slapen en tintelingen bij zijligging

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Reina5, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #1 Reina5, 23 jul 2010
    Laatst bewerkt: 23 jul 2010
    Beste dames,

Sinds deze week heb ik als ik op mijn zij lig last van een tintelend gevoel in m'n heupen, het gedeelte waar ik op lig. Soms al snel, maar zeker als ik er langer op lig. Op m'n buik of rug liggen is geen optie meer. Zijn er meer vrouwen die daar last van hebben en zo ja, hoe lig/slaap jij nu? Ben benieuwd ;).

O ja, ik heb een voedingskussen (gekregen) met harde krakende bolletjes en vannacht weer geprobeerd, maar dat vind ik NIET fijn liggen. Dus als je met een voedingskussen slaapt, welke zou jij aanraden?

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik slaap nog heel veel op mn rug daar heb ik de minste last van.
    Soms als ik op mn zij lig dan gaat de baby vaak erg in mn zij schoppen aan de voeten kant en aan de rugkant tja daar gaat ie dan ook hard tegen aan liggen.
    Ik kan nog wel vaak half zij half buik liggen met 1 been opgetrokken.
    Op mn rug liggen doe ik dan met mn benen in kleermakerszit (als je snapt wat ik bedoel) dan heb ik geen last van mn rug of naar liggen.

3. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Ha Karin,
    Ook ik heb er last van... wel om gek van te worden. Heb het nu al een aantal weken maar wordt bij mij alleen maar erger.
    Begin van de nacht kan ik wel eventjes op m'n zij liggen, maar vanaf half 2 ofzo kan ik max 20 tot 30 min. op m'n zij liggen dan doet het echt te zeer en moet ik weer draaien. Heb er trouwens op m'n linkerzij iets meer last van dan op rechts jij ook?
    Ik slaap wel met een voedingskussen, maar werkt ook niet echt meer. Vannacht heb ik een heel dun dekentje onder m'n buik gelegd en dat kussen uit bed gegooid, ging iets beter maar nog niet optimaal. Ben benieuwd of iemand hier nog dé tip heeft!
    Blijf even meelezen...

Succes en sterkte. Mocht ik de juiste houding nog vinden dan laat ik het je weten!

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja een klein dekentje op je buik leggen vind ik ook heel prettig. Net als ergens tegen aan kunnen liggen met je rug (bijv een muur of een groot kussen)
    Ik vind liggen met een kussen tussen de benen echt verschrikkelijk.

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik slaap met een gewoon hoofdkussen tussen mijn benen.
    Voedingskussen was veel te dik. Je kunt ook een kussentje onder je buik proberen.

Succes!

6. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Lola Ja half zij/buik en 1 been opgetrokken werkt bij mij ook het beste. Dan steun ik ook met m'n been en niet alleen m'n heupen.

Tegen een groot kussen aan liggen met m'n rug ga ik dan ook nog proberen. Nee, ik kan dat ook niet met zo'n kussen tussen m'n benen, dat helpt me ook niet.

@mmuisje Hey wel fijn om te merken dat ik niet de enige ben. Bij mij is ook de linkerkant het gevoeligst. En heel veel draaien 's nachts ja :( van links naar rechts. Het helpt mij om er dan even uit te gaan, even te lopen of zitten. Dan is de druk er ook af. Is beter als met pijn blijven liggen. ;). Ik heb ook iets duns, een klein kussentje onder m'n buik. En als je er dan half met je buik op gaat liggen met je been omhoog, gaat het beter. Maar het blijft lastig. Ben ook benieuwd naar de ultieme tip :D.

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Hey Lola,

Heb net even een paar uurtjes nog liggen tukken :D. En die tip van jou van iets in je rug liggen helpt mij! Ik had een voedingskussen vlak tegen m'n rug aan liggen en dan een dekentje aan de voorkant. Hier heb ik veel steun aan en minder last, thanks!

Als meiden nog meer goeie tips hebben, ga lekker door. Misschien hebben we er nog wat aan! :D

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik klem mezelf ook vast tussen kussens en dekens. Dat ligt nog het beste. Maar de doorbloeding is inderdaad minder goed dan normaal. Ik vind het wel lekker om half op mijn rug / zij te liggen (dik kussen onder mijn rug) of juist half op buik / zij (ook weer een kussen eronder en mijn ene been opgetrokken.)
    Die half-zij ligging is prettiger dan 'echt' helemaal op mijn zij.

9. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Ja dat voedingskussen in m'n rug heb ik ook geprobeerd dat is wel weer even een lekkere afwisseling.
    Uiteindelijk voel ik het dan toch wel weer, maar je kan wel weer even anders liggen...
    En ik ga er inderdaad ook vaak maar even uit. Yogurtje eten beneden en even rondlopen, maar vermoeiend is het wel hoor :(

Ach vannacht weer opnieuw proberen ;) en overdag probeer ik als het kan ook nog wel een uurtje in te halen.

Maar nog meer tips blijven welkom hoor!

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja! Vind het zelf wel fijn dat ik hier lees dat het de doorbloeding is. Thanks Tupp! Eerst dacht ik dat het mijn bekken is. Nu ben ik er nog niet vanaf, maar kan ik het wat makkelijker verdragen doordat ik het idee heb dat het niet zo erg is om te hebben.

Voedingskussen in m'n rug en twee kussentjes onder m'n buik scheelt bij mij wel. Zo ben je lekker ingepakt.

En ja hier ook, overdag wat bijslapen! Ben er vannacht wel drie keer uitgeweest, maar bleek ook honger te hebben. Toen ik gegeten had, ging het een stuk beter.
    En ik denk dan maar, zo wen ik er alvast aan dat ik straks ook onderbroken nachten heb en overdag bijslaap. Das dan weer een voordeel ;)

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik wissel van zijdes om op te slapen
    met het gevolg dat het voedingskussen van de ene kant van het bed, mee moet verhuizen naar de andere kant van mij,
    zonder mijn vent te proberen te raken hahah

Hier het voedingskussen van de hema.

Deel Deze Pagina