Praten over de komst van een brusje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MieWie, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Hier zwanger van de derde (tweede zwangerschap). Onze dochters worden volgende maand 2 en nu ben ik 20 weken. Heb ze verteld dat ik een baby in mijn buik had, toen ik de 12 weken was gepasseerd. Gewoon eventjes verteld en dat was het, want ze gingen weer spelen. Ze blijven op hun eigen kamer en de baby krijgt een andere kamer, naast die van hun. Het kamertje veranderde steeds en dat viel hun ook wel op en ik loop regelmatig met ze naar binnen, maar die kwasten zijn nu eigenlijk nog veel interessanter.
    Ik denk wel dat het belangrijk is dat je de oudste laat 'groeien' omdat hij groot is en niet omdat ie plaats moet maken voor, want dan kan (kunnen) ze afkeer krijgen naar de baby. Aan het eind van het jaar willen we onze dochters in een groot bed laten slapen, omdat ze al groot zijn en dan gaan hun ledikantjes naar zolder en die komen er vanaf als de kleine te groot is voor het wiegje!
    Ik lees ook boekjes over 'baby' en praat er af en toe met ze erover! Ze hebben ook allebei een babypop en die wordt nu regelmatig door ze gepakt. Spelenderwijs laat ik ze zien hoe je met een 'baby' om moet gaan en dat de baby moet boeren na de fles!

2. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Sorry, misschien een rare vraag: maar waarom niet mee naar de 20 weken echo?

3. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @MieWie,

De 20 weken is een medische echo waarbij naar eventuele afwijkingen wordt gekeken.
    Ik denk niet dat je de oudste erbij wilt hebben als er onverhoopt iets op te zien is wat niet helemaal in orde is. Je schrikt dan zelf enorm en hebt geen tijd en besef voor de reactie van de oudste.

Tenminste dat is de reden waarom wij het niet hebben gedaan.
    MIsschien dat andere een andere reden hebben.

Groetjes,
    Krissa

Deel Deze Pagina