Hoi meiden, Titel zegt het al, hoe voelt een harde buik ? De vk zei dat het mogelijk is dat ik af en toe harde buiken zal krijgen en goed naar mn lichaam moet luisteren. Mn buik was nu soepel en zacht, maar in de avond is dat vaak niet het geval. Ik adem zeg maar via mn buik maar in de avond doet dat zeer en is mn buik veel te strak om goed via mn buik te kunnen ademen. Ik denk niet dat dat een harde buik is, maar wat dan wel ? En hoe voelt dus een harde buik. Ik luister erg slecht naar mn lichaam namelijk. Alvast bedankt.
Ik zou het ook niet weten eerlijk gezegd dus lees even met je mee! Ben nu bijna 28 weken en soms voelt mijn bovenbuik wel wat hard maar dat is niet echt pijnlijk te noemen... Vraag mij ook wel eens af of dat nou een "harde buik" is
Als een harde voetbal... Anders kan ik het niet omschrijven. Zie dan ook vaak dat de buik een vreemde vorm krijgt (soort ei of puntig maar vaak li of re van de navel dus niet meer mooi rond) en hij voelt keihard aan. Krijg zelf niet altijd hoogte van waardoor hij geprikkeld word en hard word en ene dag is het veel vaker dan andere dag. Vandaag nog maar 2 keer gehad en van de week wel 8 keer in een uur tijd (terwijl ik in bed lag). Ik ben van de week wel geopereerd en heb daardoor best veel pijn en merk dat ook daardoor er meer harde buiken zijn. Ik dacht rond de 20 weken het ook al te voelen maar later toen ik er echt 1 kreeg voelde het toch heel anders aan en wist ik precies wat het dus was. Daarvoor in de avond wel eens een gespannen buik maar kon er nog wel in duwen en bij een harde buik kan je je buik echt niet induwen en is hij plank hard.
ik ervaar het als volgt: ik krijg een naar samentrekkend gevoel (i voel dat met name tussen mn heupbotjes onderin bij de baarmoeder) soms i t een deel van mn buik (onderin of links of rechts omdat t kindje daar da zit) soms je hele buik, heel simpel te voelen... als je dan op je baarmoeder drukt, voelt je baarmoeder gewoon kei keihard in weze is je baarmoeder een groot ding met spieren die dan samentrekken.... oefen weeen noemde mn verloskundige het vandaag... nou dat is een harde buik... je kunt er eigenlijk niet omheen hoor als je t hebt s t zeer duidelijk met je handen aan je buik te voelen
Mijn buik is mijn hele zwangerschap al hard, dit hoort volgens mijn vk zo te zijn, je baarmoeder is nl een harde bal. Ze gaf mij aan dat een harde buik een soort samentrekkend gevoel is.
Ik vind het voelen alsof je buik even vacuüm trekt! Zo rond je baby! Trekt met een paar diepe zuchten meestal al een beetje weg! Maar inderdaad wordt je buik dan ook nog een beetje puntig!
@S0fietje is dat niet gewoon je kindje die punten/vreemde vorm zeg maar...? Bij mij is dit namelijk ook het geval i.c.m. keiharde buik en dan drukt het kindje met bijvoorbeeld zijn billetjes erg hard richting buiten... of zijn voetjes etc.
Je buik hoort helemaal niet de hele zwangerschap zo hard als een voetbal te zijn. Mijn buik is tussendoor wel echt soepel en goed in te duwen. als hij echt hard word dan voelt het echt zo hard aan als een leren voetbal en dat duurt vaak een halve minuut zo ongeveer en dan word de buik weer gewoon zacht. Ik zie ook tijdens de harde buik de vorm van de buik veranderen in een punt (ligt eraan waar de beeb ligt waar de punt zit). Mijn baarmoeder is iig niet de hele tijd zo een harde bal maar kan hem idd wel voelen. Alleen als ie echt hard word dan kan ik met mijn vinger nog geen mm mijn buik in duwen.
ja je voelt wel dat t meer tegendruk geeft dan voor je zwanger was (das mooi want da is het mooi gevud me vruchtwater ) maar je moet t kunnen indrukken ja... als je een harde buik hebt kun je het niet indrukken, lijkt me niet gezond en comfortabel als je dat dagelijks hebt hoor!!!
zie mijn eerdere post....ik kan mijn buik dan ook niet induwen maar dat gaat wel altijd samen met een bult die b.v. rechts bovenop de buik komt bij mijn ribben en dat lijkt mij dan het kindje dat daar duwt...althans dat zei ook de VK...maar als dat dan gepaard gaat met het niet kunnen indrukken is dat toch een harde buik dan? Vind het maar heel onduidelijk, de ene zegt dat het samentrekkingen moeten zijn, de andere alleen dat je buik hard aanvoelt...
Het is ook een samentrekking van je baarmoeder en die word dan een harde bal. Bij mij is het verschil goed te voelen met idd wel of niet kunnen indrukken. Krijg nu een harde buik voel ik en voel het gedeelte waar de baarmoeder zit strak en hard worden. Dat gedeelte kan ik nu dus niet indrukken en eromheen dan weer wel. Het doet geen pijn maar geeft een gespannen gevoel. Ik heb ze niet geteld maar sinds ik uit bed ben (pas laat en tegen de middag) heb ik er al meerdere gehad. Ze komen en gaan de hele tijd maar heb dat dus al de hele week. Zit nu relaxt op de bank en heb een hele rustige dag dus daar kan het niet aan liggen. Wel heb ik pijn door operatie afgelopen dinsdag dus misschien is dat de trigger die ze veroorzaakt nu.
ik heb het meestal als ik fysiek teveel doe, bijv met strijken maar soms ook zo uit het niets normaal moet je baarmoeder soepel zijn, j emoet hem in kunnen drukken maar bij een harde buik is het echt heel hard hoe verder in de zwanerschap hoe meer kans dat j ehet hebt want zijn ook oefenweeen om je lichaam klaar te maken voor de bevalling
Hier dus wel de hele zwangerschap voelt mijn baarmoeder als een harde bal aan, ik voel vanuit buiten ook niet hoe de baby ligt, als hij schopt, kan ik ook niet voelen of het een voetje is of een handje bijv. Maar ik voel de duw wel van buiten. Dit is mijn hele zwangerschap zo en volgens mijn vk heel normaal, om je kleine te beschermen tegen een stoot of een duw. Dus ik maak me er totaal geen zorgen over. Zij gaf aan dat als ik een trekkerig gevoel zou hebben of krampen dan is dat een harde buik.
Bedankt voor de antwoorden meiden, dan weet ik ong waar op te letten mocht t ooit voorkomen . Vaak na een drukke dag voelt mn buik enorm gespannen en hatd aan, maar dan blijft het echt een tijdje zo. Zoals ik al zei heb dan ook wat moeite met ademen via mn buik omdat hij zo strak en hard is.. waar t vandaan komt geen idee . Maar ben blij dat t geen harde buiken zijn haha. Nogmaals bedankt meiden.