@Rozemarijke Ik heb mijn bloed 2 week geleden laten prikken op ijzer de huisarts kwam met de ijzertekort aan en slik dus nu zo'n 1,5 week een ijzer kuur. Geen idee wat mijn hb is trouwens.. Heb de laatste 3 weken ook veel groene groentes, appelstroop, biefstuk e.d. gegeten. Maar soms voelt het inderdaad ook wel als mijn bloeddruk dus misschien daar eens wat extra over navragen. Heb de laatste 2 week ook 10 staafjes bloed afgegeven voor onderzoek.. haha hebben we toch zat van Kan wel wat meer op mijn drinken gaan letten.. floradix hoor ik ook veel goeds over.. maar naast de ijzer pillen heeft dat vast geen zin. Zie nu al dat er een hoop ijzer weer uitgescheiden wordt. Ik slaap ook erg slecht trouwens sinds de mk.. vaak duurd het wel 2 uur om in slaap te vallen. Helpt vast ook niet.
Bedankt meiden Het gaat heel goed, psychisch voel ik me ook ineens veel rustiger en minder verdrietig. Lichamelijk gaat het helemaal top, ik vloei ook al niet meer!
@geelbloempje: ik ben trouwens ook naar de osteopaat gegaan. Had van de huisarts al movicolon gehad, omdat ik hardstikke verstopt raakte van die ijzer en m'n ontlasting bijna zwart was, maar door de osteopaat gaat dat juist veel beter, die movicolon deed wel wat, maar niet heel veel. M'n ontlasting was daardoor ook veel lichter, dus idd het idee dat ik de ijzer beter opneem nu. Dus dat is misschien voor jou ook nog een idee?
Voor je bloeddruk kun je trouwens goed zoethoutthee drinken: dat heeft een bloeddrukverhogende werking.
Ha allemaal, Wat fijn om hier zoveel herkenning te vinden/lezen! Half december heb ik curretage gehad ivm leeg vruchtzakje bij 9wk 4dg. Menstruatie kwam 6 weken later op gang, hebben bewust om de vruchtbare dagen heen geklust. Dat was een verstandelijk besluit, voor mijn gevoel wilde ik gelijk weer zwanger worden. Heb wel het gevoel dat het ook een verstandig besluit was. 1e mensturatie verliep wat raar. 3 dagen (normaal 9dagen) heel erg vloeien en daarna over. Afgelopen cyclus wel geklust; had gisteren ongesteld moeten worden. Heb natuurlijk al test gedaan, maar negatief. Hecht daar niet veel waarde aan, bij de vorige zwangerschap (later bleek leeg vruchtzakje) testte ik ook pas 1 week overtijd positief. Als ik goed naar mijn lijf luister, voel ik me zwanger. Ik heb dezelfde symptomen als de vorige keer, hetzij wel wat minder nadrukkelijk aanwezig. Toch durf ik niet hardop uit te spreken dat ik denk dat ik zwanger ben Bang dat mijn lichaam me weer voor de gek houdt . Even afwachten maar denk ik... Hoe is het met jullie? Denken jullie nog vaak aan de miskraam? Knuffel voor allemaal en denkend aan alle ****
Mijn ontlasting is trouwens ook gitzwart, .. zwarter kan niet maar dacht dat dat normaal is met de staalpillen? Verstopt ben ik van nature dus daar kijk ik niet raar van op Dank je wel voor de tips
Ja, dat wordt als normaal beschouwd idd, maar na de behandeling bij de osteopaat was dat dus weg, was de verstopping ook weg en ging ik me veel energieker voelen. Gezien m'n ontlasting lijkt me niet dat dat allemaal toevallig was @Sinaasappeltje: ja, ik denk ook nog wel met regelmaat aan de MK terug. Was hier ook wel een heftig verhaal, (ben 2 liter bloed verloren en met ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd), maar het helpt gewoon ook om erover te paten. Hoe meer ik dat doe, hoe meer ik ook merk dat het normaler wordt, dat de heftigheid eraf gaat. Wanneer krijg je de eerste echo, als je test positief is straks? Ik had dus ook een leeg vruchtzakje, en ik krijg bij 6, 8, 10 en 12 weken dus een echo. Ben ik erg blij mee: weten we iig vroeg of er nu wel of niet wat zit. Hier wel gelijk aan de slag gegaan, maar werd 4 weken na de MK ongesteld. Was ook wel goed zo: nog even rust. Maar hoop nu wel heel hard dat het raak gaat zijn. Nu alleen niet helemaal duidelijk wanneer mijn ei is geweest, (afgelopen donderdag of die vrijdag ervoor). Dus nouja: we zien wel.
Sjoh dat lijkt me erg vervelend als je nog zo moe bent en last heb van je ontlasting. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad. Omdat de miskraam niet vanzelf op gang kwam (heb dik 2 weken gewacht) heb ik curretage gehad. Heb ook weinig last gehad van vloeien. Lijkt me heftig joh 2 liter bloed verliezen en ambulance etc. Praten is inderdaad goed; dat merk ik ook. Soms is het makkelijker om dit via forum te doen. Mens in mijn omgeving vragen er niet echt vaak meer naar en uit mezelf er over beginnen doe ik niet zo makkelijk. Gelukkig wel met m'n mannetje. Daar ben ik erg blij mee. Als ik positief test mag ik gelijk de verloskundige al bellen! Heb het zo getroffen met haar. Ik mag dan inderdaad bij 6,5 week al langs komen (dan kun je hartje horen) en daarna ook vaker echo's. Ze had al aangegeven dat het ZO spannend is als je weer zwanger bent. Nou; ik vind het al spannend of ik nu wel of niet zwanger ben. Ik hoop ook Rozemarijke dat het snel raak is voor je; heb je een onregelmatige cyclus omdat je doet tempen? Ik las dat jij pas 2,5week overtijd positief testte. Was dit ook zo met de vorige zwangerschap wat uitliep op miskraam? Goede zondag verder! Ik ga lekker in de zon zitten. Uit de wind is het heerlijk!!
@sinaasappeltje Spannend zeg!, 3 dagen over tijd. Fijn dat je zo goed bij de verloskundige terecht kan. Voor de rest kan ik nog nit goed mee antwoorden. Mijn laatste mk is net 3 weken geleden, was ook niet zo'n fijne bevalling en ik denk er ook nog elke dag aan en moet ook eerst maar eens lichamelijk herstelt zijn zodat ik er niet steeds aan herinnert word. Maar eerdere miskramen waren eerder in de zwangerschappen en daar dacht ik minder aan, kon ik best snel een plekje geven.. vooral nadat ik eindelijk toch een geweldig zoontje kreeg Maar het zal altijd bij je blijven, vergeten doe ik nooit.
Fijn is dat, als er idd begrip is voor de spanning. Hier zei de gyn ook dat ze dit doen omdat het nu toch in die eerste periode is van: "Zou het weer fout gaan" ipv de meer ontspannen houding: "Zou alles goed zijn?" En aangezien stress net zo schadelijk is als roken... Mijn VK gaf aan dat zij ook wel extra echo's kunnen regelen, maar bij de gyn krijg ik elke 2 weken en hoef ik niet eerst naar de VK en dan nog eens naar het diagnostisch centrum, dus ik weet het wel... Normaal gesproken heb ik een retestrakke cyclus, maar nu is het nog niet helemaal op orde. Alhoewel ik me afvraag of het ook aan de etos-zwangerworden kan liggen, want daar hoor ik meer van, dat vrouwen dan ineens met een ontregelde cyclus zitten. Ik ben ermee gestopt weer en toen ineens ging mijn temp weer normaal doen. Bij Thirza testte ik 19 dagen overtijd pas positief: lange innesteling gehad, want mijn ei wist ik heel zeker. En blijkbaar lage HCG-waarden, want met deze zwangerschap testte ik pas 4 dagen overtijd positief.
Hallo allemaal, @ Geelbloempje; dat is inderdaad nog kort geleden zeg. Ik heb even terug gelezen; heftig joh zo'n late miskraam. Wat een verdriet gonst er dan door en over je heen. Knap hoe je jezelf er door heen slaat. Ook ik zal onze miskraam niet vergeten. Het was onze eerste zwangerschap. We weren echt door het dolle heen, het idee dat we papa en mama zouden worden. Ook voelde ik me (al voor ik een test had gedaan) op en top zwanger. En ja; dan krijg je het bericht dat het een leeg vruchtzakje is. Dan lijkt je wereld in te storten. Gelukkig heb ik het echt wel een plekje kunnen geven; maar ik vind het zooo spannend om eventueel weer zwanger te zijn. Hoop er heeell erg op; maar durf er echt niet op te vertrouwen. Ik ben bang dat ik mezelf zwanger praat. Hebben jullie veel steun en begrip van/aan je vk? Verschilt nogal per vk heb ik begrepen. Die van mij was echt opper top. Heel warm en liefdevol. Dat had ik echt nodig. En m'n man niet minder. 't Is een hele stoere vent die ik nog maar 2x heb zien huilen in de 9 jaar dat ik hem ken; maar hij was ook helemaal ontdaan en van slag. Vind je dat ook zo apart Rozemarijke dat je zo laat pas positief test? De vorige keer merkte de gyneacoloog op dat dit bij mij waarschijnlijk kwam omdat het niet goed was. Tja; niet zo'n handige opmerking want nu test ik ook nog niet positief en ben ik dus ook indirect bang dat (ALS ik zwanger ben)het weer niet goed is. Wat een raar iets is je brein toch . M'n man zegt 'wacht nu maar gewoon af. Als je over 1,5 week nog niet ongesteld bent geworden of positieve test heb; bel je de dr maar. Heerlijk toch zo'n nuchtere vent. Mijn cyclus was trouwens ook altijd heel strak. Altijd 35 dagen. Na de miskraam dus 1x 6 weken. En nu ben ik, voor het gemak, maar weer uitgegaan van 35 dagen. Wat is trouwens etos-zwangerworden? Doeg doeg en sterkte met afwachten/klussen/verwerken/etc!
sjee ik lees hier ook een paar heftige verhalen. Ik zelf ben vandaag terug uit het ziekenhuis. Ben gisteren naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance naar ook heftig bloedverlies. In december heb ik ook al een miskraam gehad en ben ook op hb geprikt en die was toen 8,3. Gisteren was deze nog maar 5.5. Ben dus voor de zekerheid opgenomen omdat ik zo duizelig en buiten adem was. Maar sjee wat was dat schrikken.
Ja, ik vind dat late positief testen nou niet echt een teken dat het mis is. Kan wel, maar hoeft niet: bij Thirza heb ik echt mijn ei gespot en pas 4,5 week daarna had ik een hele lichte positieve test. Zo eentje waarvan hier zoveel topics langskomen, waar meiden dan vragen: zien jullie iets? Ik zag dat streepje dus alleen in goed dag(zon)licht. Werd uiteindelijk ook pas bij 8 weken misselijk, (maar toen wel zo goed dat ik 24/7 misselijk ben geweest tot en met 7 mnd). Ik zit blijkbaar gewoon met een lager HCG-gehalte dan gemiddeld. En hier dus juist bij wel redelijk op tijd (4 dagen na NOD) dat het mis was. Dus dat zegt niet zoveel. Maar ik heb bij de terijnecho waarop we het lege vruchtzakje dus zagen, de echoscopist (voordat de echo begon al) het hemd van het lijf gevraagd, want ik begon gelijk al over dat we de vorige keer 2,5 week teruggezet waren. Hij legde dus uit dat dat allemaal met lange innesteling enzo te maken kan hebben. Tja, en pas als dat klompje cellen ingenesteld is, gaat er een placenta en een vruchtzak ontstaan en pas daarna gaat er in dat vruchtzakje een kindje ontstaan. En aangezien de placenta HCG produceert, gaat dat dus ook pas in je bloed en urine aantoonbaar worden vanaf het moment dat het vruchtje zich innestelt. En dat is op z'n vroegst, (als je hoog in je HCG zit) zichtbaar een week na innesteling. En op z'n laatst.... ja, ik heb hier een paar verhalen langs zien komen die nog veel en veel later dan ikzelf positief testen. En die gewoon de zwangerschap uitgedragen hebben. 't Is een beetje jammer dat veel gyns doen alsof dat allemaal niet kan, (ik ga me dan toch afvragen hoe goed geschoold ze zijn), en je dus maar moet gaan zitten wachten tot je ooit een keer positief test. Zou toch fijn zijn als daar protocol op was, zo van: je bent 2 weken overtijd en nog niet ongesteld maar ook geen positieve test, we gaan eens kijken hoe je baarmoeder erbij ligt. Want ik weet nog wel dat het best een zenuwslopende tijd was. Ik wist eigenlijk wel dat ik zwanger was, maar als die testen dan maar niet positief willen worden, ga je toch twijfelen aan jezelf... Wat jouw gyn heeft gezegd, klopt dus ook niet: die placenta die zich vormt, gaat HCG produceren al voor het moment dat er een vruchtje ontstaat. Of dat vruchtje er wel of niet komt, heeft bij mijn weten niets te maken met de hoeveelheid HCG. Onze echoscopist gaf aan dat het nu eenmaal bij 1 op de 10 zwangerschappen gebeurt, dat het een foutje is bijd e celdeling, maar dat ze er verder gewoon niets over weten. Bij mij is het weefsel onderzocht en daarin zijn geen afwijkingen gevonden: geen infecties, geen fout in de aanleg van bloedvaten, geen genetische afwijkingen. En dan val je onder de noemer: stom toeval, dikke pech. Gelukkig maar, want dat betekent dat we de volgende keer, (hopelijk deze maand dus ) gewoon weer veel meer kans hebben op een gezonde voldragen zwangerschap, dan dat het opnieuw mis zou gaan. Jij hebt je ei dus niet gespot? Dat is voor mij de reden om te tempen grotendeels: ik ging er niet van uit dat mijn cyclus gelijk maar weer regelmatig zou zijn, dus ik wilde weten wanneer ik mijn ei had, want dan weet ik ook dat ik ongeveer 2-3 weken daarna positief zou moeten kunnen testen. Dan weet je een beetje wanneer je nou wel en wanneer je nog niet moet gaan testen, dat geeft toch wat rust in deze roerige tijden Etos-zwangerworden is trouwens een multivitamine voor tijdens de zwangerschap. Maar die laat ik dus toch maar even staan, zinde me niks dat juist na start daarmee mijn temp ook raar ging doen....
Nooit jouw post meer gezien! Heftig he, met dat bloeden? Hier precies zo, alleen heeft de VK wel meteen toen we de tweede keer belden (en zij op het punt stond hierheen te komen), de ambulance gebeld. In het ziekenhuis hebben ze handmatig het vruchtje toen uit m'n baarmoeder gepeuterd. Niet fijn Als je persweeen hebt, voel je niet dat ze zoiets doen, maar bij enkel de ontsluitingsweeen die ik had, was dat niet zo'n fijne ervaring Heb je nu wel een ijzerkuur meegekregen dan? En zorg je dat je goed aan de volkorenboterhammen met appelstroop gaat en veel groene groenten eet? Verder rustig aan doen hoor! Ik ben daarna nog 2 weken thuis geweest!
Ja behoorlijk heftig. Het is bij mij van donderdag op vrijdag begonnen maar ik kon niet eens zitten en daarna opstaan. Het liep me zo het maandverband door naar mijn onderbroek en langs mijn benen. toen had ik al meteen de verloskundige gebelt en ze zei van kijk het nog effe aan. maar na nog 1 flinke stolsel te hebben verloren stopte het heftige bloeden. dus toen de verloskundige belde zei ik dat ik dacht dat het gestopt was maar ik voelde me wel al wat duizelig als ik opstond. Ze gaf me de raad om floradix te gaan halen. maar toen ik snachts weer in bed lag begonnen de krampen weer inclusief het vele bloedverlies. Dit is zo rond 3 of 4 uur weer begonnen. Weer een aantal keer flink door het nachtmaandverband heen gevloeid. tot ik smorgens opstond om weer naar de wc te gaan en ik om viel van de duizeligheid en echt de hele vloer onder het bloed en de stolsels zat toen had ik zoiets van dit is niet meer normaal en heb echt een potje zitten huilen. maar eigenwijze ikke wilde toch nog effe snel onder de douche om al het bloed van me af te spoelen. Dit was eigenlijk niet zo'n hele goeie actie aangezien ik nog steeds hartstikke duizelig was. Ben ook toen mijn man effe snel de slaapkamer uit was moeten gaan zitten. Dus toen we meteen de verloskundige belde en die zei van we bellen de ambulance had ik nog steeds zoiets van nee hoor we kunnen ook zelf wel naar de ehbo gaan hoor. Maar gelukkig stond ze erop en heeft ook duidelijk uitgelegd waarom. In het ziekenhuis meteen een echo gedaan om te kijken of ik alles al kwijt was en dit bleek gelukkig wel zo te zijn. maar omdat ik nog steeds zo vloeide en me ook nog steeds zo duizelig was en snel buiten adem was wilde ze me nog effe 2 uur later nog eens controleren. Ook bij die controle bleek dat er niets meer was achtergebleven en ze vroegen aan mij of ik naar huis wilde of niet. Aangezien ik nog steeds hartstikke duizelig was leek me dit niet zo'n goed plan en ik vloeide ook nog steeds meer dan normaal met stolsels. Dus ben een nacht ter observatie gebleven. Daar ben ik ook nog een flinke stolsel verloren en daarna werd het bloedverlies ook eindelijk minder. Maar omdat me dit al 2 keer eerder was gebeurt vertrouwde ik het nog niet helemaal. Gelukkig is het tot nu toe een heel stuk minder gebleven en ben ik niet meer zo duizelig. Ik heb inderdaad een ijzerkuur meegekregen en heb me vanmorgen ziek gemeld. En wat fijn dat er een forum is waar je je verhaal effe kwijt kunt bij mensen die weten wat je doormaakt
Ik was goed voorbereid door de gyn en dit forum, (da's dan het voordeel van een missed abortion die je op de echo al ziet), en dus had ik kraamverband en kraammatjes in huis gehaald. Ik schrok er ook niet echt van, 'wist' op de een of andere manier wel dat het zo zou gaan bij mij, (ben normaal al wel redelijk heftig ongesteld, misschien daarom). Ik ben op de wc gaan zitten (en toen liep het idd zo langs mijn benen weg door het kraamverband heen: daar bloedde ik in een paar minuten doorheen) en heb mijn man gebeld, (die was naar de kerk, ik had tegen 'm gezegd van joh, ga maar, 't is nog net als de afgelopen dagen). Toen hij thuiskwam weer schoon kraamverband omgedaan en op een kraammatje op de bank gaan liggen. Die was alweer helemaal doorweekt tegen de tijd dat de ambulance kwam. De pyjamabroek die ik aanhad (een grijze t-shirtstof-broek) was ook volledig doordrenkt met bloed. Die was ook niet meer schoon te krijgen, die heb ik laatst paars geverfd (Ging toch de stoelhoezen nog verven ) Maar dat zijn wel heftige dingen. Ik wist gewoon dat als ik licht in mijn hoofd werd, ik moest gaan bellen: je weet niet wanneer het bloeden ophoudt en als het niet ophoudt, bloed je gewoon dood! Ik prijs me ook gelukkig dat we dicht bij het ziekenhuis wonen, wat dat betreft. Vriendin van me woont in z'n klein rotdorpje en dat duurt minimaal 20-30 minuten voor je vanaf daar in het ziekenhuis bent. Nou, als ik zo lang had moeten wachten, was het heel anders afgelopen... Ik was helaas niet alles kwijt, en bleef dus ook gigantisch doorvloeien. Paar dagen later dus nog een curettage gehad Maar goed, nu een week of 7 verder, voel ik me weer helemaal goed Heb dus na die ijzerkuur nog floradix erbij gepakt en daar knapte ik echt van op, (en van de behandeling bij de osteopaat ). Rustig aan dus, en hier riep iemand toen: als je weer kunt stofzuigen zonder buiten adem te raken, dan kun je weer aan het werk. Eerder niet.
Das ook echt heavy. Ik woon ook gelukkig niet ver van het ziekenhuis vandaag zo'n 10 minuten. Ik wist ook dat het een miskraam zou worden het was zowiezo al een rare zwangerschap. Ik wist namelijk wanneer we de laatste keer geklust hadden en bij de eerste echo zeiden ze oh je bent pas 5 weken zwanger terwijl ik toen al dacht 7 of 8 weken zwanger te zijn. toen heb ik 10 dagen erna weer een echo gehad en daar was het wel gegroeid en er was wel al iets van hart actie te zien. Maar 10 dagen daarna was het helaas mis. En bij de eerste miskraam in december heb ik niet zo heel veel gevloeid als nu. en dat is een goeie over dat stofzuigen die zal ik onthouden.
He Meiden, Er wordt hier zo ontzettend veel bijgeschreven dat ik het haast niet meer kan volgen. Ik probeer het wel hoor maar reageer wat minder. Hoop dat de zon gauw voor iedereen weer gaat schijnen en dat het een vruchtbaar jaar mag worden! Liefs, Kweenie
Ja er wordt heel wat afgekletst. Gezellig en fijn! Maar daardoor heb ik ook het berichtje van Miron over het hoofd gezien. Heftig zeg wat je hebt meegemaakt. Lukt het om een plaatje te geven? Vind je wel een bikkel hoor als ik heel je verhaal zo lees. Hoe voel je je nu lichamelijk? @ Rozemarijke; dat is wel een geruststelling dat er meerdere mensen zijn die laat positief testen en dat het niet perse te maken hoeft te hebben met het wel of niet goed zijn van je kindje. Ik spot mijn ei inderdaad niet. Was vorig jaar in ronde 1 al zwanger (retestrakke cyclus om met jou woorden te spreken ). Nu ben ik benieuwd of mijn cyclus dus weer zo regelmatig is (zo ja; dan zou ik zwanger kunnen zijn. zo niet; dan word ik later ongesteld). Als blijkt dat mijn cyclus van slag is; wil ik ook gaan tempen, maar goed dat is dus even afwachten. Morgen ga ik weer een test doen... ben benieuwd. Vorige keer testte ik pas 8 dagen na NOD positief, dus daar ga ik nu minimaal ook vanuit. Heb de 2v5 van de kruidvat. Zijn deze gevoelig vergeleken met andere testen of gewoon 'normaal'? Wel heftig zeg dat het gewoon anders had kunnen aflopen als je de vk niet had gebeld. Gelukkig is dat niet gebeurd! Ik slik trouwens VSM puur Mama multivitamine. Heeft dat ook nog effect op je temp dan? Nooit van gehoord ;( maar goed ik ben er ook nog niet zo thuis in! Nou knuffel voor allemaal en btw 'die van het stofzuigen, die zal ik ook onthouden.lijkt me ook wel van toepassing als je 'gewoon' ziek bent. Ben nogal snel geneigd om mezelf voorbij te rennen namelijk