Sinds een maand of vier hebben mij dochters extreem veel last van eczeem rond de mond. We hebben al van alles geprobeerd. Vaseline cetomacrozol, bepanthen, sudocreme, vier verschillende hormoonzalven, dermatoloog geweest en ook weer een hormoonzalfje. De dermatoloog zei dat het ook het beste was om de speen af te leren. Ze gebruiken deze nog bij het gaan slapen. Maar zonder speen is het echt een groot drama (mijn meiden zijn nu gecorrigeerd een jaar). We zorgen er nu wel voor dat als ze slapen dat we m dan uit hun mond halen. Is iemand bekend met deze vorm van eczeem? Wat zou ik nog kunnen proberen? Ze hebben er zoveel last van, het jeukt vooral snachts gigantisch. Soms is het een paar dagen onder controle maar daarna kan het zodra ze een beetje kwijlen of buiten met de wind, zo weer hevig aanwezig zijn.
Mijn zoontje heeft get ook! Alles geprobeerd en niks werkte... Tot ik de billenzalf van dokter leenarts erop deed ( tip kreeg ik van dokter leenarts zelf ) Ivm vele zink geneest het goed, en idd! Voor het slapen dikke laag erop, speen erin en weg is het niet, maar een enorm verschil! Overdag doenik er nog 1x de dokter leenarts zalf voor droge huid op...zalf is wat duurder maar ik zweer erbij!