tot welke leeftijd badderen in het babybadje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladyw, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Wij hebben een erg lang zoontje. Inmiddels ligt hij al met zijn benen opgevouwen in bad haha. Hij moet nog 7 maanden worden;)
    tot welke leeftijd lag jullie kindje in bad? en hoe deed je je kindje na die tijd badderen? badstoeltje? of in het grote bad?of anders?

2. Chantalleke1985

Chantalleke1985 Actief lid

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Mijn dochter van 3 zit er nog steeds (met veel plezier) in.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ikdouche meestal met m..
    Ik ben een beetje lui om dat bad te pakken,vullen, leeg laten lopen, afdrogen

Maaar als ik het doe vind mn zoontje dat ook leuk hoor! Nu kan hij ee gewoon lekker in zitten :)

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier tot 18 maanden zittend want het grote bad vond ze toen nog niks.... inmiddels is het badje weer even opgeruimd.

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Dochter van ruim 2,5 doe ik er nog veel pezier mee :D. Maar meestal nemen we ze mee onder de douch.

Als je zoontje +/-9mnd is kan hij ook zittend in bad. Ik deed dan het badje op de vloer ipv de standaart.

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter is 5 en zit er nog geregeld in (past nog net )

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    idem haha.. en de broertjes dus ook (die gaan samen zelfs)

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    huh? Hoe krijg je een kindje van 5 in een babybadje?? Mijn meissie krijg ik er soms al met moeite in, en dan ben ik en de hele keuken nat na de tijd :)

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nja een kind van 5 zit gewoon op de billen en dan de knieen omhoog oid neem ik aan :p

Als ik zo zou gaan zitten zou k er ook bijna in passen :p

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste vanaf 7 maanden toen ze kon zitten tot 2,5 jaar. Daarna ging ze onder de douche.
    Tot 7 maanden zat ze in de tummytub.

Jongste gaat alleen nog in de tummytub maar die zit ook nog niet zelfstandig. Zolang die in de tummytub durft/past doe ik haar daar nog in. Net zo makkelijk.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    De eerste periode wilde hij niet in bad. Ik heb toen zo'n bad/lig stoeltje gekregen en toen was het prima. Deze hebben we gebruikt tot hij een maand of 7 was. Na die tijd kon hij prima zelf in badje zitten. Inmiddels is hij 16 maanden en zit hij nog steeds in het badje.

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn zoontje van 4,5 past er zelfs nog samen met zijn zusje van 9,5 maanden in.

(Zoon is 113 cm bij 18,5 kilo en dochter is 79 cm bij 10 kilo)

Nu hebben we ook een groter bad, maar ze vinden het veel leuker om samen in het kleine bad te gaan haha.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier maar kort het babybadje gebruikt. Ik ging altijd met 'm in het grote bad, met een maand of 7 het badzitje gaan gebruiken en nu zit ie gewoon alleen in het grote bad.

14. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij vindt het echt heel erg leuk alleen zitten kan natuurlijk nog niet en liggen past hij eigenlijk niet meer.. hij zet zich af met zijn beentjes en dan knalt hij telkens met zijn hoofd tegen de andere kant aan. Was toen hij wat kleiner was ook maar toen kon ik mijn hand er nog tussen houden.. nu past hij echt precies dus gaat dat niet meer.. Dus ik weet niet wat de oplossing is.. hier douche, maar ja.. hij vindt het bad zo leuk;) maar zijn beentjes opgetrokken is hier dus geen optie, hij blijft zich afzetten...

Ik doe het nu dus maar heel af en toe en zal straks als hij kan zitten wel weer vaker gaan!

15. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Toen ze in zo'n badring kon zitten ging ze in het grote bad samen met haar zus :)

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoon van 5 jr krijg ik er echt niet meer in met zijn 1m40 haha.

Mijn dochtertje van bijna 16 mnd past ook nog met haar 92 cm hoor.
    Liggend pastte ze er met 5 mnd ook al niet meer in.
    Ze zit ook geregeld met mij in het grote bad.

Ze vind het kleine bad niet zo leuk meer.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza was een lange baby, dus die was er vrij snel uit. Die ben ik gaan badderen in zo'n badring, omdat ze ook al vlot stevig rechtop zat, (6,5 maand).
    Caitlyn is een stuk kleiner, dus die past nog steeds goed. En qua gewicht kan ik dat ook prima hebben in dat babybadje :) Dat was met Thirza ook wel anders.

18. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Mijn dochter zit sinds een maand heerlijk te spelen in een flexibele wasmand. Gekocht bij de Hema, niet duur en echt ideaal.

19. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier gaat hij nog elke avond in het badje. Wij zetten deze in het grote bad. Scheelt me een hoop water :). Vanaf dat hij 8 maandan is zetten we het badje in het grote bad en zit hij er gewoon in te spelen. 's Ochtends mag hij in het grote bad, terwijl wij douchen.

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Vanaf 5 maanden zat ze in zo'n bad ring en vanaf 6,5 maand los in het grote bad.

Deel Deze Pagina