"praten" baby 8/9 maand.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arian, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Met 8 mnd zei ze mama en papa.

Nu hoewa (hoera)
    Da-da(dag)
    Da(daar/dank)
    Kijk
    Die
    Dit
    Mama
    Papa
    Ja
    Boem
    Klaar
    Opa
    Daaai(aai)

Dat was het volgens mij soms zegt ze bop maar of ze nou pop bedoeld of wat anders ? En volgens mij ook slapen.

Maar ze zegt het nooit vaak ofzo het is per dag weer wat anders. Zo was paar dagen papa haar favoriete woord toen weer opa. Ze zegt het ook gericht maar ook dus random haha.
    Maar papa en opa al even niet meer gehoord haha.

Ik vind het altijd grappig om te lezen dat ze in het een sneller zijn dan het ander.

Hier leek de ontwikkeling qua motoriek echt stil te staan. Ze deed alles a voor 10 mndl. Behalve los lopen en staan, toen een periode af en toe 1 pasje los en paar sec losstaan en toen deed ze dat niet meer en begon opeens zoveel woordjes te zeggen. Inmiddels loopt ze ook al los hoor. Dus ben benieuwd wat de volgende ontwikkeling wordt ? Misschien eindelijk eens oren etc aanwijzen?
    Ze weet het wel allemaal ze probeert dr zelf ook aan te kleden maarja ze snapt niet echt hoe haha.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook al met 8/9 mnd 11woordjes, nu nog steeds loopt hij erg voor kwa spraak ( woorden als garage etc rollen er zo uit).
    Lopen doet hij daarintegen pas vanaf 17/18 mnd los.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn zoontje zei met 9 maanden ook al een aantal woordjes. Inmiddels is hij bijna 20 maanden en spreekt nu met zinnen. Wij begrijpen erg goed wat hij bedoeld, ook voor onbekenden is hij goed verstaanbaar. Sommige letters zijn in combinatie lastig uit te spreken. Bijv. Mama mickey tijten. In het woord mickey kan hij de K wel zeggen, maar kijken wordt tijten. Klimmen is timmen. Terwijl hij wel pluto kan zeggen. Maar super trots op m'n kletskous :D iederdag leert hij woorden bij.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Met 8-9 maand vooral veel brabbelen en dada-mnamna (papa en mama)
    Nu met 12 maand zegt ze: papa, mama, haai (als in hoi) titti (tipsy de poes) nijntje, eendje, ja, heh? (als ze iets niet snapt) en auto..

Volgens mij vergeet ik nog wat maar dit zegt ze wel dagelijks. Vooral auto, dat is haar stopwoordje:p

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog niet echt woordjes. SOms lijkt het op papa/mama/jaaa/haaai

HIj is te druk bezig met klimmen en klauteren door het huis denk ik.

6. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    mijn meisje zegt al een aantal weken mama of mam.. nu zegt ze ook papa en happen en bah en jaaa so cute he als ze dat zegt.
    ze heeft ook een woordje voor har broer maar die kan ik niet verstaan. maar ze roept hem altijd op dezelfde manier.

ze ontwikkeld zich wel heel snel. vier weken terug gingz e in drie dagen tijd zitten staan en kruipen.. nu loopt ze langs de bank en de kasten en de rand van bed. dus volgens mij gaat ze eerder lopen dan haar broers deden..

Deel Deze Pagina