@Sinaasappeltje tja een bikkel ben ik inderdaad wel ik vraag me af en toe af of ik niet te bikkelhard ben. en hoe voel ik me lichaamlijk? nog een beetje slapjes en ik heb zo'n last van hoofdpijn hadden jullie daar ook last van? En ik heb nu ook nog dat als ik het weer ietsje meer voel lopen dat ik dan meteen weer naar de wc ren om te kijken hoeveel het nu weer is. Mijn man heeft wel mijn dochtertje vanmorgen naar oma gebracht. Ze gaat normaal ook altijd op maandag, dinsdag en woensdag naar oma als ik werk. Kan ik nu ook effe lekker mijn eigen ding doen.
Hallo Miron, Je vraag over jouzelf zet me aan het denken. Eigenlijk geef je zelf het antwoord 'ik vraag me af of ik niet TE bikkelhard ben'. Ik ben benieuwd waar dit vandaan komt. Begrijp me niet verkeerd; vaak heb je zelf het idee dat je een bikkel moet zijn. Dat je altijd sterk en moedig moet zijn. Maar dit gaat niet in je koude kleren zitten. Neem ook zeker de tijd en de rust om te herstellen en te verwerken!! Ik heb mezelf een beetje slap gevoeld (maar niet zo heftig gevloeid als jullie) en heb een week last gehad van veel hoofdpijn (was bij mij voornamelijk van alle spanning). Fijn dat je even je eigen ding kon doen vandaag. Is dat gelukt? *knuffel voor allemaal!!*
Hallo, tja met mezelf te bikkelhard vinden. Als ik sommige verhalen lees van meiden met een miskraam die zijn veel emotioneler heb ik het gevoel. Zo zit ik niet in elkaar en dan denk ik meteen ben ik dan zo'n bikkel of ben ik gewoon ongevoelig of zo? Gelukkig heb ik sinds vandaag minder hoofdpijn en voel me dus meteen al wat beter. Mijn dochtertje was lekker 2 daagjes overdag bij oma en heb eens heerlijk ouderwets de sims 3 kunnen spelen was wel effe lekker.
hoi meiden.. Hoe gaat het hier?? Ik ben deze week voor het eerst weer aan het werk.. pff valt toch best even zwaar... ik ben van mezelf echt een doordouwer.. ik vind het verschrikkelijk om me niet mezelf te voelen.. helaas werd ik gister even terug gefloten door mijn lijf.. t was echt nog te pittig.. maar ja 2 weken geleden was mijn hb 3.6 ... misschein is het dan ook niet zo gek.. Ik voel me opzich goed.. maar als ik echt te veel doe word ik dizzy en heb ik het gevoel dat ik afwezig ga raken... wat een rotgevoel is dat!!! Maar goed... uiteindelijk gaat ook dat wel weer over... voor iedereen een fijne dag !! x
@jvd1: nog ff thuisblijven dus! Laat je HB nog eens checken en dan kun je samen met de huisarts iig even kijken of die voldoende stijgt, of dat daar nog verdere actie op moet! @Miron: ik heb geen last gehad van hoofdpijn, wel buiten adem, duizelig en zwart voor ogen. Dat trok vrij snel weg, heb dan toch wel een behoorlijk gezond lijf en ben iemand die veel aan kan. Ook ik ben niet zo vreselijk emotioneel. Heb rond de miskraam veel gehuild en was daar ook wel weer redelijk snel klaar mee. Af en toe eens een bui, als ik moe ben of geconfronteerd word met situaties waarin het anderen volledig voor de wind gaat, maar verder ben ik er ook niet voortdurend mee bezig. Ben meer bezig met zwanger worden, en daar zit wel een spanning omheen: zou dat wel goed gaan nu, gaat dat een beetje vlot lukken, enz enz. @sinaasappeltje: ik heb vorige week een testje gedaan, maar die was ook nog wit. Ook niet de verwachting dat die nou al positief zou worden, maar nu weet ik wel weer even zeker dat als ik een positieve test in handen heb, die ook echt positief is. Hier ook wat klachten, (werd van de week aardig misselijk toen ik bij een client thuis zat die rookt), m;n bekken speelt weer wat op, (maar dat was vorige menstruatie ook zo, dus dat zegt nog niet 1-2-3 iets), en had vannacht last van buikpijn: van die menstruatie-achtige pijn onderin m'n buik wat doortrok naar m'n rug. Gezien het feit dat FF m'n ei nu al 2 keer naar achteren heeft geplaatst, ben ik heel benieuwd wanneer ik positief ga testen of weer ongesteld word... zo maar even m'n temp invullen, want na 3 dagen rond de 36,9 was het vanochtend weer 36,66. Wel netjes dus een graad of 0,3-0,4 hoger dan in de eerste helft van m'n cyclus, en aangezien ik vannacht enorm heb liggen zweten, denk ik dat het van de afgelopen dagen wat verhoging was: Thirza is ook niet helemaal fit en mijn man ook niet, dus denk dat we allemaal net even een klein beetje griepvirus meekrijgen. Maar dit weekend ga ik weer testen: als de eerste ei-optie klopte, (had toen wel steken), zou ik dit weekend positief moeten kunnen testen... duimen nu dus
@ Sinaasappeltje Hoe gaat het? @Jvd1 Gewoon goed naar je lichaam luisteren.. haha spreekt uit eigen ervaring.. ik was ook te snel naar het werk gegaan, ook meer omdat ik er gewoon even uit wou uit. Met als resultaat dat ik me zeker een week veel slechter heb gevoeld dan de weken voor het werken. Nu luister ik wel goed, heb net de kamer gestofzuigd en dat ging gewoon best goed.. kopje thee en dan gaan we strakjes dweilen. Voelt wel fijn om weer wat dingen in huis te kunnen doen zonder ellendig te zijn Volgende week gaan we weer proberen te werken. Nu wel onder voorwaarde dat ik naar huis zou kunnen. Maar ik denk dat het wel goed gaat als ik rustig aan doe. @Rozemarijke Blijven spannende dagen he.. Ik duim voor je mee! Vanmorgen voor de spiegel dacht ik ineens : "ik mis mijn buikje" Op zich wel een goed teken denk ik.. dat we het achter ons aan het laten zijn.. Maarja ben voor nu gewoon weer aan de pil.. en als ik echt zeker weet dat ik alles goed verwerkt heb en deze hormonen uit mijn lijf heb.. wie weet.. hopelijk gaan we ooit weer met een gerust hard voor een brusje.
Haa allemaal, @Jvd1; loop je niet te hard van stapel? Ik sluit me aan bij Rozemarijke; nog een keer je HB laten testen. Zwart voor je ogen ed klinkt niet heel fijn + gezond! @ Miron; fijn dat het wat beter met je gaat. Als anderen emotioneler reageren op hun miskraam wil dat natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook 'moet' doen. Zo'n ervaring verwerken; werkt voor iedereen anders. @ Rozemarijke; herkenbaar wat je schrijft zeg! Ook ik merk wel spanning. Zou ik zwanger zijn of niet. Zo lang ik aan het werk ben, ben ik er minder mee bezig. Dat geeft afleiding. Maar zodra ik thuis ben.... is het einde haast zoek. Gisterenavond en nu heb ik hele gevoelige tepels, ben paar keer misselijk geweest 's morgens en als ik bij een client (net zo als bij jou) vies rook of rookte. Een heel klein deel van mezelf zegt 'je bent zwanger, geloof het nu maar!' maar dat durf ik dus nog niet. Heb vandaag de dokter gebeld; ik mag morgen komen bloedprikken. Dan heb ik hopelijk maandag de uitslag (als ik eerder nog geen positieve test in handen heb). Duimen, duimen, duimen dus. Doe ik ook voor jou! @ Geelbloempje; 't gaat dus prima op zich, alleen vind ik het allemaal gewoon erg spannend. Fijn dat het bij jou ook wat beter lijkt te gaan. Wat knap dat je aan de pil gaat om alles rustig te overdenken en te verwerken! Ik hoop echt dat er tzt een brusje komt!! Doeg doeg xx
Hier vanochtend een testje gedaan, maar nog wit. Maar dus ook nog niet ongesteld en ergens denk ik wel te weten dat het raak is geweest deze ronde, (ik word alleen misselijk van sigarettenrook als ik zwanger ben), maar durf het toch ook niet te hopen nog. Toch bang voor de teleurstelling dan. Nouja, als ik volgende week zaterdag nog geen positieve test heb, ga ik misschien ook maar even langs de huisarts om te kijken of ik mag bloedprikken
Heej meiden hoe gaat het met jullie? En de testen? Hier gaat alles erg goed, lichamelijk en emotioneel. Komende week ga ik een testje halen om te zien of ik nog hcg in me heb.. en ik heb besloten om toch niet verder te gaan met de pil. Het verdriet zal altijd blijven en de angst voor een nieuwe miskraam gaat ook niet weg als ik een jaartje wacht. We willen nog steeds heel graag een brusje voor de kids. Wie weet hoelang het duurt om weer zwanger te worden.. en als het toch snel gaat is dat natuurlijk helemaal geweldig. Een zorgeloze zwangerschap zal er wel nooit in zitten maar ik heb de hoop weer terug gekregen.. en hoeveel pech kan een mens hebben toch? Ik vind dat ik mijn deel nu wel heb gehad !! Heb vandaag wel heel sterk gevoel dat ik nog afscheid moet nemen bij het grafje.. weet ook niet waarom.
Hoi lieverds, Hoe gaat het met jullie? Ik kom even langs... om te zwaaien Ik ben hier niet zo veel meer, sorry. Maar ik wil echt vooruit kijken.... en verder gaan. We hebben het naast ons neer gelegd..... En zit nu veel bij ''zwanger worden na miskraam'' en testjes kijken en zo.....
Hallo allemaal, Zojuist de uitslag van het bloedonderzoek. HCG is 0. Dus niet zwanger. Baal er van want wilde het zo graag maar aan de andere kant heb ik eindelijk zekerheid dat ik niet zwanger ben! Het is wel even afwachten wanneer ik nu dus ongesteld ga worden. Ben nu 1,5 week overtijd. Ik wacht tot volgende week maandag en, mocht ik dan nog niet menstrueren, dan bel ik de huisarts weer. Ik overweeg om 2 maanden aan de pil te gaan zodra ik ongesteld wordt. Om mijn cyclus weer even rust te gunnen en dan daarna hopen dat ik weer regelmatig ongesteld zal gaan worden... Of ik wil gaan tempen... @ Rozemarijke; jammer dat je test nog negatief was. Maar wie weet wordt die nog positief! Hoop het ZO voor je!!! kun jij mij eenvoudig uitleggen hoe de temperaturen werkt? Ik zie door de bomen het bos soms niet meer (en ik vind het makkelijker als 1 iemand het even duidelijk uit legt) @ Geelbloempje; Sterkte bij het grafje. Lijkt me zo intens moeilijk! Ik hoop ook voor jou dat het snel raak zal zijn en dat het een onbezorgde zwangerschap zal worden. Liefs en knuffel voor allemaal!
@Sinaasappeltje: als je je cyclus tot rust en op regel wilt krijgen, moet je iig NIET aan de [il gaan; dat is extra troep die je lijf moet verwerken en daar gaat het niet van tot rust komen. Wat je beter kunt doen, is aan de visoliecapsules en liefst ook een paar bezoekjes aan een osteopaat: die kunnen dat proces erg goed ondersteunen! Wat betreft tempen: * elke dag zelfde tijd tempen, VOORDAT je uit bed bent gestapt. (Zodra je uit bent bent gestapt, stijgt je temp bijna direct een stukje en heb je dus al een vertekend beeld). * tot aan je ei is je temp gemiddeld genomen wat lager (0,3-0,5 graden lager), dan na je ei. Het schommelt natuurlijk wel een beetje, maar gemiddeld genomen moet er wel verschil te zien zijn. Om het goed te kunnen zien, kun je het handig invullen op www.fertilityfriend.com Krijg je een mooi grafiekje en daar berekenen ze zelfs je ei voor je, (klopt niet altijd, als jij bijvoorbeeld griep hebt gehad, weet die calculator dat natuurlijk niet ). *de meeste vrouwen hebben verder direct voor hun eisprong aan nog even een daling in temp. Dus zeg dat je temp de hele tijd rond de 36,3 schommelt, dan zakt ie even naar bijvoorbeeld 36,1, om vervolgens naar een graad of 36,6-36,8 te stijgen. *zodra je ongesteld gaat worden, zakt je temp weer. Dat gebeurt vlak voordat je ongesteld wordt. Dus dan weet je 's ochtends gelijk wanneer je maandverband mee moet nemen (als alles werkt zoals het hoort iig). Je kunt hiermee dus je eisprong niet voorspellen, alleen achteraf aanwijzen, maar dan weet je iig of je kans maakt om zwanger te zijn en wanneer je zo'n beetje zou moeten kunnen testen, (2 weken na ei). @all: nou, snap er even niks van en benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen, maar ik vloei sinds vanochtend, terwijl mijn temp wel hoog bleef. Maar eens even zien hoe dat verder blijft, (ofwel het vloeien moet stoppen en was enkel een innesteling bijv, ofwel mijn temp moet zakken en ik word/ben toch echt ongesteld). Erg vaag, heb dit nog nooit gehad. Ben een beetje bang dat mijn lijf het niet helemaal meer snapt sinds de MK Nouja, osteopaat ga ik nog iig 1 keer heen, die was nog niet helemaal tevreden over hoe het erbij lag, de vorige keer, dus misschien dan daarna. Ondertussen braaf verder aan de visoliecapsules en verder duimen we nog even dat het toch wonderwel een innesteling is, ofzo...
Rozemarijke, ik duim ook voor je dat het een innestelingsbloeding is........ Hopelijk heb je snel zekerheid/duidelijkheid...
Ja, nouja, als ik morgen nog vloei, dan is het wel duidelijk denk ik... Nouja, maar even aanzien dus nog. Ik vloei niet veel en dkirect wat rozerood, wat ik ook nog nooit hebt gehad: m'n menstruatie begint altijd met bruinverlies. Maarja, misschien moet ik ook nog niet verwachten dat alles weer normaal is...
@Sinaasappeltje Ik ga ook bewust toch niet aan de pil omdat ik mijn eigen cylcus wil hebben en bijhouden.Anders zou alles weer ontregelt zijn als ik later zou stoppen. Tempen lijkt me ook wel wat.. maar eerst maar eens zien wanneer ik weer een menstruatie krijg. Voor nu gaan we niet proberen zwanger te worden, maar nu kan ik wel van dag tot dag ( naja cyclus) zeggen, ik ben er helemaal klaar voor. Gister kwam mijn zus op visite en ik wist het gelijk.. kon me nog een kwartiertje voorbereiden gelukkig. Zwanger dus . Vond ik eigenlijk alleen maar leuk.. ze was zelf meer overstuur op dat moment omdat ze het naar vond voor ons. Maar ik denk dat ik het wel goed los van elkaar kan zien. Ze heeft zelf ook een nare mk achter de rus gehad, na 1,5 jaar kon ze het pas echt goed verwerken. Maar ze zei nu dat ze het wel jammer vond dat er nu zoveel tijd tussen zat. Toen ze weg was, heb ik wel zitten janken. Gewoon door de confrontatie met het gemis en nu heb ik heel duidelijk het gevoel.. waarom wachten.. ik ben verdrietig maar ik zal altijd verdrietig zijn om het gebeuren. Misschien wel in mindere mate, maar toch.. haha zo moest ik even van me afschrijven.. @ Rozemarijke Dank je wel voor de info.. ik neem het ook van je mee Ik duim nog steeds voor je.
@RM: Was nieuwsgierig hoe het met jou gaat. Maar dus roze-verlies? Terwijl je temp wel mooi hoog blijft? Hoop toch op goede berichten!!!! x Kweenie
Ja, 'k weet niet. 't Zet toch wel door dus. Snap er niks van, met die hoge temp, maarja... na die heftige MK zal m'n lijf wel een beetje in de war zijn nog. Ga er zelf op dit moment maar van uit dat het niet raak is deze ronde.
He jammer . Had graag een lotgenoot gehad om samen mee in spanning te zitten!!! Maar wie weet....die hoge temp is wel apart! Voel je je wel anders? Liefs, Kweenie
Ha allemaal, @ Geelbloempje; herkenbaar wat je schrijft. Vriendin is ook zwanger, vond het ook moeilijk om te vertellen. Kon gelukkig heel blij zijn voor haar/hun; maar achteraf toch ook verdrietig om geweest. Vandaag was ik ook verdrietig omdat de bloedtest negatief was. Waarover ik verdrietigste was kan ik niet zeggen. Alles bij elkaar. De hoop-leeg vruchtzakje-curretage-hoop-test negatief- etc. Gelukkig kon ik mezelf bij elkaar rapen en mijn gedachten verzetten. Merk wel dat ik wat lustelozer ben dan anders. Gelukkig mag dit van mezelf wel; dat geeft ruimte en daardoor ben ik morgen waarschijnlijk weer vol levensenergie @ Rozemarijke; bedankt voor je uitleg. Erg duidelijk! Ik ga morgen beginnen met tempen. Voor nu ga ik er vanuit dat ik een dezer dagen toch echt ongi wordt; ben al 1,5 week overtijd. Wat ontzettend jammer dat de ongi bij jou ook doorzet. Leef met je mee meid. Kan inderdaad zijn dat je lichaam nog van slag is (is de mijne ook). Dank voor je tip voor visolie (waarom is dit trouwens goed voor zwanger worden?) heb het gelijk gekocht, baat het niet; dan schaad het niet toch? Voor een osteopaat ben ik even aan het zoeken. Lees er goede berichten over! @ Miron; hoe is het met jou? Doeg doeg allemaal!!