pre eclampsie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Imke24, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Hallo,
    Ik ben op zoek naar meiden die net als ik tijdens hun zwangerschap (zware) pre eclampsie hebben gehad en hier met mij over willen praten en ervaringen willen uitwisselen.

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
  3. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Waar wil je het over hebben Imke? Blijft de ervaring spoken??
    Ik heb het ook gehad en ben er nog niet helemaal hersteld van( kreeg uiteindelijk het HELPP-syndroom)

4. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Ik heb ook HELLP gehad.Ik wil ook graag in contact komen met vrouwen die dat ook hebben moeten ondergaan!!!

Groetjes

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ook ik heb een acute Hellp pre eclampsie gehad. Mijn dochter is met 33 weken geboren. Nu zwanger van een 2e kindje. Erg spannend hoe het deze keer zal verlopen.

6. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    ik heb het ook hellp gehad
    wil hier toch ook graag over in contact komen
    toen nam ik het allemaal niet zo zwaar, dacht ach alles is goed gekomen
    maar nu ik toch na denk over een 2e ooit krijg ik de kriebels en denk ik wat als,,,,,
    heb het er toevallig met mijn dokter over gehad van de week en hij zegt laat je er niet door tegen houden je word goed in de gaten gehouden
    maar aan hellp is niks te doen toch
    ik ga eens kijken in het topic erover
    imke je mag me altijd pb en hoor
    knuffel

7. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ik heb ook hellp gehad, gelukkig wel pas laat in mijn zwangerschap. Ben ingeleid met 38w1d. Net na de bevalling had ik eigenlijk helemaal niet zo goed door wat er allemaal was gebeurd, maar nu kan ik het maar niet uit mijn hoofd zetten, ik denk er nog dagelijks aan. Hebben jullie dat ook?

8. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    ja herkenbaar
    zie dat jou kindje 3 maanden is
    die van mij wordt in juni 2 en denk er nu pas erg over na, heel gek

9. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Dag dames,

Ik had ook pre-eclampsie. Mijn zoontje is toen met 34+4 gehaald met een keizersnede. Ik liet het toentertijd maar over me heen gaan maar ik kan me herinneren dat er op een keer een verpleegkundige een beetje boos was geworden op mij omdat ik een stukje op de gang liep, ze zei toen "mw. u bent echt ziek, doodziek...u moet op bed blijven liggen!" nou....ik ging gelijk liggen!.

Waar ik spijt van heb is dat ik zo snel ging werken....eigenlijk gewoon na mijn verlof was afgelopen ben ik weer begonnen.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb ook HELPP gehad en in het begin helemaal niet bij stil gestaan. Ik heb na de geboorte nog een week in het ziekenhuis moeten liggen omdat het met mij niet goed ging. Mocht ook geen bezoek. Later kreeg ik pas de "klap".

Inmiddels ben ik een trotse mama van 3 kindjes.

11. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    heb tijdens mijn vorige zwangerschap met 29 weken een hoge bloeddruk gekergen en daarna pre-eclampsie. UIteindelijk met 38+1 ingeleid.

Ben nu 26 weken zwanger van nr 2 en best wel bang om nu weer het zelfde te krijgen... maak me best wel zorgen -hoe moet ik dan voor mijn dochtertje zorgen...-
    En kom ik er weer zo goed uit als tijdens de eerste bevalling/zwangerschap?

Ik heb 3 keer in het ziekenhuis gelegen maar eigenlijk zelf geen gezondheidsklachten gehad. Wel bedrust en dat voelde vreselijk...

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik heb ook pe/hellp gehad bij me 2e zwangerschap, tot nu toe gaat met deze zs gelukkig alles goed.
    Ik vond het ook heel spannend toen ik met deze zs rond de 25 weken kwam, toen begon het bij me 2 zs namelijk. Me meissie is uiteindelijk gehaald met 27 weken, en tis nu een gezonde meid van 7.

Deel Deze Pagina