Praten en schrikken in slaap.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mila2011, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb het van kinds af aan ook al. Herken er zoveel in en na de zwangerschap erger geworden. Laatst nog in Duitsland toen we een weekend weg waren. M'n dochtertje vond de omgeving raar en sliep bijna niet. Huilen, bij mij liggen aan de kant van de muur in het grote bed. Ik had haar s' nachts al een keer weer in het reis bedje gelegd maar was het vergeten. Gaat ze ineens huilen en zie haar niet meer. Ik haar roepen en roepen, hartslag omhoog dacht ik dat ze nog bij me lag pfff jongens hey. En dit heb ik vaker thuis zulke dingen brrr!

2. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar allemaal. En dan die krolse katten in de buurt werken ook niet mee.

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Haha... mijn man doet het ook soms!! Vind t wel grappig! Een keer werd ik 's nachts wakker van de deurbel. Ik keek naast me lag mijn man er niet. Ik doe de deur open, staat hij in zijn onderbroek voor de deur. Op het moment dat hij de voordeur dichttrok werd hij wakker haha ik kwam niet meer bij.

En een keer midden in de nacht stond hij op, loopt naar de deur van het balkon (we woonden toen in appartement) trekt de gordijnen van het plafond af en gooit de deur open en stapt naar buiten! Pfff schrok me een ongeluk. De kamer stond vol water en moest leeg :$ sindsdien deed ik altijd die deur op slot haha.

Hij praat meestal Macedonisch tegen mij als hij praat 's nachts. Hier wordt t ook erger door stress heb ik t gevoel!

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat vallen in je slaap, daar is een logische verklaring voor. Wanneer je gaat slapen, vermindert je spierspanning zodat je jezelf in je slaap geen pijn kan doen. Maar soms 'laten je spieren los' net vóór je echt in slaap bent. Je hersenen vertalen dat wegvallen van die spierspanning dan als 'vallen'.

Alle andere zaken lijken me meer aan te leunen bij slaapwandelen?

5. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik heb het ook. Toen dochter geboren was ging ik ook heel vaak het bed rond en onder de dekens omdat ik dacht dat ze eraf gevallen was of onder de dekens lag. Nu heb ik het vaak als ik ongesteld moet worden. Laats zei ik tegen mijn man ik heb vannacht zo lekker geslapen aan 1 stuk door. Zegt hij helemaal niet je zat recht op in bed en je was wild aan het doen. Ik kan me daar dus helemaal niets van herinneren.

6. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Haha ja dat zegt mijn vriend ook, die vraagt dan sochtends: heb je lekker geslapen? Ik: hoezo? Hij: bewas weer vanalles aan het doen vannacht ;) rechtop zitten, praten etc ;)

Blijf het bizar vinden dat we er dan dus niets meer vanaf weten haha

7. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik ''schein'' ook soms te praten in me slaap. En het voelen dat ik in slaap val heb ik ook regelmatig, dat voelt best eng, soms ook alsof alles draait in me hoofd.....Je bent dan zo ontspannen denk ik,
    hier dus ook niet echt tips, ik weet ook niet of het zomaar weg kan gaan...

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat wist ik niet. Raar eigenlijk he.. Ik vind het echt niet tof want ben dan altijd weer klaar wakker... Och ja.. zal er wel bij horen ;)

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    hier een man die regelmatig praat snachts of ineens stijf overeind in bed zit. En hier ook: hij gaat weer liggen en slaapt en mijn hartslag is 10x te hoog... Durf nu ook niet meer in slaap te vallen tijdens voeding als manlief nog in bed ligt omdat ik ook weleens een stomp ofzo krijg omdat er een kast ofzo niet dicht wil :p Als ik wakker ben onder het voeden kan ik het hopelijk voorkomen dat uk geraakt word

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik praat niet in mijn slaap, maar ik zweet echt als een tierelier.
    Ik word wakker en ben echt kletsnat. Ik moet zelfs mijn onderbroek verversen omdat deze bijna doorweekt is.

.. niet heel erg fijn zeg maar. Gelukkig is het de laatste tijd iets minder :)

11. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Herkenbaar, heb het al van kinds af aan. Spannende films of series kijk ik nooit meer. En met spannend is alles wat spannender is dan een flutkomedie:). Kijk ik wel wat anders dan wordt het echt extreem. Het levert voor nu vooral veel leuke verhalen van vl over mijn nachtelijk activiteiten op, en mij steeds meer vermoeidheid. Stress is een grote oorzaak, maar ook hoe meer het gebeurt hoe meer ik ga dromen. Vermoeidheid doet ook veel.

Zit steeds vaker te denken om eens contact met een slaapkliniek te zoeken. 8 uur slaap per nacht is voo rmij gewoon niet voldoende, wordt altijd gebroken wakker. Blijf het lastig vinden....

12. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hier een man die dus heel veel praat, loopt en schrikt in zijn slaap en ja na al die jaren ben ik het wel gewend maar irritant is het af en toe wel want ik word er wakker van en meneertje gaat daarna weer liggen en slaapt verder en vaak weet hij het de dag erna niet eens.

Ik kan er ook weleens boos om worden hoor want dan doet hij het licht aan of trekt de dekens van me af en nog meer van die vervelende dingen dat ik niet altijd leuk kan reageren omdat ik gewoon lekker wil slapen ;)

Maar het is vaak bij hem in drukkere periodes op zijn werk of in de privésfeer als er wat meer stress is ofzo.

Dus tips heb ik helaas niet voor je.

13. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik doe het ook al jaren en vaak ook op dezelfde tijden.. Als kind was het altijd half 2 en dan ging ik midden op de trap zitten en had ik hele verhalen terwijl ik gewoon sliep, volgens mijn moeder duurde dat een half uur en dan ging ik weer naar bed..
    Ze konden me dan zelfs overhoren als ik de volgende dag bijv. een toets had..

Ik doe het nu niet meer zoveel, maar ik werk in de zorg en draai slaapdiensten en daar ben ik wel eens op een stoel in de woonkamer wakker geworden, of de telefoon opgenomen wanneer de nachtwacht belde of ik even bij iemand wilde kijken en dan zei ik nee en dan deed ik de telefoon weer uit.. Ik moest het hun ook wel vertellen, want ik scheen dat regelmatig te doen en voor hun is dat niet leuk natuurlijk..

Ik heb van alles geprobeerd, maar het helpt allemaal niet zoveel.. Geloof dat het bij me hoort en hoe meer ik er mee bezig ben hoe meer het voorkomt!

14. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Mijn vriend heeft dit heel erg. Ik denk toch dat het zoiets als 'night terrors' zijn waar hij nooit over heen is gegroeid :)
    Hij weet er heel vaak niets meer van tenzij ik zo geschrokken ben en hem uit boosheid wakker maak.
    Tja...ik raaker na al die jaren niet aan gewend.
    De eerste nacht dat wij samen sliepen en ik 's nachts naar het toilet wilde en uit bed wilde gaan, greep hij mij bij de keel met de woorden:'Waar ga jij naar toe!!!!!???'
    Ik dacht minstens dat hij stiekem een echte engerd was :D
    Mijn vriend kan een 'aanval' krijgen als ik bijvoorbeeld hoest en hij daardoor schrikt in zijn slaap, of als ik mij omdraai. En ik doe echt heel zachtjes hoor...het zijn vaak ook de zachte geluiden die aanzet geven tot weer een lopende man in mijn slaapkamer, die alle gordijnen checkt om te zien of er iemand achter zit, die op zijn knieen voor het raam zit en zegt dat er iemand buiten staat, of roept dat er iemand in de gang is. Hij kleedt zich ook aan en gaat weer in bed liggen, gaat gerust tien minuten in een hoek van de kamer staan etc,etc.
    Ookis hij heel vaak de meiden kwijt en zoekt dan het hele bed door, zelfs onder het bed.
    Ik weet dat hij er niets aan kan doen, maar met twee kleine kinderen (die hij dan weer niet hoort 's nachts) krijg ik al weinig slaap en dan ook nog zijn slaapgedrag.....het maakt mij steeds bozer eigenlijk :)
    Bij stress en vermoeidheid heeft hij er veel meer last van en ik heb hem al vaak aangeraden naar de huisarts te gaan om eens een slaaponderzoek o te laten starten.
    Maargoed....daar hebben we nu even geen tijd voor.
    Ach ja...ik probeer 's nachts rustig te blijven en hem weer naar het bed te leiden zonder dat hij wakker wordt, soms lukt dat en soms niet :)

15. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik heb het inderdaad ook, veel praten in mijn slaap dat mijn man soms denkt dat we een gesprek hebben maar dus niet :) Ook dingen doen in mijn slaap (laatst nog de stekker van de telefoon er uit gehaald en een uur later in mijn slaap weer proberen er in te stoppen. toen heeft mijn man me toch maar even wakker gemaakt.) Ook wel een s gevraagd om drinken en dat op gedronken terwijl ik sliep, mijn man had later pas door dat ik sliep (had toen wel mijn ogen open). Ik merk dat ik het inderdaad vooral heb als ik het erg druk heb (de extreme gevallen, praten doe ik eigenlijk altijd wel).
    Ik zie nu ook al dat mijn dochtertje het zelfde heeft (brabbelt/praat en zingt ook in haar slaap).

Mijn man is het ondertussen wel gewend!

16. Amare

Amare Niet meer actief

Ik heb ook last van schrik reacties tijdens het slapen.
    Doe dan vaak m'n armen ineens omhoog.
    De laatste keer was onze kat slachtoffer van mijn reactie.
    Ik was in slaap gevallen op de bank en de kat had zich inmiddels lekker op mijn schoot genesteld.
    Ineens schrik ik in m'n slaap en doe mijn armen omhoog, en zo had onze kat zijn eerste vlieglessen te pakken.
    Ik word er trouwens zelf ook wel wakker van.

Deel Deze Pagina