Hoi meiden, Mijn dochter is bijna 13 maanden en slaapt sinds kort geen nacht meer door. Als ik geluk heb wordt ze maar 1 keer wakker, maar ook regelmatig een keer of 3 zoals afgelopen nacht. Ze weigert te gaan slapen. Ze krijgt de 1e keer drinken en dan verschoon ik haar, de 2e keer laat ik haar even huilen, maar dan wordt ze echt hysterisch( dit kan ze echt heel lang volhouden). Ze heeft mijns inziens geen pijn, want als ik haar oppak is het goed. Zit er rond de 13 maanden ook een sprong? Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat juffie een loopje met me neemt. Overdag is trouwens het gaan slapen ook een drama, terwijl ze wel heel moe oogt. Alle ideeen of tips zijn zeer welkom Groetjes mama van Tessa
Nou ik zou haar dus echt geen drinken geven en verschonen. Tenzij ze gepoept heeft. Dit zijn handelingen voor overdag en niet voor in de nacht. Dan moet je slapen. Ik hanteer altijd, als ze geen koorts heeft en/of overgeeft dan is er niks en dan hoort het gewoon bij de leeftijd en dus een fase. Ik denk eerlijk ook dat ze een loopje met je neemt. Als Isabella wakker wordt en dus gaat huilen ga ik er naartoe. Kijk of ze een reden heeft om te huilen, en als dat niet zo is zeg ik haar dat ze lekker moet gaan slapen en geef haar een kus. Dan na 10 minuten er weer even heen. Ongeacht of ze nog huilt. Huilt ze nog dan weer hetzelfde, lekker slapen en een kus. Tot nu toe heb ik dat 3 keer moeten herhalen en dan gaat ze weer slapen.
Ben ik met je eens hoor, ik denk ook dat ze een loopje met me neemt. ik verschoon haar wel omdat ze dan ook echt een hele natte luier heeft en ik anders met een nat bed zit. Daarna probeer ik ook inderdaad haar te laten liggen, maar het is een lekker driftkopje en als ze over haar toeren is voel ik me schuldig als ik haar laat liggen. Ik ga vanavond/ vannacht dan toch maar eens doorpakken.
Isabella is ook een driftkopje hoor, Nee maar die 10 minuten regel moet echt goed werken. En na 3 a 4 keer gaat ze het echt wel doorhebben. En het is best moeilijk de eerste keer. Want het huilen gaat door merg en been ( bij mij). Pff, maar uiteindelijk heeft het effect en heb jij ook meer rust.
Hmpf, dat lijkt ze hier ook te doen (of is het de 11 maanden sprong? Geen idee), wat hier wel helpt is het slaapritueel doen, dat bestaat hier uit het weltrusten wensen van alle knuffels inclusief ernaar zwaaien (en dan wilt ze altijd de lamp aaien , hihi) en dan naar bed, dat helpt hier meestal wel. Ik weet natuurlijk niet wat jullie slaapritueel is, maar als dat bestaat uit uitgebreid badderen gaat dat natuurlijk niet echt op 9en is mijn tip lekker waardeloos ), maar hopelijk is het wat? Daarnaast zou ik haar niet uit bed halen maar wel gaan kijken bij dr, maar hey, dat is voor mij makkelijk gezegd natuurlijk. Succes ermee, hopelijk is het inderdaad een fase!
De lamp aaien? nooit aan gedacht, misschien moet ik dat eens proberen, hihi Wij hebben inderdaad ook als ze naar bed gaat een heel ritueeltje. Voorlezen, slaapliedje zingen,kunffelen ect. Het naar bed gaan 's avonds is ook het enige moment wat geen problemen geeft, het is echt het doorslapen 's nachts. Ze slaapt ontzettend licht. ik denk dat ik inderdaad de 10 minuten regel maar ga toepassen en even moet doorbijten( ook al is het even pittig voor zowel haar als ons).
Het zal vast wel weer goedkomen, het is alleen soms best vervelend.... Mja, de lamp aaien, hahahaha, is weer eens wat anders, ik zal je nog sterker vertellen; ze wilt ook altijd een klap op haar mobile geven , hahahaha. Succes met het toepassen van de 10 minuten regel...