu is het gewoon weer normaal. Ben er voor bij de gyn geweest en die vertelde dat de pil gewoon veilig is, zolang je hem maar goed inneemt. Ik had ook op internet gekeken en daar kom je hetzelfde tegen. Las op internet ook dat ze adviseren om, als je na drie maanden nog steeds doorbraakbloedingen hebt, toch een zwaardere pil te nemen. Volgens de gyn kon het geen kwaad, maar als ik het zelf als lastig ervaarde dan kon ik een zwaardere pil krijgen.