Hier ook wel goed. Beetje emotioneler de afgelopen dagen, maarja: ben ongesteld en gisteren een teamdag gehad met collega's en dan praat je toch weer veel over de miskraam. Daarbij heb ik komende zondag zangleiding: dan heb ik de leiding over het muzikale gedeelte van de kerkdienst. Komende zondag worden er bij ons babytjes opgedragen, (bij ons worden kinderen niet gedoopt, maar doe je dat pas als volwassene. Als kindjes geboren zijn, worden ze daarvoor in de plaats opgedragen, wat een ander woord is voor zegenen. Wordt dan voor ze gebeden, zeg maar, tijdens een speciaal moment binnen de kerkdienst). Maar goed, da's dus ook wel even emotioneel als je zelf net een MK hebt gehad, merk ik nu. Komt nog eens bij dat onze toetseniste een week korter zwanger is dan ik nu zou zijn, en dan kunnen jullie denk ik wel ongeveer raden dat dat allemaal wat tranen omhoog roept Nouja, is ook wel goed, denk ik. Niet fijn, wel goed. Laat het er maar uitkomen, denk ik dan, dan is het er maar weer uit, al die emoties. @Brinatjuh: wat goed dat je die stap gezet hebt zeg! Lijkt me wel moeilijk omdat je nu zo bij je kindje vandaan bent, maar wel goed dat je aan jezelf gaat werken! Sterkte! @Kweenie: ik was de eerste week echt volledig kapot na 3 dagen werken. Week 2 was dat alweer een stuk beter en nu ben ik nog wel wat vermoeider dan normaal, maar gezien m'n enorme bloedverlies en alles, vind ik mezelf eigenlijk al wel weer redelijk topfit Dus komt vast geod! Rustig aan in ieder geval!!!! @Nienke: jij ook niet te hard he? Ik vond weer gaan werken trouwens zelf wel fijner dan thuis maar wat te hangen: geeft toch afleiding. Maar zorg wel dat je voldoende tijd hebt om ook wat ruimte te hebben voor je verdriet he? En om rust te kunnen pakken! @all: hier verder nog even flink balen: gisteren langs de snelweg komen te staan met een kapotte dynamo Duur grapje, kon er ook nog wel even bij, op alle tegenslag van de laatste maanden... (Manlief moest ander werk zoeken, want bedrijf ging inkrimpen, waren 15 lui uitgeselecteerd die gevraagd werd elders een baan te zoeken. Vervolgens de Mk en nu dat geklooi met de auto... Oja, en de rekening voor de termijnecho, die we zelf moeten betalen... ik schijn nog niet aan m;n max te zitten van vorig jaar, dus nu moet ik 'm zelf betalen, zeggen ze. Sowieso al vreemd, maar nu na de MK wel helemaal erg zuur... Maar goed, verder gaat het wel goed hoor
Rozemarijke: heel erg begrijpelijk hoor dat af en toe de tranen komen. En dan alles bij elkaar genomen, dan kan het af en toe gewoon een beetje teveel worden. Ook jij moet rustig aan doen hoor, loop jezelf niet voorbij.
@ Rozemarijke: He? Moet jij je echo zelf betalen? Dat zit toch gewoon in het basis pakket? Daar hoef je toch niet eerst je eigen risico voor op te maken? Ben ook wel benieuwd wat voor rekeningen er bij ons nog op de mat vallen wat dat betreft. 2 echo's bij de VK, 2 in het ziekenhuis, 3 x bloed prikken (HCG) en een operatie.... Kan me trouwens goed voorstellen dat het even moeilijk voor je is, al die voorbereidingen en dan straks de zegeningen zelf (vind het trouwens wel heel mooi dat de kindjes nu opgedragen worden en pas als ze volwassen zijn gedoopt worden. Neem aan dat ze er dan namelijk zelf voor kunnen kiezen en dat is, in mijn ogen, dan veel meer waard omdat je er oprecht voor kiest dan. Een bekende van mij heeft het jaren geleden ook gedaan trouwens. In haar geval was ze wel ongeneeslijk ziek maar daarna viel de angst om te sterven wel van haar af alsof ze al die tijd een deken van lood om zich heen had gedragen. Ze is heel vredig en met een super veilig gevoel gestorven. Kijk, dan vind ik geloof weer een heel mooi iets!!! Al geloof ik zelf niet (althans ben geen kerkganger). Hopelijk helpt het je even goed te huilen. En houd de moed er in he? Het jaar is nog maar net begonnen! @Nienke: Wat goed dat je volgende week al weer aan de slag wilt! Maar houd het goed in de gaten hoor. Het viel mij echt vies tegen hoe moe ik nog was. Vandaag ging het wel een stuk beter trouwens maar ik denk dat ik volgende week nog eventjes rustig aan doe. 6 uurtjes per dag of zo. Misschien wel een goed idee. Maar eerst weekend!!!!!! Liefs, Kweenie
Ja, maar nog beter zijn visoliecapsules Dopen is hier idd als je volwassen bent, (ouder dan 16, hanteert onze gemeente), en je er dus zelf voor kiest Vind ik zelf dus ook wel zo waardevol, alhoewel ik niks tegen kinderdoop heb verder. Mooi, dat voorbeeld van je vriendin! En we houden de moed er nog wel even in hoor! Als het goed is heb ik over een weekje weer m'n ei, dus we gaan er ons best voor doen om raak te schieten Hopelijk helpen de visoliecapsules en al mijn (schiet)gebedjes wat En wat werken betreft: langzaam opbouwen hoor! Ik ben zelf wel gelijk gewoon weer begonnen, maar werk een deel thuis (verslaglegging), dus dat scheelde wel. En desondanks was ik helemaal afgepeigerd! Dus niet te hard van stapel, productief zijn komt wel weer!
Goedemorgen meiden! @ all; heb niet alles bijgelezen maar hier ffies een korte update van mij...; ik ben nu 3 dagen opgenomen in de time- out... time out is om tot rust te komen,rust in je hoofd te krijgen en daarna eventuele verdere therapie... dat ik het nodig heb merk ik wel....ik komt langzaam tot rust.... verdere therapie ook....maar wat dat weten we nog niet,hopelijk wordt dat snel bekend! mijn meisje zie ik gelukkig om de 2 dagen, wel is het moeilijk om haar weer gedag te zeggen maar ik weet waar het voor doe! voor mezelf maar ook voor haar! vanmiddag ga ik even naar huis, heerlijk knuffelen met mijn meisje.... ik ben blij dat ik het hier kan vertellen ook al is het maar globaal....en dank jullie voor de lieve reacties! dikke knuffel van mij! liefs
Brinatjuh: ik vind het erg knap van je en een hele sterke vrouw. Geniet van het knuffelen met je kleine meisje.
Brinatjuh: Fijn dat je af en toe komt reageren meis! En fijn dat je lekker kunt knuffelen met je meisje om de 2 dagen. Heel belangrijk! Hier een klein dilemma: Eigenlijk wil ik wel weer gelijk proberen zwanger te worden deze ronde (hoef niet mijn 1e menstruatie af te wachten) maar ik lees ook wel heel veel van zwangerschappen direct na een miskraam die ook weer mis gaan. Ben dus een beetje bang dat ALS ik gelijk weer zwanger zou worden dit dan ook gelijk mis gaat... Maak ik mezelf nu gek of zit er een kern van waarheid in? En wat zouden jullie in mijn geval hebben gedaan? Een menstruatie afwachten of gewoon de kans pakken als die zich voordoet (rekening houdend met het feit dat ik een BBZ heb gehad uiteraard). Liefs, Kweenie
Meiden, ik heb echt zoveel bewondering voor jullie allemaal hoe jullie met de situatie omgaan en hoe sterk jullie zijn! Ik kan het niet echt opbrengen de laatste tijd, zucht, ben zo onwijs jankerig zo ken ik mezelf niet... Kweenie, hier precies hetzelfde dilemma. Ik zou denk ik ervoor gaan als ik de kans had! Ik lees ook dat je na een mk meer kans maakt om zwanger te raken en er zijn genoeg meiden hier bij wie het wel goed gaat/is gegaan! Ik heb het nagevraagd bij de gyn en die zei dat een volgende miskraam niet te voorspellen is. Het kan altijd goed of fout gaan... Dus...
Hoi meiden, ook ik kan me helaas bij jullie aansluiten.. We waren van week zo blij verrast toen ik op mn ongie zat te wachten na de provera maar die maar niet kwam, ik totaal onverwachts zwanger testte! Ik voelde me zo verliefd en gelukkig, in 1 keer viel alle puzzelstukjes op zijn plek. Die week daarvoor had ik zulke rare dromen en voelde ik me 's ochtends zo raar..dit is wat we al zo lang wilden!! Maandag zouden we onze 1e echo krijgen. Helaas was onze blijdschap maar van korte duur, vrijdag voelde ik me zooo verschrikkelijk onzeker. 's Avonds al had ik bruinverlies, en gister nacht begonnen de krampen. Gisterochtend toen ik om half 7 op stond om naar mn werk te gaan, begon het echte bloeden en kwamen de stolsels..en wat verdriet! Alle dromen in duigen.. En nu, een leeg en eenzaam gevoel. Even een vraagje, wie hadden jullie jullie gebeld na je miskraam? De verloskundige, gyn of huisarts? En krijgen juliie nog een echo? Mijn verloskundige had gelijk gezegd dat we deze nieuwe ronde er weer gelijk voor konden gaan.
Mamsie86: wij liepen al bij de vk, aangezien we pas bij 16 weken een miskraam hadden. Ik zou denk ik de vk even bellen.
Hai Meiden, Nou, ik ben er uit hoor. Het wordt een 'we zien het wel ronde'. Als ik het idee heb dat mijn eisprong er aan komt dan zien we dan wel wat we doen. Ondertussen vrijen we gewoon wanneer we zin hebben en houd ik toch een beetje mijn cyclus bij (zo ver dat kan) zodat mocht het wel spontaan raak zijn...we dat dan toch vrij vlot weten. Nu ga ik er niet vanuit hoor dat dat gebeurd maar waar onveilig gevreeën wordt... @Nienke: Je bent in elk geval wel eerlijk @ Mamsie86: Allereerst veel sterkte! Ik heb zelf contact gehad met de verloskundige en daarna met het ziekenhuis (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Kun je nog steeds voor je echo komen morgen? Die zou ik dan namelijk laten staan. Met wat geluk ben je alles al kwijt en heb je morgen ook de zekerheid dat dit zo is (of geluk... dit natuurlijk in de zin van dat je lichaam het zelf allemaal oplost en je niet gecuretteerd hoeft te worden). Doe je rustig aan? Hier verder een luie zondag. Jullie? Liefs, Kweenie
Kweenie: vandaag bij vrienden geweest, was gezellig. Morgen weer voor het eerst werken een halve dag. Ben best een beetje zenuwachtig. Vanavond was hier nog een vriend voor het eerst sinde de miskraam. Hij vraagt hoe het gaat, dus ik zeg redelijk. Zegt ie, ach ja het is nu even vervelend. Kon hem wel wat...
Hoi meiden, Ik ben net terug van de vk, ik zou 8w2d zijn maar vruchtje is overleden met 6 weken. Nu moet ik dus wachten tot mijn lijf wat gaat doen. Wat een verdriet Ik wil jullie heel veel sterkte wensen allemaal, en ik hoop dat als ik het nodig heb, ik het hier even van me af kan praten. Liefs, Foxter
Heel veel sterkte! Wat erg voor je... we weten wat je mee moet maken nu Praat er gerust over als je dat wilt. X
Dankje, ik vind het heel fijn dat dit topic er is. Ik had al zo'n gevoel dat het niet goed was, maar toen ik niks zag knipperen op het scherm kreeg ik toch nog een schok. Ik hoop nu maar dat het snel begint, dan is het voorbij en kan ik weer verder..