Wat zijn jullie ervaringen met de vakantie-BSO? Dochter gaat over een jaar naar de basisschool. We gaan onze werktijden zo indelen dat ze na school niet naar de BSO hoeft (ik vind de dagen voor haar dan erg lang). De vakanties kunnen we (uiteraard) niet helemaal opvangen. Ik overweeg om haar in te schrijven voor de vakantie-opvang van de BSO. Ze zal hier 2 dagen in de week naartoe gaan. Ik weet alleen niet of ze hier snel kan wennen als ze er verder nooit heengaat. Een oplossing daarvoor zou evt zijn om haar wel elke week 1 middag naar de BSO te laten gaan zodat ze al gewend is, maar dat zie ik niet echt zitten omdat t qua werk van ons niet hoeft en ik haar liever nog niet naar de BSO wil laten gaan na schooltijd. Dus...wie kan mij tips geven en heeft ervaring met enkel BSO vakantie opvang? Alvast bedankt!!!
Ik zal het je over een paar weken weten te vertellen. Hier begint vrijdag de vakantie, vanaf volgende week gaat onze meid 2 dagen in de week naar de BSO. Deze opvang zit bij de kleuterschool, dus ze heeft 'm wel eens gezien. Ik hooooop echt dat ze het leuk vindt!
Bedankt voor je reactie!! Jouw dochter zit dus normaal niet op de BSO? Het is ook allemaal gewoon spannend. Ze moet vlg jaar in mei instromen (dan is de klas al erg groot) en ze is een vrij gevoelig meisje dus ik ben benieuwd hoe t allemaal zal gaan. Vooral t instromen in een grote klas vind ik heftig voor haar, heb er over gedacht haar in 2012 pas na de zomervakantie te laten gaan om rustig in te stromen, maar aangezien ze erg slim is en sociaal gezien nu al makkelijk mee kan komen met de oudsten van t KDV is dat geen optie...
Nee, normaal niet op de BSO. Wel in het kleuterklasje(woon in België) dat vindt ze helemaal geweldig! Ze is in november ingestroomd en het ging meteen heel goed! Hier nog een vrij slim meisje, ze gaat nu naar klasje 1B(zit nu in 1A), maar ze zien nu al dat ze vrij veel voorstaat, dus het kan dat ze een kleuterklasje gaat overslaan/vroeger dan 'normaal' naar het groter klasje gaat. Spannend he!
Mijn ervaring met de bso is dat er in vakanties toch andere kinderen zijn dan normaal tijdens de schoolweek. Kinderen die er door de weeks zijn, zijn er dan niet allemaal en er zijn meer kinderen die alleen in de vakanties komen. Vaak doen ze dan ook andere dingen omdat het een hele dag is ipv een paar uurtjes. Het enige is dat ze de eerste keer het gebouw en de juffen niet kent, maar volgens mij wennen ze best snel. Mijn dochter was eerst ook wat verlegen/geremd in een nieuwe omgeving, maar sinds een paar maanden stapt ze overal op af (peutergym en 1 dag kdv per week), ze is ook wel toe aan school.
Nog geen ervaring, onze kleuter gaat na de vakantie pas naar de BSO. Hier voor gewone BSO en vakantie BSO mogen ze eerst 4 uurtjes komen wennen. Hij was al helemaal enthousiast vorige week. Zag het planbord voor de vakantie, dat wordt heel leuk. Elke week een ander thema met uitjes en dergelijke. Als ik het zo zag leek het wel zo'n vakantiekamp...
Ik heb zelf op de BSO gewerkt en de vakantiedagen vond ik het leukst! Je hebt op zo'n hele dag echt de tijd om dingen te ondernemen. Bij ons werd er iedere dag iets leuks gedaan (bos, strand, themafeest, koken etc.). Het viel mij op dat veel kinderen graag kwamen vanwege de activiteit terwijl de ouders gewoon thuis waren. Ze wilde graag meedoen. Kijk het even aan en probeer het gewoon eens een keer.