Pratend kind in stiltecoupé mondt uit in gevecht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sonjahh, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja ik snap wel dat mensen misschien rust willen. Maar iedereen betaald veel geld voor een kaartje. En omdat ik dan met een kind ben en de rest vd trein vol zit moet ik maar gaan staan. Dat vind ik heel raar. Dan moeten ze aparte stiltecoupe kaarten gaan verkopen net als 1e en 2e klas.

Viviennee, fanona en EdN vinden dit leuk.
  2. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Als ik dit bericht zo lees is het kind is de stilte coupe helemaal niet de reden van de vechrltpartij. Eerder een eerste aanzetje, en de echt reden een of andere dronken gast die een andere pasagier k..hoer noemt. Beetje misleidende titel dus...

Stiltecoupes vind ik super fijn, ga er graag zitten. Maar ik vind dat er soms wel heftig gereageerd word. Ik liep eens perongeluk al bellend de coupé in en werd meteen enorm toegeblaft door iemand. Ik weet dat ik fout zat, maar iets vriendelijker mag wel...

Nellie4, Gewooniemand, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Ik reis behoorlijk lang naar mijn werk met de trein en kies dan bewust een stiltecoupe uit. Heel de week zit ik met lawaai om me heen, een drukke peuter, gasten en collega's op mijn werk etc. Dan vind ik het heerlijk om even in stilte een boek te kunnen lezen.

Ik ga zelf nooit met mijn dochter in een stiltecoupe zitten, al is het druk. Dan pak ik wel het trapje in de hal. Ik probeer wel rekening te houden met anderen.

Athina en bosi333 vinden dit leuk.
  4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Maar dat is in zijn algemeenheid. Mensen normaal ergens op aanspreken schijnt tegenwoordig lastig te zijn...

DQueen, Axia en Bloem2310 vinden dit leuk.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Dit was een zatlap zo te lezen en gericht op mensen die zelf hadden aangegeven dat het een stiltecoupé was. Volgens mij had het met zo’n figuur om van alles mis kunnen gaan.

Verder vind ik stiltecoupés ook fijn als ik alleen reis.
    Met kinderen ga ik daar niet zitten. Zo ingewikkeld is het niet.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.693
    113
    Nee, je mag daar best zitten, als je maar stil bent. Andersom geldt het ook: als jij graag in een stiltecoupe zit, maar alle plekken zijn vol, kun je ook niet van een andere coupe verwachten dat iedereen daar stil is.

RachelleNM, DQueen, Gewooniemand en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik zat enkele weken geleden per ongeluk in een stilte coupé met mijn zoon, na een super leuke dag Efteling. Ik had het helemaal niet door, en we hebben gezellig een minuut of twintig zitten nakletsen over welke attractie nu het leukste was, en dat het laatste uur zo goed uitpakte met 4x Vogelrok. Toen de conductrice kwam, attendeerde ze mij erop en ik heb direct excuses gemaakt en we zijn buiten de coupé gaan staan.
    Oeps :oops:, niemand had me er daarvoor voor gewaarschuwd. Ik heb echt wel respect voor dat soort regels, en had het als iemand zich ergerde, wel fijn gevonden als diegene mij had verteld dat het een stilte coupé was.

Geen behoefte aan confrontatie met de conductrice, en ik was niet dronken o.i.d. :D. Maar het is wel een gemakkelijke vergissing voor iemand die vrijwel nooit de trein neemt! Of niet om zich heen kijkt zoals ik :cool::p.

Geweld slaat natuurlijk nergens op, en de dronkenschap zal de echte reden geweest zijn voor de agressie.

DQueen, Paardenbloem en Jo79 vinden dit leuk.
  8. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik heb klassiek autisme en ga altijd bewust in de stilte coupé zitten om zo rustig en stil mogelijk te kunnen reizen.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind dat je kletsen maar thuis moet doen.

Nee, wat een onzin, als je wil kletsen ga je gewoon niet in een stilte-coupé zitten.

Madelie, Gewooniemand en HappyRabbits vinden dit leuk.
  10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zeg toch niet dat ik dat dan zou doen. Ik zeg alleen dat ik stilte coupés een beetje raar vind. Vooral omdat iedereen betaald voor de reis. En stel ik ben met mijn kinderen en alles is vol dan kan ik daar niet zitten omdat mijn kinderen niet volledig stil zullen zijn.

11. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Het idee is natuurlijk dat mensen zich kunnen schikken naar iets wat zij prettig vinden. Zijn er geen zitplaatsen meer, dan hoef je echt niet te blijven staan. Mensen een staanplaats geven is echt nooit het idee achter een stiltecoupé geweest.

Dat gezegd hebbende, sommige mensen schijnen te denken dat als ze de reden achter een regel niet begrijpen, zij zich niet aan de regel hoeven te houden. Wellicht doen die mensen er beter aan eens een boek open te slaan dan het Internet af te struinen op zoek naar plaatjes van katten.

12. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik zou niet gaan vechten natuurlijk. Maar pratende mensen zijn echt vervelend in stiltecoupe. Pratende kinderen soms nog erger. Ga gewoon ergens anders zitten :)

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat wel tegenstrijdig. Je zegt je hoeft niet te blijven staan en tegelijkertijd dat mensen de reden achter een regel moeten begrijpen. Ik begrijp de regel best en toch heb ik daar mijn mening over. Als er geen plek is voor mij en mijn kinderen en in een stiltecoupe wel heb ik toch geen keus dan toch te blijven staan. Want als ik toch in de coupé ga zitten kan ik onmogelijk van mijn kinderen verwachten dat ze braaf stil blijven.

Maar goed, ieder zijn eigen mening/visie.

14. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Het is toch heel wat anders wanneer je uit noodzaak, bij gebrek aan andere zitplaatsen, met een kind daar komt zitten dan wanneer je daar gaat zitten en luid praten terwijl er ergens anders ook nog plek is, gewoon omdat je de stilte coupé onzin vindt?

Ik weet niet of ik zo verwoord wat @Mystiek bedoelt, maar ik vind dit een heel verschil inderdaad.

15. Paardenbloem

Als je erover nadenkt is het wel apart eigenlijk, bij de dokter en het gemeentehuis en de supermarkt is ook geen stiltezone;)
    Toch snap ik als je zonder kind reist en graag werkt of leest in de trein dat het wel erg fijn is.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    @Paardenbloem

Ah zo. Ik zou zelf ook niet in zo’n coupé gaan zitten als er wel genoeg plek is. Maar als er dus idd geen andere plekken zijn vind ik wel dat mensen tolerant moeten zijn.

EdN en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Paardenbloem

Grappig dat je dat zegt, wij zitten nu in Italië en mijn ervaring met openbaar vervoer en eigenlijk alle openbare plekken hier is echt dat het enorm luidruchtig is!
    Zwitserland vond ik de trein inderdaad ook wel rustig, daar zat ik vorig jaar met een huilende baby, dat was echt een crime want dat viel ontzettend op.

DQueen vindt dit leuk.
  18. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Bij overvolle treinen waarin geen ruimte voor schuiven is, accepteer je dus gewoon dat het niet helemaal stil is in de stiltecoupé. Heb je ruimte om te schuiven, dan houd je rekening met zo'n regel. Ik vind dat persoonlijk niet tegenstrijdig.

Gewooniemand, Aries, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

O ja dan bedoelen we hetzelfde.

Mystiek vindt dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, dat is ook mijn ervaring in overvolle treinen. Net zoals je dan bv eerste klas mag gaan zitten, want ja, vol is vol en aan lege zitplaatsen eerste klas heb je dan niks.

Overigens vind ik de gewone coupés de laatste jaren echt stiller geworden. Ik heb jarenlang 5u per dag per trein gereisd (druk traject ook) tot zo’n 7 jaar geleden. Laatst tijdens de spits hetzelfde traject en qua hoeveelheid passagiers geen verschil, maar de ruime meerderheid luistert naar muziek (koptelefoons zijn ook geluidsdichter nu!), leest of slaapt...

En vroegah had je nog de rookcoupés, dat was pas druk; alsof je op een feestje kwam :D

Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina