5 jaar en nog in luier willen poepen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lindsey, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindsey

lindsey Lid

19 jun 2006
    26
    0
    1
    zaanstad
    hallo,
    mijn zoontje is nou 5 jaar,word in maart 6 en het probleem is dat hij nog steeds in zijn luier wil poepen. al van alles geprobeerd maar niks helpt( ook tips die hier op de site staan). nou geef ik hem maar weer die luier omdat het zoals je wel eens leest ook niet goed is om te veel te `dwingen`. maar het ziet er ook niet naar uit dat hij het snel gaat doen. wie heeft een kind van deze leeftijd met hetzelfde probleem, en wat kun je er nog meer aan doen?( hulp zoeken?, huisarts maakt er niet zo`n punt van). het is een zeer gevoelig jongentje dat niet van veranderingen houd en ook zeer angstig kan zijn. b.v als het regent niet in zijn bed durven. ook hangt hij extreem aan mij.

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Vrienden van ons hebben een zoontje van 5 met hetzelfde probleem. Hij vraagt alleen niet om een luier maar heeft heel vaak ongelukjes, dat hij in zijn broek poept. Het gebeurt vaak bij anderen omdat hij daar niet naar de wc durft en niet durft te zeggen/vragen dat hij moet. Zij zijn uiteindelijk door de huisarts wel verwezen naar de poeppoli in het ziekenhuis. Daar moeten ze volgens mij over 2 weken voor het eerst naar toe. School deed jammer genoeg steeds erg moeilijk als hij weer een ongelukje had gehad daardoor is zijn angst nog groter geworden en de ongelukjes steeds meer omdat hij dus niks durfde te vragen. Nu hebben ze hem gelukkig naar een andere school gedaan en die tonen tot op heden begrip dus ik hoop voor hen dat het goed komt want zij zitten ook met de handen in het haar, hebben alles al geprobeerd.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou idd langs de huisarts gaan want ik vrees dat het met 5,5 niet vanzelf over zal gaan.
    Maar ik lees dat er meerdere problemen spelen dus wellicht kan hij je verder doorverwijzen.

4. lindsey

lindsey Lid

19 jun 2006
    26
    0
    1
    zaanstad
    inderdaad ook lastig dat hij het in zijn broek doet! bij ons vraagt hij dan nog wel om een luier, als ik die niet geef wat ik ook wel eens geprobeerd heb krijgt hij pijn in zijn buik en poept hij uiteindelijk ook in zijn broek. ook slecht van school trouwens dat ze er zo mee om gaan!

5. lindsey

lindsey Lid

19 jun 2006
    26
    0
    1
    zaanstad
    @twinkel star. misschien inderdaad toch maar weer eens naar de huisarts gaan. het houd me een beetje tegen omdat ik er al eens geweest ben en hij toen zei dat ik de luier gewoon moest geven.

bedankt voor jullie reacties....

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Toen was hij misschien ook wat jonger. Hetvdan zijn dat hij er niet zo'n punt van maakt maar jij inmiddels wel. Jij bent zijn moeder en als je wil zou ik een doorverwijzing eisen. Lastig natuurlijk want het is niet leuk maar het is voor een goed doel.

7. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    mag ik vragen waar je zoontje gaat poepen???
    Soms helpt het wel om hem wel in de wc te laten poepen (in die ruimte) en op een gegeven op de wc (met luier om) en zo steeds een stapje verder.
    Er zijn verschillende poeppoli's in nederland waar je volgens mij zonder verwijzing naar toe kunt. Heel veel succes ermee

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Het dochtertje van een vriendin van mij is 5 en plaste ineens steeds in haar broek terwijl ze al jaren zindelijk was. Het is natuurlijk een heel andere situatie maar zij is door de huisarts doorgestuurd naar de ploeppoli in het ziekenhuis. Dat heeft erg goed geholpen. Ik heb toen van mijn vriendin een poepkalender gekregen om mijn zoontje te helpen op het potje of de wc te laten poepen (maar die is nog net geen 3 dus ook anders) maar ik denk dat ze jou met je zoontje daar ook zeker kunnen helpen.

Zij had trouwens ook al van alles en nog wat geprobeerd maar het hielp allemaal niet. Ik denk dus dat het bij jou zoon ook niet zomaar gaat oplossen.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarom wil je zoontje niet op de wc poepen?

Hoe poept je zoontje? Staand of gaat hij hurken?

Heeft hij pijn bij het poepen?

Wil hij wel in zn luier op de wcbril?

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  11. lindsey

lindsey Lid

19 jun 2006
    26
    0
    1
    zaanstad

mijn zoontje poept staand en wil niet op de wc bril zitten. heeft hij wel een paar keer gedaan. Ik heb ook nog een gat in de luier geknipt zodat de poep in het potje zat, en hij heeft toen een kado mogen uitzoeken. dit is 1 keer gelukt maar daarna wilde hij het ook niet meer. hij staat nou wel bij de wc als hij moet. hij heeft geen pijn bij poepen.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maar waarom wil hij niet op de wc poepen?

13. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Probeer anders zo'n poep poli te bellen en vraag om advies. Vertel hen over je zoontje en het verhaal van de huisarts dat die het niet nodig vind voor een doorverwijzing en ook geen begrip toont.

Las ergens dat je zonder doorverwijzing naar zo'n poli kunt, dus dat zou voor jullie wel fijn zijn, succes!

14. lindsey

lindsey Lid

19 jun 2006
    26
    0
    1
    zaanstad
    dat weet ik niet, hij zegt de ene keer dat hij ergens bang voor is, bang dat er iets gaat gebeuren en dan zegt hij weer dat hij het niet weet dus duidelijk kan hij het niet vertellen.

Deel Deze Pagina