Hallo allemaal, Ik heb in 2011 een longembolie gehad die met heparine spuiten uiteindelijk opgelost is. Momenteel gebruik ik helemaal geen anti-stollingsmiddel. Nu vroeg ik mijn internist hoe het nu zat ivm mijn zwangerschap en het feit dat ik toch tot een risicogroep behoor. Hij gaf aan dat ik vanaf 2 weken voor mijn bevalling totdat ik weer mobiel was opnieuw heparine zou moeten spuiten. Natuurlijk vind ik dit geen probleem maar ik vraag me nu twee dingen af: -kan ik wel gewoon onder controle van de verloskundige ipv een gynaecoloog?(heb pas 13 maart mn 1e afspraak en de internist gaf aan dat dit gewoon bij vk mag echter ik twijfel toch) -Valt het gebruik van antistolling tijdens de bevalling onder een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen?(ivm bloedingsgevaar) Zijn er dames die ervaring hebben hiermee en mij kunnen vertellen hoe het bij hun verlopen is?
Hoi hoi Ik gebruik mijn hele zwangerschap Heparine ivm SLE. Ik heb twee keer daags heparine en ascal (aspirine) en daardoor een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling. In principe mag jij onder behandeling blijven van de verloskundige, want voor de baby heeft heparine geen invloed. Maar omdat je waarschijnlijk wel een indicatie hebt voor een ziekenhuisbevalling (bloedverdunners) moet je wel een keer een gynaecoloog zien denk ik. Ik zou eens bellen met polikliniek gynaecologie en je verhaal doen. Wellicht dat je een keer langs moet komen om alles door te spreken. Dit alles is voor mij zeer waarschijnlijk hoor. Het kan zijn dat jou verloskundige vaker bevallingen thuis heeft gedaan met bloedverdunners? Vraag het gewoon na! En heel veel succes alvast met het prikken
Hoi Beertje12, Dankjewel voor je reactie! Ik wil ook eigenlijk gewoon in het ziekenhuis bevallen alleen vroeg ik me af of het dan idd een medische indicatie is? Dan kost het namelijk niks. Niet dat dat erg zou zijn maar als ik er voordeel uit kan halen dat ik moet spuiten is dat natuurlijk lekker meegenomen, t is al duur genoeg Ik zal idd eens contact opnemen met de gynaecoloog om e.e.a. te vragen.
Ook hier 1 die de hele zwangerschap mag spuiten ivm trombosebeen in mijn eerste zwangerschap. Het lijkt mij toch eigenlijk wel nodig om in het ziekenhuis te bevallen hoor. Ik denk dat je in week 36 ofzo dan overgedragen word aan de gyn. zodat zij wel weten wie je bent en je verhaal. Ook ik mocht nu de hele zwangerschap gewoon bij de vk onder controle maar ben nu overgedragen naar het ziekenhuis ivm de anti stolling. Lijkt mij niet dat ze willen dat jij thuis bevalt als je anti stolling gebruikt! Maar goed.. inderdaad de tip van hierboven.. je kan altijd het ziekenhuis bellen of de vk vragen! Die kan je zo antwoord geven!
Ik heb deze zwangerschap later toevallig last gekregen van een Trombose been. Spuit op het moment Fraxiparine . Het is bij mij 100% zeker dat ik vanwege de antistollingsmiddelen dat ik in het ZH verplicht moet bevallen. Mij lijkt het ook niet logisch dat je met de antistolling thuis zou mogen bevallen, maar navragen bij je vk of gyn kan altijd.
ik heb toen ik 21 was een trombose been gehad en daar voor moeten spuiten ook daar door moest ik altijd in het ziekenhuis bevallen. Onze eerst dochter is in het ziekenhuis geboren en toen ik 30 was. Na de bevalling heb ik dus moeten spuiten omdat ik van te voren geen klachten had en ook niet spoot mocht het bij mij na de bevalling dan wel gelijk 6 weken maar dat was ook genoeg. Nu moet ik weer na de bevalling gaan spuiten. en een medische indicatie heb je al snel hoor. maar wat de rest zegt gewoon even vragen aan de verloskundige of even bellen naar het ziekenhuis dan heb je gelijk je antwoord en weet je precies waar je aan toe bent.
Je hebt een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling als je antistolling gebruikt. Verder kan je gewoon voor controles naar een VK.
Ik heb na mijn bevalling trombose en longembolie gekregen. Als ik weer zwanger raak kom ik direct onder controle van het ziekenhuis en moet ik aan het begin en eind bloedverdunners gebruiken. En thuis bevallen zit er idd ook niet in.