geelbloempje: Jeetje meis wat een verhaal. Ik heb twee weken geleden een miskraam gehad bij 17 weken, het kindje was toen ook 2 weekn overleden. Bij mij was het kindje nog compleet, dus die ervaring deel ik niet. Ben zelf deze week weer halve dagen gaan werken om maar weer iets te doen te hebben.
Geelbloempje, heel veel sterkte... Ik word stil van jouw verhaal... Dit gedichtje zag ik bij iemand in de handtekening en vind het heel mooi: Alles waar je echt van houdt, zal je liefde blijven geven. Ook al is het niet gebleven, of geworden wat je wou, het blijft altijd een deel van jou, en een stukje van je leven! Sansy, en toch denk ik dat je ei zich nog gaat melden. Ook kan het zo zijn dat je na een mk geen eisprong krijgt. Het kan nog alle kanten op! Spannend! Ben zelf ook mijn ei druk aan het zoeken maar het duurt nog even, ben ik bang.
@Quint, ja... het kan ook nog even duren Het kan idd ook zijn dat ik geen eisprong krijg deze maand, ook daar heb ik van gehoord. Nou, dan hoop ik toch op het eerste! Geen eisprong, lijkt me echt k*t.....
@Sansky: och, dat was ik even kwijt, dat jouw MK nog maar de 2e was. Dan zul je nog geen eisprong weer hebben gehad en zou ik eerder denken dat je hoge temp duidt op het wegblijven van een eisprong. Dat geeft niet, als het goed is wordt je wel weer ongesteld. Mijn gyn gaf aan dat dat meestal zo'n 6-8 weken duurt en als het langer duurt, dan moet je weer bellen. @geelbloempje: jeetje, wat een verdrietig verhaal joh! Kan me voorstellen dat je daaruit behoefte hebt om erover te praten! En idd: mannen verwerken dat heel anders, dus goed om ergens te komen praten waar ze je meer snappen... Dingen weer op gaan pakken: Ja, ik denk zelf wel dat het niet zo handig is om te gaan wachten tot het weer voelt als: ik heb weer zin om dingen te doen, zeker niet als je jezelf kent met depressieve periodes. Ik merk dat juist door weer dingen te gaan doen, je afleiding hebt en alles ook steeds weer beter en gemakkelijker gaat. Zolang je zorgt dat dat in balans is en je dus ook rustmomenten hebt en momenten om je verdriet even de ruimte te geven, is afleiding zoeken dus juist heel goed om te doen! @Foxter: op de eerste hulp zeiden ze dat ze maar een paar keer per jaar vrouwen binnenkrijgen zoals in mijn situatie, dus dat is percentueel gezien echt heel weinig. Als je maar zorgt dat je het ziekenhuis belt zodra je je licht in je hoofd gaat voelen, loopt het ook allemaal wel los. Ik was er op tijd bij, heb op de een of andere manier de hele tijd geweten dat het zo zou gaan en was hier volkomen op voorbereid, (kraammatjes in huis enzo, die ik dus ook echt nodig heb gehad).
@Rozemarijke, nee ik moet van de Gyn 2 tot 3 cyclussen aankijken, duren die langer dan 35 dgn, dan moet ik terug komen
Maar als deze eerste keer direct langer dan 8 weken duurt, moet je wel even gaan bellen hoor! Nouja, hopelijk is het gewoon ontzwangeren en is de hoge temp daar nog van en ga je snel dalen in temp Kun je daarna weer een ei gaan krijgen
Goedenavond allemaal, Zag dat we weer iemand mogen verwelkomen. Geelbloempje, meis wat een verhaal! De andere meiden hebben al uitgebreid gereageerd dus ik houd het nu even bij veel sterkte en doe het rustig aan. Probeer alles een plekje te geven en, wat RM ook al aangeeft, probeer ook rustig aan weer dingen op te pakken. Het normale leven weer in.... Was er zelf een beetje bang voor, weer met mijn hoofd onder de lakens vandaan te komen. Maar ondertussen is dit de 2e week waarin ik bijvoorbeeld weer rustig aan het werk ben en dat voelt eigenlijk wel heel fijn. Begin zelfs weer zin te krijgen om misschien deze ronde toch de kans te pakken, als die zich voor doet, om weer zwanger te raken! Goed, toch nog een heel verhaal . @Sansky: Het kan best zijn dat je alsnog een eisprong krijgt hoor. Een vriendin van mij heeft vrij lange cyclussen (langer dan 40 dagen) en kreeg na haar MK pas op dag 60 of zo een eisprong... maar met gewenst resultaat want ze is nu bijna 12 weken zwanger!!! (YEAH!) Oh maar ik ben het wel met RM (ik kort het maar af Rozemarijke) eens dat als het langer dan 8 weken duurt je even aan de bel moet trekken. @RM: Waarom werken die visolie capsules nou eigenlijk zo goed. En waarom beter dan tarwekiemolie??? Beiden zorgen voor een goede doorbloeding, zo ver ik weet, maar verder? Vind t interessant om wat meer over te weten.....als het mag . @ Foxter:Jij ook veel sterkte. Kus, Kweenie
hoi meiden, ook ik zou graag met jullie mee willen kletsen. heb gisteren bij de gyn. te horen gekregen dat het vruchtje weer niet groter is geworden dan 5 weken en dat het hartje niet klopt. wij hebben ook nog geen kinderen en ik ben zo bang dat er lichamelijk iets mis met me is en dat ik nooit zwanger kan raken van een gezond kindje. ik weet ook wel dat ik een beetje dramatisch doe maar ben er zo verdrietig over en bang voor de toekomst. heb zo mijn best gedaan om het goed te doen en dan nog heb je er geen invloed op volgende week maandag controle echo en dan beslissen of ik weer voor een curretage ga of dat ik het ga afwachten. sterkte meiden die nu in hetzelde schuitje zitten en succes voor de meiden bezig zijn met weer zwanger worden
Bedankt.. voel me vandaag een stuk positiever. Heb vannacht zelfs voor het eerst gewoon goed geslapen. Zonet met het werk gebeld dat ik morgen een middagje kom werken. En als het goed is krijg ik zo mijn ijzer waardes binnen.. heb het gevoel dat ze nog niet goed zijn. Maar dan krijg ik er hopelijk wat voor. @Nienke18 Jij ook veel sterkte! Hoe voelt het om weer wat te werken. Vooral de confrontatie lijkt me erg lastig. Hoop dat ze er eigenlijk niet veel naar vragen behalve het "hoe gaat het " "goed". Anders kun je me opdweilen.. gewoon gezellig werken.. @ Quint1 Heel mooi gedichtje! En zo waar. @ Rozemarijke Ik ben ook heel blij met het forum en de forum meiden Merk dat ik steeds wat vaker lach dus we gaan de goede kant op. Ach en manlief wil hier ook wel praten maar ik weet gewoon dat hij het anders ervaart of soms zelfs niet begrijpt en dat praat net even iets minder.. hoe lief hij het ook bedoeld en daar ben ik dankbaar voor Gelukkig begrijpen we de lichaamstaal van een knuffel beiden @ Kweenie Fijn dat het werk al weer zo goed voelt. En helemaal dat je weer aan zwangerschap denkt natuurlijk! @ Tuttie Het is heel logisch dat je je nu heel erg onzeker voelt.. het gevoel dat je lichaam je in de steek heeft gelaten. Maar meestal is het gewoon "pech". Ik ken veel mensen die in de eerste zwangerschap een mk hadden en daarna gewoon een prachtig kindje kregen. Heel veel sterkte de komende tijd!
@ geelbloempje: bedankt voor je lieve woorden. maar ik voel me zo onzeker omdat ik 2 keer zwanger ben geweest en 2 keer ging het hartje niet kloppen. ik ben 26 jaar dus heb eigenlijk geen vergrote kans op een miskraam en dan toch 2 keer achterelkaar. ik hoop dat ik gewoon heel veel pech heb gehad maar heb in mijn achterhoofd ook allemaal doemscenario's en dat moet ik helemaal niet doen
@ Tuttie Snap je helemaal. Na mijn dochter kreeg ik 3 miskramen, maar vervolgens gelukkig een prachtige zoon. Nu weer 2 miskramen.. laatste met 15 weken.. In ons geval weten we dus wel dat het moet kunnen.. en dat geeft wel hoop.. maar je raakt je vertrouwen wel helemaal kwijt.. Als je je zorgen gemaakt.. gewoon over praten met je verloskundige. Ik ben maandag voor gesprek en testen geweest bij de gyn in het zh, mag vanaf 2 miskramen, en ze konden me vooral heel erg gerust stellen. In de meeste gevallen wordt er niks gevonden.. maar het geeft me hopelijk wel mijn vertrouwen terug. Ik ben nu 27.. jong zijn zou zeker in ons voordeel moeten werken.
jeetje, jullie hebben ook al genoeg meegemaakt qua miskramen zeg bedankt voor je lieve opbeurende woorden en ik hoop dat we allebei heel snel een mooie echo krijgen met een kloppend hartje
@Tuttie: ik denk dat ik zelf ook wel zou gaan lopen piekeren als het hier nog een keer zou gebeuren, dus kan me je vragen en twijfels enzo wel voorstellen! Zag in je andere topic dat je een vragenlijstje aan het maken bent, dat is denk ik gewoon verstandig. Ik zou daarin trouwens beginnen met open vragen, en niet gelijk beginnen over schildklier en B12 enzo: eerst eens zien wat de gyn er zelf over te melden hebt, voordat je hem in een bepaalde richting gaat sturen met jouw vragen... Heb zelf altijd het idee dat je dan de meest handige info voor jouw situatie krijgt, als je eerst de gyn zijn verhaal laat doen over hoe hij jouw situatie inschat @Kweenie: moest het nog wel even terugzoeken, want qua vetten maakt tarwekiemolie of visolie niet uit. Ik kies voor visolie, omdat ik wel gewoon volkorenbrood eet en dus voldoende tarwekiemen wel binnenkrijg en dan liever supplementeer met visolie. En ik ga ervan uit dat de meeste nederlanders eerder voldoende tarwe binnenkrijgen dan vis, dus vandaar mijn voorkeur voor visolie Ik slik trouwens die van Mediq, waar ook de omega 6 en 9 inzitten. Je weet maar nooit, hahaha, @all: nou, hier zit m'n ei er wel weer aan te komen, bekkenklachten nemen weer toe, ik heb steeds wat bloederig slijm enzo, dus mijn baarmoeder is druk in voorbereiding blijkbaar... Dus, ben hier hard aan het bidden en hopen dat we deze rond raak hebben Spannend, want moet er eigenlijk niet aan denken dat het niet raak is en we nog weer een ronde moeten wachten. Moet ik helemaal niet doen, me daar druk over maken, (doe ik op zich ook niet, alleen als ik er dan even bij stil sta, dan krijg ik helemaal zo'n gespannen vlinderig gevoel in m'n buik en denk ik: nee, nee, nee, ik wil deze ronde raak, want ik wil gewoon zo snel mogelijk weer zwanger zijn en een kindje mogen verwachten!). Nouja, probeer daar dus idd maar niet teveel bij stil te staan en dan moeten we maar zien...
@All, goedemorgen @Rozemarijke, ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik zou ook liever deze ronde weer zwanger zijn. Als ik eraan denk, dat het misschien weer een paar rondes kan duren,.... word ik gek! Je wilt het nu ZOOOO graag, en dan zou je misschien nog ZOOOO lang moeten wachten.... Maar daar moeten we eigenlijk gewoon maar niet vanuit gaan, want dan verlies je misschien wel je hoop... en dat moeten we niet hebben he! We blijven gewoon hopen.... Ik wens je heel veel succes voor deze ronde, en hopelijk mag je lekker op roze!
@ foxter Ik heb een ruggenprik gehad. was prima te doen!!! Kreeg er ook een klein roesje bij! @ geelbloepje Jeetje wat erg meid, Ik snap wat je bedoeld.. Ik kon de eerste dagen alleen maar vooruit staren en was er niet echt bij... dit kwam ook omdat ik geen energie meer had door het bloedverlies.. maar ik voelde me ook erg leeg.. wel besef ik des te meer hoe blij ik mag zijn met mijn mooie en prachtige dochter..
weten jullie waneer je na een curretage weer moet tellen voro je ei?? ALs het bloedverlies stopt? Of direct na de curretage? Ik weet dat het ook nog even kan duren hoor maar was toch benieuwd!
Normaal gesproken is het al lastig om van vaste dagen uit te gaan, dus dat zou ik nu helemaal niet doen. Als je zeker wilt weten wanneer je je ei hebt, zul je ofwel moeten gaan tempen, (kun je je ei mee spotten zodra die gesprongen is, dus achteraf), ofwel met ovulatietestjes gaan werken, (kun je je ei mee spotten voordat het springt). Want het wisselt nogal of je cyclus direct weer op gang komt of niet... Als je 8 weken na de curettage nog niet ongesteld bent geweest (en geen ei hebt gehad), wel even bellen met je gyn iig!
@ jvd1 Ja dat heb ik ook heel sterk.. ben ook heeel blij en dankbaar met mijn kindjes. En ze kunnen zo heerlijk gek doen en vrolijk zijn.. die momenten nemen heel even al het verdriet weg. Pff vandaag voor het eerst een middagje werken.. heb net mijn werkblouse aan gedaan en zat daar al bij te janken. Laatste keer dat ik hem aan had stond hij mooi bol en nu.. De kleine confrontaties waar je gewoon even doorheen moet.