hoi hoi, mijn zoon is morgen 25 weken...dus de sprong is aanwezig of moet nog komen, hoop ik niet trouwens. hij: wil bij me in de buurt zijn, moet vermaakt wordne, wil weer een 5e fles 's avonds, heel soms 's nachts ook (als t inslapen echt niet meer lukt). wat merken jullie aan een sprong?
hier eentje die bijna kan kruipen zo in 1 keer..deed eerst naar voren trekken en nu echt met de armpjes en beetnjes bewegen en naar voren. eet wel slechter helaas begrijpt wel meer en luistert naar zn naam en liedjes. is veel actiever aan het spelen. laat duidelijk..beetje te duidelijk merken als hij iets niet leuk vind. wilt savonds plotseling weer gesust worden en een speentje erbij (heeft ie in het begin maar heel eventjes gehad daarna niet meer) kan wel goed alleen spelen. vermaakt zich prima is soms een kleine draak
Ties heeft de vorige sprongen allemaal heel heftig beleefd. morgen is hij 26 weken en sinds vorige week merken we het een heel klein beetje, hij is iets ongeduldiger dan eerst. afgelopen nacht wilde hij niet slapen en vandaag overdag ook niet. misschien is dat eindelijk de sprong?? hij is op de uitgerekende datum geboren. blij dat ik niet de enige ben die zoiets heeft van, waar blijft het nou??
Onze dochter sliep overdag overdag heel slecht tijdens de 6mnd sprong. Ik was al blij als ze 2x 45 minuten sliep. Ze was ook erg aanhankelijk, sommige dagen wilde ze bijna constant bij ons zitten, als ze boven de box hing begon ze al te brullen. Heeft ongeveer 3 weken geduurd en toen was 't over. Van alle sprongen tot nu aan toe vond ik dit de meest heftige, maar madam is sinds de sprong wel het zonnetje in huis!!! Ze loopt echt de hele dag te lachen
hier moet ze ook veeel meer vermaakt worden, het liefst alleen maar op schoot en ook als ze maar even denkt dat ze neergelegd wordt is het al brullen. ook is ze in een keer erg ongeduldig en boos, vanmiddag had ik iemand aan de telefoon en wilde zij hem ook, gillen alsof ze weet ik veel wat had.......het slapen overdags gaat tot nu toe nog goed, alleen s'morgens vanaf een uur of 4 begint ze te miepen tot een uur of 6, dan valt ze weer in slaap. wat ze nu "nieuw"doet weet ik nog niet, want ze hangt als ze wakker is alleen maar op schoot
Hier ook hoor, het ergste is nu wel voorbij, maar inderdaad wilde ze alleen maar bij me zitten, het liefst bij niemand anders, als ze box alleen al zag begon ze te huilen. fruit en groente wilde ze ineens niet meer, snachts wakker etc.. Maar nu, alle flessen gaan weer leeg, het fruit en de groente gaan er ook helemaal in en ze is weer het zonnetje in huis! Ze is nu 6,5 maand..Maar ik vond het ook de heftigste hoor
oke, ik kom terug op mijn vorige bericht, hier is het inmiddels losgebarsten met 26,2 week. gillen, slecht slapen en ongeduldig... ik slaap dus zelf ook niet veel meer. gelukkig duurt het maar even...
Aaron had al veel last van de 19-weken sprong. Die heeft wel 5 weken geduurd denk ik. Kwam nergens meer aan toe zonder gejengel en gehuil op de achtergrond. Toen hebben we anderhalve week weer rust gehad en toen is hij maar meteen de volgende sprong in gegaan . Hij is nu 25,5 week (2 weken te vroeg geboren) dus ben bang dat deze ook nog wel een paar weken gaat duren. Hij wil de hele dacht aandacht en bij me zitten/staan/liggen. En o wee als het niet gebeurd zoals hij het wil. Overdag slaapt hij slecht tot niet en zijn flessen gaan niet meer leeg. Tot nu toe vind ik deze wel minder erg dan de vorige sprong, want nu is hij tenminste wel vrolijk als hij vermaakt wordt. Dat was bij de vorige sprong niet. Maar zal blij zijn als deze ook weer voorbij is.
ik merk er weinig aan eigenlijk... wel is ze ineens veel alerter op alles.. en ze reageerd op je als je wat zegt of haar roept... maar niet dat ze ineens slecht slaapt of dat soort dingen.... ze begint zich te ontwikkelen en vindt het prachtig om te zien!!!
Julia kan opeens een paar dingen meer sinds vorige week. Tijgeren, reageert op haar naam, bewuster ergens mee spelen. Ze slaapt overdag meer (sliep steeds heel weinig), 's avonds slaapt ze moeilijk in, 's ochtends uitslapen, wil alleen maar op schoot zitten, visite is geweldig maar alleen spelen is na 5 minuten al niet meer leuk. Ze is veel meer aan het schateren als iets echt heel leuk is. Ze is nu ook niet lekker (ontstoken oog), dus daar komen ook een aantal dingen van!
Volgens mij zit ons manneke ook in de 6 maanden sprong. Nog weinig van gemerkt, maar sinds vorige week wordt hij 's ochtends rond 5u echt hysterisch huilend wakker en wordt pas weer rustig als hij een fles krijgt. Verder is hij erg veel aan het gillen en huilt hij een stuk sneller. Hij begint ook sneller te huilen wanneer ik uit de buurt ben of er in een keer veel mensen om hem heen staan. De vorige sprong vond ik wel heftiger, toen was hij naast het slecht slapen ook een stuk humeuriger. Dat valt nu wel mee. Maar ik kijk wel weer uit naar de periode dat ons manneke weer het zonnetje in huis is hoor!
Ik merk dat ze zich heel snel ontwikkeld. Rollen, luisteren naar naam, me overal volgen, huilen als ze me niet ziet of bij een 'vreemd' iemand op schoot zit (of iemand die ze wat langer niet gezien heeft). Maar ook moeilijker in slaap komen 's avonds, minder snel tevreden (moet veel vermaakt worden). Gelukkig blijft ze wel haar vrolijke zelf, maar ik merk in tegenstelling tot de andere sprongen, dat ze meer behoefte heeft aan veiligheid en rust, reinheid en regelmaat. Moet zeggen dat ik dit wel de meest boeiende sprong vind van alle die ze al heeft meegemaakt.
Ik weet niet precies of het nou de sprong is of het zijn de tandjes icm zijn verkoudheid, maar hij slaapt nu ongeveer 2 weken s'nachts super slecht. Wordt paar keer wakker s'nachts en om 04.00uur is het echt gebeurd, dan krijg ik hem echt niet meer in slaap. Ik geeft hem dan maar wat melk anders is hij gewoon niet stil te krijgen! Zijn flessen drinkt hij ook niet meer leeg, fruit gaat er goed in maar groente wil hij niet meer hebben. Dus we wachten maar weer af tot het over is...
Wat moet ik merken aan de 6 mnd sprong dan? Vorige week had Milan wel een paar dagen dat hij heel slecht dronk, beetje hangerig was en slecht sliep. Hij werdt steeds om 5u wakker terwijl hij normaal tot 11u kan doorslapen (maak hem zelf om 07.30 wakker voor een fles) Maar dat is nu eigenlijk weer over, hij drinkt en eet goed, slaapt heerlijk, dus als dit de sprong was, komen we er goed vanaf Gillen, dat kan hij nog wel als de beste. Niet alleen bij huilen, ook als hij lol heeft.
Zou dit de 6 maanden sprong zijn? Mijn dochter is nu 32 weken oud maar is 5 weken te vroeg gehaald dus eigenlijk is ze 27 weken oud, Sinds 2 weken word ze opeens in de nacht wakker de ene keer om 5:00 de andere keer om 1:00 en het duurt erg lang m haar weer in slaap te krijgen. Wel merk ik dat ze meer dingen kan zoals optrekken aan box. Groetjes Corinne
Alles kan zo ongeveer een sprong zijn Dus ik vind het heerlijk om alles daar op te gooien! Julia lijkt er nu doorheen, alhoewel ze de laatste dagen errug ontevreden is, maar dat kan ook van de verkoudheid zijn. Ik heb vooral haar huilerigheid gemerkt en nachtvoedingen... ZUCHT! Nu zijn er ook qua voeding veel andere dingen ook veranderd, dus daar kan het ook van komen. Wel kan ze nu veel meer, en dat is wel heel leuk. Ze oefent op het kruipen (YouTube - Kruiperdekruip, Julia heeft talent ), eet veel beter haar fruit/groente/brood, heeft veel meer lol en kan echt lachen om iets wat ze ziet of als je haar laat schrikken, ze speelt anders en beweegt meer en kan beter rechtop zitten in de kinderstoel zonder onderuit te zakken. Echt een leuke sprong w.b. nieuwe ontwikkelingen! Ook dat volgen met d'r ogen of reageren op d'r naam doet ze nu ook!
@ Gentle. Jou kleintje kruipt al goed hoor! Milan is bijna even oud, komt wel een beetje van zijn plek. Maar lang niet zo goed. Knap hoor!