Zelf in slaap komen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boeffie2011, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ons zoontje is nu 6.5 maand oud en heeft altijd al moeilijk geslapen. Wou eerst alleen maar bij ons slapen en ook snachts lag hij bij mij. De nachten gaan nu goed en slaapt in zijn bedje en sinds gister ook op eigen kamertje. De ochtenden gaan ook goed. De middag wat minder maar de avonden gaan slecht. Dan slaapt hij niet in bed maar alleen bij ons. Op het kdv en bij de omas gaat het smiddags beter dan thuis.
    Ik kan hem niet laten huilen want dat voelt alles behalve goed. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij beter gaat slapen? Na de laatste fles van 21.30 duurt het erg lang voordat hij in slaap is. Soms wel een uur. Hoe kan ik dat bij hem verbeteren?
    Word elke keer zo onzeker omdat iedereen ook maar een mening heeft en die vaak niet overeenkomt met die van mij, zoals het laten huilen... Bah wou dat ik niet zo onzeker was want ik wil het beste voor mijn ukkie!!

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik zou hem zeker niet laten huilen, al helemaal als je je daar niet goed bij voelt.

onze zoon huilt ook altijd bij het naar bed gaan, s'middags niet maar s'avonds wel.
    een hele periode konden wij daar ook niet tegen, vooral ik werd daar erg onrustig van.
    wij legden hem wel altijd wakker in bed en gingen hoe dan ook naar beneden, of hij nou huilde of niet.
    als ik beneden was ging ik even wat doen, bv fles schoon spoelen. huilde hij dan nog of kon ik er niet meer tegen dan ging ik weer heen.
    wij hebben een tuinstoel met kussen daar neer gezet zodat we daar met hem op konden gaan zitten.
    na een tijdje sliep hij dan dat varieerde van 5 minuten tot soms wel een half uur, dan legden we hem terug met evt een t-shirt zodat hij ons wel rook.
    de ene keer sliep hij door de andere keer niet. dan deden we het weer op nieuw en dan ging het wel goed.

langezamerhand kun je dan kijken of je je er goed bij voelt om hem iets langer te laten huilen. sommige kinderen hebben dat huilen nodig om in slaap te vallen.
    oja wij zijn op den duur ook gestopt met hem s'avonds wanneer hij nog beneden was te sussen als hij erg moest huilen.
    niet omdat dat nou zo leuk en gezellig was maar om hem zo nodig de dag te kunnen verwerken. hij was dan soms ook wat rustiger.
    wat je ook nog kan proberen is een muziek doosje of een projector met liedjes, wij hebben de teddy projector. die stellen we in op 5 minuten dan kan hij nog even luister en kijken naar de muziek.
    in het begin hadden wij trouwens ook een klamboe om zijn bed, zo was het wat kleiner voor hem maar toen hij die in bed trok hebben we hem eraf gehaald.

laat je iig niet onzeker maken, jij weet het beste wat goed is voor je kindje.

3. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Mijn zoontje is ook bijna net zo oud als die van jou.
    Hij gaat al vanaf dat hij 8 weken is tussen 19.00 & 19.30 uur naar zijn eigen bedje. (voorheen maakte ik hem dan om 23.00 uur wakker voor een flesje)
    Ik heb daar altijd een vast 'ritueel' van gemaakt, zodat hij precies weet wat er volgt.
    - 18.00 uur in bad of onder de douche
    - 18.10 uur afdrogen, insmeren en pyama aan.
    - 18.30 uur Flesje en uitbuiken (ik liet hem niet meer spelen)
    - 19.00 uur Naar bed.

Dit schema heb ik dus aangehouden vanaf het begin (ongeveer 8 weken)

Hij ging dan ook wakker naar bed, zodat hij weet waar hij ligt.
    Ik wenste hem dan weltrusten en zeg dan dat Mama naar beneden gaat en dat ik hem kan zien en horen, Mika gaat nu slapen en mama komt je morgen weer halen.
    Ik liep dan naar beneden en vooral in het begin kon ik soms wel 10 keer naar boven om hem zijn speentje te geven en zijn knuffel. Ik kon hem namelijk niet langer dan een paar minuten laten huilen, het gaat door merg en been en ik vind het ook niet nodig.

Elke keer als ik naar hem toe ging/ga als hij huilt zeg ik helemaal niks, ik kijk hem ook niet aan geef hem alleen een speen en zijn knuffel en ging dan weer weg. Ik heb hem er nog geen 1 keer uitgehaald (ben weleens bij hem blijven zitten als hij erg overstuur was).Toen hij nog een voeding kreeg om 23.00 uur (tot 3,5 maand) gaf ik het hem boven in het donker. Weer het zelfde, uit zijn bedje flesje en weer terug. Wederom heb ik niks tegen hem gezegd.Ook geen luier verschoont tenzij hij had gepoept natuurlijk.

Door hem sávonds een badje te geven word hij lekker slaperig en na een flesje is hij voldaan waardoor hij bijna altijd direct in slaap valt.

Of dit de reden is dat hij nu super makkelijk is met slapen en practisch niet wakker word snachts weet ik natuurlijk niet. Alleen door hem een vast ritueel te geven weet hij waar hij aan toe is.
    Om 19.00 uur is hij ook echt moe en vaak ligt hij voor 19.00 uur al te slapen. Ook lekker voor ons, zo heb je nog iets aan je avond.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn dochtertje is wel wat jonger dan jou zoontje, maar hier sliep ze eerst ook slecht. Ik heb er nu een vast ritueel van gemaakt. Ze krijgt een fles in de slaapkamer, dan een schone luier en dan leg ik haar in bed met een knuffel en speentje. ook zet ik altijd een muziekdoos aan, zo'n knuffel van nijntje die rond draait. Die zet ik op de rand van haar bed en meestal kijkt ze daar dan naar en valt dan rustig in slaap. Soms huilt ze wel maar dat is dan meer zeuren en duurt dan mischien een minuutje..

5. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor de reactie. Tweede nacht op eigen kamertje ging ook goed! Ik ben alleen bang dat als ik de laatste fles ga vervroegen hij niet meer goed slaapt in de nacht en we hebben al zoveel bereikt kwa slapen...

6. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Misschien kun je het afbouwen?
    Nu geef je om 21.30 uur de laatste fles en als je dat elke dag een half uurtje vroeger doet?

Het is gewoon zoeken met die kleintjes. Wel fijn dat het vannacht goed ging!

7. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Gisteravond geprobeerd om hem in zijn bedje te laten slapen. Ik ben twee keer naar beneden moeten gaan (wij slapen beneden en boven woonkamer) en heb hem om 21.50 toch maar wakker gemaakt voor de fles. Deze heb ik in onze slaapkamer gegeven en heb hem toen terug in bed gelegd. Heb hem vanmorgen om 7 uur wakker gemaakt :) vanavond heeft hij van 19.15 tot 20.00 geslapen in zijn bedje. Toen poepluier en boer die dwars zat. Ligt nu bij mijn man. Heeft momenteel AB voor hevige luchtweginfectie en heb het gevoel dat hij daardoor wat last van zuur heeft. Straks maar weer fles beneden geven en dan weer in bed.

Vind het wel fijn om te merken dat het stukje bij beetje beter gaat zonder dat we hem "moeten" laten huilen

Deel Deze Pagina