Rare gedachtes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ano1, Nov 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ano1

ano1 Niet meer actief

Lieve verloskundigen ,

Ik ben mijn gehele zwangerschap al ontzettend onzeker en angstig geweest dat er wat mis kon gaan met de baby.
    Ik ben al vrij onzeker van mij zelf maar mijn eerste zwangerschap eindigde in een vroege miskraam bij 4 weken waar ik enorm angstig door ben geworden .
    In begin van deze zwangerschap ook al hulp gehad van een praktijkondersteuner, dit heeft mij erg goed gedaan en beetje bij beetje kon ik langzaam gaan genieten van mijn zwangerschap.
    Nu ik het einde nader ( 36 weken ) haal ik mij weer allerlei nare senarios in mijn hoofd.. Je hoord zovaak nare dingen ook nog aan het eind van een zwangerschap ,
    Ik heb eigenlijk niks momenteel om mij druk om te maken heb namelijk vorige week nog een uitgebreide echo gehad ivm vele harde buiken die niet door zetten.
    Ook hebben ze doorbloeding van de navelstreng gecontroleerd alles was in orde.
    Toch blijf ik ontzettend bang dat er ineens iets optreed waar door ik mijn kindje ga verliezen ..
    Zoals bvb , trombose in navelstreng of ineens een hartje wat stopt..
    Heb ik hier ook nog kans op ondanks alles de hele zwangerschap goed was en nu nog steeds?

Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen ik wil liever niet weer voor de laatste weekjes nog weer hulp zoeken.. Het liefst geniet ik nog even van het laatste stukje ..

Excuses voor het lange bericht !
    Liefs

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

de kans dat er iets gebeurt in de laatste weken van de zwangerschap is echt heel klein, als je verder een goede zwangerschap hebt gehad tot nu toe. Toch hebben meer zwangeren deze nare gedachten in de laatste periode. Je houdt al zoveel van het kleintje in je buik, dat je er niet aan moet denken dat je het kwijt zou raken. Belangrijk is dat jij je goed blijft voelen en het kindje lekker beweegt in je buik. Merk je dat dit niet zo is, dan is het belangrijk om contact op te nemen met de verloskundige. Probeer niet teveel bezig te zijn met die nare gedachten. Probeer afleiding te zoeken en je meer te focussen op het moois wat je zeker binnen 6 weken in je armen hebt! Merk je dat je toch last blijft houden hiervan, dan kan die hulp misschien toch helpen en kom je de komende weken goed door. Veel succes en een voorspoedige bevalling toegewenst!

Groetjes Monique

Share This Page