Pratend kind in stiltecoupé mondt uit in gevecht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sonjahh, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Jaaa, eigenlijk is dat nog maar zo kort geleden, maar tegelijkertijd onvoorstelbaar dat je in de trein mocht roken. :D

DQueen vindt dit leuk.
  2. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Oh dit doet me denken aan een situatie van laatst.. Ik reis vaak met de trein. Zat laatst in een werkcoupé en iedereen was op hun telefoon bezig. Ik was zacht aan het praten met 2 vriendinnen van mij die ik een tijd niet gezien had. Nou, een oudere dame begon ons ineens aan te spreken: dit is een werkcoupé, het is niet gepast om te praten hier. Die vrouw werd helemaal pissig op ons, terwijl het enige wat die vrouw aan het doen was, naar buiten kijken was. Heb haar maar gezegd dat dit geen stilte coupé was en wij gewoon normaal konden praten. Kreeg uiteraard weer een weerwoord, maar heb haar toen maar genegeerd, ze begon bijna te schreeuwen terwijl we niet dichtbij elkaar zaten en er ook allemaal mensen bij zaten. Kwam ik aan op m'n eindbestemming, staat mevrouw op ons te wachten om nogmaals de discussie aan te gaan. Heb toen ook gezegd dat ze het kan bekijken en dat ik er klaar mee was. :rolleyes: Als het een stilte coupé was oké, maar kom op.. tegenwoordig word je al bijna raar aangekeken omdat je überhaupt praat op plekken waar het wél toegestaan is. Puur omdat het tegenwoordig zo normaal lijkt dat iedereen alleen maar op hun telefoons zit in de trein.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zit graag in een stiltecoupe omdat ik ook nogal overprikkeld ben aan het eind van mijn werkdag.
    Het komt regelmatig voor dat mensen al kletsend/bellend binnenkomen en geen idee hebben dat ze in een stiltecoupe zitten. Maar ookal breng ik het heel vriendelijk met een glimlach, mensen reageren echt nooit aangenaam als je ze vertelt dat ze in een stiltecoupe zitten. Ze schieten altijd meteen in de verdediging of gaan over je zitten fluisteren. Ook meegemaakt dat er heel nare agressieve reacties van kwamen. Tegenwoordig zeg ik maar niets meer of laat ik het aan andere passagiers over.

4. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik vind dat bij drukte stiltecoupe en 1e klas sowieso niet zouden moeten gelden. Inderdaad, waar zou je met een klein kind dan heen moeten als de trein verder vol zit?

DQueen vindt dit leuk.
  5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mediteren? ... in een trein.... really?

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mag dat niet?

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je geregeld met de trein reist voor werk of studie is het echt wel heel fijn. Niet iedereen kian zich concentreren als er veel omgevingsgeluid is. En als je je reistijd kunt gebruiken voor werk of studie, is dat heerlijk. Ik heb tijdens mijn laatste opleiding bijna al mijn literatuur in de trein gelezen. Aangezien ik per lesdag 2x bijna 1,5 uur in de trein zat, scheelde me dat echt super veel tijd thuis. Die tijd die ik thuis niet meer aan literatuur hoefde te besteden, kon ik lekker doorbrengen met mijn gezin.
    Het verschil met andere openbare gelegenheden lijkt me duidelijk. Denk aan restaurants, sportschool, bioscoop, pretpark e.d. Daar ga je bewust naar toe met een bepaald doel waar je op dat moment je tijd en aandacht aan wilt besteden. Een treinreis is geen doel op zich. Als je vaak in de trein zit, is het ook onzin om dan maar 1,5 uur een beetje nutteloos voor je uit te gaan zitten staren. Dat is het juist prettig om werk gedaan te krijgen.

Mag jij nog steeds nutteloos vinden hoor. Ga alsjeblieft vooral niet in een stiltecoupé zitten. Maar dat jij het onzin vindt, betekent niet dat het voor andere mensen geen uitkomst is. En dus hoeven ze niet weg en hoeven mensen er zeker niet in te gaan zitten praten.

Dat gevecht had denk ik niks te maken met het feit dat het een stiltecoupé was. Gewoon een triest figuur dat zijn drankgebruik inzet als excuus om zich te kunnen misdragen.

RachelleNM, Gewooniemand en Fuddey vinden dit leuk.
  8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat zeg ik niet. Maar dat je dat überhaupt lukt...

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    In een stiltecoupé lukt dat prima ;)

10. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Volgens mij klop de titel niet. Niet het kind zorgde voor ruzie, maar het feit dat er een bezopen kerel in de trein zat die ruzie zocht. Het kind was slechts een aanleiding, anders was het vast de rode schoen van de buurvrouw geweest.

Fuddey vindt dit leuk.
  11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Haha ja echt.

Deel Deze Pagina