meiden, hier al een tijdje een probleem, eigenlijk gaat het al een aantal weken zo, wanneer is het over? onze dochter valt eigenlijk heel snel in slaap maar na zo'n twee uur geslapen te hebben wordt ze wakker en dan begint het drama, heel boos de speentjes overal heen smijten en maar huilen, ik begin altijd met speentje, dan wachten, dan beetje drinken, kijken of ze een vieze luier heeft, maar gisteren ben ik de fout in gegaan heb haar bij me in bed gelegd, toen was ze stil, maar toen pappa op bed kwam was het feest, ze wilde alleen maar gek doen. Dus heb ik haar terug gelegd enja hoor schreeuwen, en brullen niet echt huilen, ongeveer een uur lang, pappa kwam met het fijne verwijt dat ik haar niet uit bed had moeten halen ja hallo! ik probeer toch ook maar wat. Uiteindelijk na veel geschreeuw en gebrul en gegrom is ze in slaap gevallen, maar dit lijkt me toch niet prettig in slaap vallen! en dan denk ik ja ze zal wel wat langer doorslapen maar nee hoor kwart over zes begon het drama weer van voren af aan! wat moet ik doen wordt er een beetje moedeloos van! henriette
In ieder geval niet bij je in bed nemen. Kinderen wennen daar zo snel aan en dan heb je er nog een probleem bij. Ik zou toch consequent blijven en haar niet uit bed halen. Tis moeilijk om het gebrul aan te horen. Je zou dan om de 5 min even naar haar toe kunnen gaan, een aai over de bol en weer weggaan. Zo leert zij wie er de baas is Veel sterkte.
ja mamma bianca ik geloof dat dit wel aan de orde is, baal er ook van dat ik haar gisteren bij me genomen heb, maar ja op een gegeven moment probeer je van alles he! Ik heb dan nog het "voordeel" dat ze niet bij mij in bed wil slapen! Als ik er elke vijf minuten heen ga heb ik soms het idee dat ze niet rustiger wordt, zou ik dit ook langer kunnen maken bv. 10 of 15 minuten? of is dit te lang? Voor deze problematiek was ze elke 2 uur wakker hoe kan dit nou ze was atlijd zo'n goede slaapster en nu pffff om moedeloos van te worden! henriette
Je kunt rustig om de 10-15 minuten gaan hoor. Als je elke 5 minuten gaat kijken, prikkel je haar steeds weer opnieuw... lijkt me niet zo handig als je haar rustig wilt krijgen