Ik doe het ook vanaf dag 1, alhoewel ik het in het begin ook raar vond en minder deed dan nu. Gelukkig kletste mijn vriend vanaf het begin al haar oren van dr koppie, waardoor ik natuurlijk niet achter kon blijven We voeden haar tweetalig op en ik wil natuurlijk dat ze net zo goed nederlands leert als duits. En inderdaad: dan moet ze die taal natuurlijk ook veel aangeboden krijgen. Dus ja: in mijn ogen is veel praten met je baby belangrijk voor zijn taalontwikkeling.
Ja hoor kletsen doe ik al tijdens de zwangerschap en sinds de bevalling nog meer . Met als resultaat een mannetje die de oren van je kop praat, de hele dag, heel gezellig!
Ik praat ook al vanaf dag 1 met mn zoontjes, vind het heerlijk! haha Mn oudste (bijna 18 mnd) praat op zijn maniet heerlijk terug en begrijpt bijna alles wat ik zeg/vraag! Weet alles aan te wijzen, buikje oogjes etc en in huis ook tafel, tv, bank....noem maar op, denk dat t ook erg leerzaam is voor een kindje!
Ik praat ook de hele dag tegen m'n zoontje. Hij vindt het ook maar wat grappig en zit altijd heel geinteresseerd naar me te kijken. Ik vind het altijd wel humor als ik hem in de draagzak op m'n buik heb in de AH en mensen zien hem niet. Dan kijken ze me altijd heel vreemd aan als ik vrolijk loop te praten tegen m'n zoontje.
Hier klets ik ook de hele dag tegen allebei mijn kindjes... Mij kleine mannetje kletst dus ook de hele dag tegen mij, kan ook een echt gesprek met hem hebben....zo gezellig. Tegen mijn dochter praat ik ook, vooral als we iets gaan doen, zoals luier verschonen, in/uit de wagen...eigenlijk met alles. En het aller leukst vind ik, dat ze nu ook al terug begint te kletsen...
Ik ben jaloers... Ik ben als ik niet lekker in mijn vel zit niet zo'n prater heb ik gemerkt. Het ging het tijdje heel goed en dan vertel ik van alles maar de laatste tijd merk ik dat ik alles een beetje op automatische piloot doe ik vind het trouwens helemaal niet gek dat je in de ah tegen je kindje praat vind het eerder raar dat mensen vreemd gaan kijken!! Ik ga me er maar eens op richten om meer te gaan kletsen wie weet ga ik me juist daardoor ook weer beter voelen
praat ook tegen mn katten en hond, en die zeggen ook niks terug dus ging eigenlijk vanzelf dat ik ook tegen hem praat
Het heeft eigenlijk nooit gek gevoeld om tegen haar te praten. Dus ook vanaf dag 1 (heb ook katten ja tegen wie ik praat). Volgens mij begrijpen ze ook meer dan we soms denken. Het leek ook te helpen toen ze zo moeilijk sliep overdag, om wanneer ze wakker werd en op de commode te vertellen hoe het komende uur er uit ging zien, dat hielp mij ook om het voorspelbaar te houden ofzo. Luna86, kan me wel voorstellen dat wanneer je niet lekker in je vel zit je minder "zin"hebt om te kletsen. Ik zit wel lekker in mijn vel, maar soms heb ik ook momenten dat ik moe ben en even niet zoveel zin heb om te kletsen of te praten. Zoals jij zegt een beetje automatische piloot. Wat ik dan doe is neurieën, of makkelijke liedjes zingen. Is er toch contact en het ontspant!
haha.. ja dat heb ik ook.. ik zeg gewoon lekker 'luid' dat ze het horen... kijk die mensen vinden mamma maar raar omdat ze het zo leuk vind om tegen jou te kletsen. en dan een haha geluidje erachter.. en dan begint ze ook te lachen o'ja,, en ik praat ook lekker tegen mijn hondjes.. ook onder het wandelen.. oohhh lekker he.. lekker wandelen... waar gaan we naartoe? Jaaa we gaan lekker naar het bos.. gaan jullie lekker rennen he... enz enz enz haha ( mensen kijken me dan ook altijd dom aan ik zeg dat ook met zo'n piep stemmetje zo hoog en worden de hondjes helemaal hyper van als ik zo doe.. echt leuk !)
Ik heb eigenlijk ook vanaf het begin af aan altijd tegen Sil gepraat, maar daar heb ik me in het begin echt heel erg toe moeten zetten. Zeker buiten of in de winkel ofzo. Voelde me dan soms wel voor lul staan, hahaha! Maar thuis deed ik het zonder gene, hoor! Altijd vertellen wat ik aan het doen was, dat we boodschappen gingen doen, of hij lekker had geslapen, enz, enz. De stomste dingen soms, maar na de eerste weekjes ging het vanzelf. En nu kletst hij lekker terug! En met steeds meer herkenbare woordjes ook Oh, en heeeeeel veel JA! Hahaha! Dat is nu nog zijn favoriete woordje (maar dat duurt vast niet lang meer)
Oh nee hoor, helemaal niet gek. Ik klets de oren van mijn dochters koppie af en zij die van mij inmiddels. Lekker tegen je kind(eren) blijven praten, is heel goed. En ook al zeggen ze niks terug, ze BEGRIJPEN ontzéttend veel!!
ik praat echt de hele dag door!...als ie in de box ligt te spelen reageer ik altijd op al zn geluidjes vanaf de bank of vanuit de keuken ofzo...ook als het een tijdje stil is ,..begin ik te praten..en hij praat echt ontzettend veel terug ook!.. Zelfs tijdens het drinken...stopt ie even en dan gaat ie ineens lachen en lief brabbelen...echt zooooooooooo lief
Heel normaal hoor denk ik zo. Ik klets ook de hele dag tegen ze en ze "kletsen" gezellig terug Al snap ik niet wat ze zeggen
vanaf dag een praat ik haar de oortjes van haar hoofd haha over vanaales en n og wat maakt niet uit, dat ik de was aanzet dat ik eten ga maken, dat ze nu gaat slapen....pfff je kunt het zo gek niet bedenken haha
Ik praat ook best veel met mijn kereltje. Ook altijd al gedaan. Maar ik was de fase van 'best dom' al voorbij. Jaren geleden gewerkt op een groep met mensen met een ernstige verstandelijke beperking. Die praten ook niet terug maar vinden het (over het algemeen) wel erg fijn dat er tegen ze gepraat wordt. Dat is zo gewoonte geworden dat ik dat nu altijd doe, zelfs tegen de hond . En die zal het echt nooit snappen...
Ik doe het ook de hele dag door. Eigenlijk al vanaf het begin af aan. Kreeg ooit wel eens gekke blikken (vooral in de supermarkt enzo), maar dat boeit me niks ...
Ik vind dat héél normaal, praat vanaf dag 1 tegen m'n knulletje en volgens mij doet bijna iedere moeder dat. Bovendien, ik praat ook tegen m'n kat haha