pre natale depressie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tonneke, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ik heb geen idee...ik werk nog wel, maar ik werk op oproepbasis. Ik geef culinaire en creatieve workshops en kan zelf aangeven wanneer ik kan/wil werken. Komt mij erg goed uit dat het midden in de zomer erg rustig is bij ons, zodat ik (nog) niks uit hoef te leggen. Ik hoop nog steeds dat ik me misschien beter ga voelen in het tweede trimester.

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    waarom zou je je werk kwijt zijn als je je op advies van de huisarts ziek meldt?
    De huisarts geeft dat advies toch niet voor niets.
    Wat heb je er aan om door te gaan met werken en dan helemaal door te draaien. Moet je je alsnog ziek melden en is voor jou en de baby slechter.
    Als het een zwangerschapsgerelateerde aandoening is wordt je ziekengeld door het uwv betaald en dupeer je je werkgever niet ( als je dat al duperen moet noemen, jij hebt er niet voor gekozen je zo rot te voelen en ziek te zijn)

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Heb een tijdelijk contract en ze doen opeens heel vaag. Mijn eerste beoordelingen waren heel goed en ben al 5 maanden in dienst. Eerst werd er gezegd dat bij de tweede beoordeling je te horen zou krijgen of je contract werd verlengd, toen werd verteld dat ze planningsproblemen hebben en na het planningsoverleg er een besluit werd genomen. Vandaag werd er gezegd dat ze niet alleen op basis van het planningsoverleg een besluit kan worden genomen maar pas na mijn derde beoordeling. Nou na 5 maanden weet je echt wel of je iemand wil houden of niet :(. Als ik mij nu langdurig ziek meld verlengen ze 100% me contract niet.

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi Tonneke..

Als jij je ziek meld, krijg je een brief van de ARBO arts. Deze gaat met jou in gesprek en beoordeeld dan of jij wel of niet kan gaan werken. Wanneer jouw baad meld dat je toch moet komen werken, hoef jij hier aan geen gehoor te geven. Samen met de ARBO arts bespreek je het verloop. (wanneer kom je weer langs etc.)
    Tijdens je ziektewet kunnen ze je volgens mij niet ontslaan.

Heeel veel sterkte.. Ik wens je het allerbeste!!

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Als je een jaarcontract hebt kunnen ze dit niet verlengen tijdens je ziekteperiode en ben je dus gewoon je baan kwijt.
    Je gaat dan ziek de ww in.

Tjee wat een rotsituatie maar hoe gaat het nu met je?
    Wanneer kreeg je ook alweer de uitslagen van het bloedprikken.

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

bloed uitslagen waren allemaal goed dus het is niet iets in mijn lichaam. Had me donderdag en vrijdag ziek gemeld maar ga morgen gewoon weer werken. Heb er nu wel buikpijn van. Heb een hele kritische collega en had een opdracht voor haar gedaan. Dat is nogal fout gegaan dus kreeg de wind van voren. Na aanpassingen zat er nog een fout in, had het gewoon verkeerd begrepen en was er van overtuigd dat het goed was. Nou weer boze opmerkingen en nog net niet of ik wel goed bij me hoofd was. Deze opdracht komt ook in mijn beoordeling dus hou me hart vast. Durf eigenlijk haar niet onder ogen te komen, toch ook erg eigenlijk? Kan gewoon nu helemaal niet tegen kritiek. Nog 4,5 week en dan heb ik vakantie/of geen baan meer. Het punt is nu wel bij mij bereikt dat ik ook niet wil blijven. Maarja wil ik ww krijgen moet ik dus ontslagen worden.

Deel Deze Pagina