Hier alles OK. Bekken doet wat moeilijk, maarja, m'n ei gehad... M'n temp doet trouwens wel raar, springt wat op en neer, dus ben benieuwd of het deze ronde raak gaat zijn... @Geelbloempje: zo zat ik er ook in, (ik besefte me ineens dat als ik in een ander werelddeel gewoond had, ik onder mijn omstandigheden zomaar dood had kunnen bloeden), en toch een week later zoiets van: Nee, we gaan er toch weer voor. Maar goed, dat verschilt per situatie, hoe je erin staat en als je even rust nodig hebt, moet je dat vooral doen!
Goedemorgen ALLEMAAL @Geelbloempje, het is dus denk ik wel duidelijk dat jij nog meer rust nodig hebt. Neem die rust ook, als je die kunt pakken.... Ik hoop voor je, dat jullie ook snel ''aan de klus'' mogen Hier....... Niks bijzonders..... Alweer op dag 28..... geen ei te bekennen..... ovu's gedaan, maar zie er niks op! Aan mijn temp. zie ik ook nog niks, misschien de komende dagen wel.....??? Ach ja, we blijven wel hopen!!! Het weekend had ik het erg moeilijk.. Zoontje van man was bij ons..... pfffff Af en toe kan ik er dan niet tegen, terwijl hij er ook niks aan kan doen.. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen
Ja! Spannend he? Echt niet verwacht dat we zo snel de kans al zouden pakken weer...maar toch genomen. Soms lijkt het wel een vage droom dat ik nog maar 4 weken geleden onder het mes ging. Hoop dat alle andere meiden die de kans hebben gewaagd gauw met positief nieuws mogen komen (hoop t voor mezelf uiteraard ook) en voor de meiden die er nog even niet aan moeten denken, neem je tijd!! Liefs, Kweenie
Gek is dat he, hoe dat het ene moment zo lang geleden kan lijken en het andere moment is het ineens weer terug, of hebben jullie dat niet?
Ja RM! Heel sterk zelfs! Ene moment zie ik de zon schijnen en ben ik super optimistisch.. Andere moment denk ik: "Zijn we nou niet iets te snel van stapel gelopen...". Ben je van je HCG af...heb je nog emobuien! x Kweenie
Ja, er schijnt toch echt 3 mnd ontzwangeren voor te staan voor een miskraam... Collegaatje zei ook dat ze zo'n beetje op de dag af 3 mnd na haar MK eindelijk weer het gevoel had 'er weer te zijn'. Kan me er wel iets bij voorstellen... Ik hoop alleen dat ik dat moment niet ga krijgen, (want dat zou betekenen dat ik voor die tijd zwanger ben ).
Ik hoop voor jullie mee Hier is eigenlijk heel sterk het tegenovergestelde gevoel aanwezig. Heb twee mooie kindjes en denk nu dat ik er gewoon klaar mee ben.. zou dat gevoel over gaan? Wilde zo graag een derde en nu lijk ik helemaal niks meer te weten. Ga voor nu tenminste weer aan de pil, kunnen we rustig te tijd nemen.. even mezelf weer terugvinden.
@geelbloempje: ik denk dat als wij er al twee hadden en een derde leuk hadden gevonden erbij en dat was mis gegaan, dat ik dan ook eerder zou hebben gezegd: Laat maar. Niet weer die hele emotionele achtbaan aan hoeven enzo. Vriendin van mij heeft twee miskramen (16 en 18 weken) gehad en een vroegtijdige miskraam na de geboorte van hun dochtertje, en heeft nu net een zoontje met syndroom van down. Wilde altijd een groot gezin, maar houdt het nu ook bij de twee die ze er hebben: de zwangerschap van hun zoontje was zenuwslopend door alle spanning die erbij kwam zetten vanwege de eerdere miskramen, plus dan nog alles wat erbij kwam vanwege het down-syndroom, dus die hebben ook gezegd: Klaar ermee, niet meer zwanger worden. Ik wil het nu voor Thirza gewoon heel graag, een broertje of zusje. Voor mezelf trouwens ook, voor mezelf voelt 1 kind niet als een gezin. Twee kids wel. Weet niet waarom, maar omdat dat zo voelt, gaan we er gewoon wel voor dus Ik snap trouwens niks van m;n cyclus: voor ik ongesteld werd, hing m;'n temp rond de 36,8, zakte toen naar 36,4 en toen zelfs naar 36,2 in verschillende stappen. Dacht vorige week vrijdag m;n ei gehad te hebben, maar mijn temp stijgt niet, (heb za en zo niet getempt, dus dat helpt niet helemaal om een helder beeld te krijgen), en nu had ik weer wat van die ei-verschijnselen, en stijgt mijn temp heel ietsje naar 36,4/36,5/36,6. Maar of dat nou hoog genoeg is voor m'n ei? Nouja, we zullen zien, over anderhalve week testen
Zo meiden, ik ben net terug uit het ziekenhuis, vrijdag word ik een dagje opgenomen voor de curettage. Best nog een gedoe allemaal!
Mijn man en ik zijn er trouwens ook even helemaal klaar mee, mijn man zei, voorlopig is het wel even goed zo met 1 kindje, en wie weet blijft het altijd wel goed zo. Ik voelde me gewoon opgelucht toen hij dat zei, dus waarschijnlijk ben ik nog lang niet toe aan het weer proberen.
Hoi dames, ik heb afgelopen vrijdag 25 februari na een zwangerschap van bijna 9 weken een mk gekregen Ik was zo blij na 18 dagen overtijd positief getest te hebben,en in 1 klap word het zo weer weggerukt. Ik weet nu dus de oorzaak,ik was dus gewoon zwanger maar er was ook een cyste te zien in mijn baarmoeder,die heeft dus te veel progesteron aangemaakt,terwijl de kleine spruitje hcg en andere hormonen aanmaakte,daardoor stootte mijn lichaam de kleine af Ik heb 8 maart weer een echo om te kijken of het helemaal schoon is. Mijn bloed is geprikt op veel dingen,mijn suiker is te hoog en mijn hcg was nu nog 16. Pfff ik vloei nog steeds flink,terwijl het alweer 6 dagen geleden is Hoelang duurd het vloeien na een mk? Ik ga er na veel praten met mijn vriend volgend jaar weer voor. Ik gun mijn lichaam en geest nu even rust, we hebben voor dit jaar andere plannen,en volgend jaar wil mijn vriend er weer helemaal voor gaan. Stertke allemaal met het verlies van jullie kleintje. Groetjes Bianca
.. geeft een knuffel terug.. @Biancamv2 Heel veel sterkte met jullie verlies. Ik bloed nu al 19 dagen,was 15 weken zwanger dus denk dat het wel afhankelijk is van de zwangerschapsduur? Mk van 6a7 weken duurde bij mij 1 tot 2 week. Maar geen idee eigenlijk wat normaal is. Hele dikke cyberknuffel !
@Foxter: sterkte morgen! @Bianca: ik bleef na de miskraam ook vloeien, en echt flink, (zware menstruatie). Gyn vond dat bij de controle direct al een zorgelijk iets en bleek idd bij de echo dat er nog wat restweefsel zat. Is dat bij jou gecheckt? Heb je een controle gehad? Kan zijn dat ze het bij mij ook niet op z'n beloop wilden laten omdat ik bij de MK zelf erg veel bloed verloren heb, (ongeveer 2 liter, waarschijnlijk). Verder knuffel voor iedereen!
Vandaag heb ik de curettage gehad, het is me 100% meegevallen en de napijn ook. Ik heb wel een beetje buikpijn maar het is heel goed te doen. Hopelijk knap ik snel weer helemaal op en kunnen we weer een beetje gaan genieten van wat we hebben na deze rotweken!
@Foxter Fijn dat het goed is gegaan en mee is gevallen. Hoe gaat het nu met je? Hoe gaat het met de andere dames? @Rozemarijke Had je destijds ook bloedarmoede? Ik begin een beetje de hoop te verliezen dat het snel beter gaat. Als ik wakker wordt denk ik goh voel me best goed.. en voor ik het weet ben ik weer duizelig gaat mijn hart als een gek tekeer en voornamelijk heeeel erg benauwd wat ik best een eng gevoel vind. * zucht* lig weer even op bed en het trekt gelukkig weer wat bij. Heb gister geprobeerd weer wat huishouden te doen, denk dat het daardoor komt. Pff nog erger haha ik zie er niet uit .. bleek wallen moe
@Foxter: nou, fijn dat alles goed is gegaan! @geelbloempje: ja, ik had een aardig te laag HB. Direct na de mk zat die op 6,6. Twee weken later op 6,4, terwijl ik toen wel goed op m'n eten lette, (en aan een ijzerkuur zat, maar dat effect wordt pas later merkbaar), dus ik ben in de tussentijd ws nog wat verder gezakt dan die 6,4. Ik heb er floradix (het drankje, niet de tabletten), bijgehaald, goed aan de groene groenten, volkorenbrood en appelstroop gezeten, en voel me weer aardig zoals voorheen, (daarbij moet ik dan wel zeggen dat ik voor de zwangerschap aan al bijna 3 jaar geen nacht had doorgeslapen vanwege de problemen met Thirza, dus ik was sowieso al wel moe). Heb deze week een paar drukke dagen gehad, met ook een druk weekend er vooraan en een paar volle avonden van huis, en toen was ik gisteren wel compleet gaar. Nouja, dat mag dan ook wel... Maar die eerste week voelde ik me echt zoals jij omschrijft. ook niet zo gek als je 2 liter bloed verliest natuurlijk. Maar ik zou als ik jou was even op je ijzer laten prikken bij de huisarts en je bloeddruk op laten nemen, zien dat je een ijzerkuur krijgt en verder ook voldoende drinken, want de klachten die je omschrijft, passen behalve bij ijzertekort ook erg bij een lage bloeddruk, (die twee gaan regelmatig samen op natuurlijk). Dus door voldoende drinken ook zien dat je je bloedvolume voldoende de kans neemt om te vermeerderen.