hormonen spuiten: pijnlijk??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sunshineS1976, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#1 sunshineS1976, 16 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2014
    Volgende week starten wij met de eerste ronde voor ons tweede kindje.
    Ik krijg deze week te horen welke hormonen ik moet gaan spuiten.
    Bij onze dochter heb ik puregon gespoten 100 eh en was snel zwanger. Verzekeringstechnisch zou het kunnen dat ik nu geen puregon krijg maar iets anders. Ik vond puregon oa fijn omdat het met een prikpen was. Vrijwel pijnloos

volgens mij zijn andere hormonen zonder prikpen en met echte spuiten of heb ik het mis? Zie daar best wel tegen op als het echte spuiten zijn...:)
    vriendlief moet t doen want durf t nie bij mezelf. Met die prikpen ging heel makkelijk maar of dat met andere ook zo gaat?

2. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hoi hoi,

Andere hormonen zijn inderdaad met een naaldje, maar daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken.. het went snel en doet geen pijn. Ik begrijp heel erg goed dat je daar over in zit.. heb de eerste keer ook wat traantjes gelaten.. maar dat was puur het idee.

Je krijgt 2 naalden waarbij de grootste is om mee te mengen, en de kleinste is om mee te prikken. Het stelt weinig voor.. en voor je het weet krijg je het zelf onder de knie en prik je jezelf. :) komt echt goed !

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb eerst fostimon gespoten, geen prikpen dus. Nu spuit ik gonal-f, wel in een prikpen.
    Qua pijn maakt het niets uit, beide voel je nauwelijks. Een prikpen is idd handiger in gebruik. Maar zonder prikpen is het ook prima te doen, je word er vanzelf handig in;)
    Geen zorgen over maken dus, komt vast goed!

4. sunshineS1976

Nou ok dat klinkt klein beetje positief haha
    Ik heb btw die prikpen ook nooit bij mezelf durven prikken. Vriendlief heeft t altijd gedaan. Ik kon het gwn echt niet.
    Pregnyl is het k*tst he?... die liet ik in het zh zetten maar omdat de kliniek nu op een behoorlijke afstand zit moet ik t zelf gaan doen... Nou ja vriendlief dan.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Gonal-F zat in een prikpen en vond ik erg prettig. Decapeptyl vond ik niet vervelend al zaten er wel eens botte naaldjes tussen.
    Ik heb overigens mede om deze reden gekozen voor Ovitrelle ipv Pregnyl, dat zit ook in een prikpen.

Succes meid!!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier eerder ook puregon gespoten en toen ik aangaf dat ik voor deze poging graag 'hetzelfde recept' zou hebben (gezien de positieve ervaring), heeft de arts dit gewoon voorgeschreven.
    Ik zou er dus zeker nog even extra naar vragen.

7. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb er nooit aan kunnen wennen. Doet niet echt pijn, maar gewoon het prikken op zich. Half uur van te voren kreeg ik al de zenuwen en op het moment zelf adem inhouden, zweethandjes em ook wel tranen. Eerste ronde deed manlief het daarom. Tweede ronde moest ik het van mezelf ook kunnen en moest ik ook wel want manlief was in die periode een weekend weg... Pregnyl voelde ik wel. Maar even van te voren koelen met ijs voordat je prikt helpt wel goed en ook het idee dat het de laatste prik was van de ronde werkte voor mij ook wel.

Zet 'm op!

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik vind de decapeptyl wel vervelend en had altijd naalden angst maar ik vind het nu totaal niet meer eng.. Soms vervelend dat wel maar t valt zo mee , verder heb ik gonal f de prikpen en die valt helemaal mee, pregnyl vindt k ook niet erg.. Maar is natuurlijk voor iedereen anders dus mijn ervaring valt zo mee.

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb een gruwelijke hekel aan naalden en prikken, maar op de een of andere manier vond ik het fijn om het zelf te doen (voor zover een mens dat fijn kan vinden). De eerste keer was heel onwennig en ik vond het dood eng, maar later ging het beter en vond ik het juist heel prettig om het zelf te doen, omdat ik de controle had. Ik vond juist die prikpennen ellendige dingen. Van die grote lompe dingen... Nee, geef mij maar zo'n klein spuitje. De naaldjes zijn in mijn beleving van zowel een spuitje als een prikpen hetzelfde. Wat medicatie betreft: Menopur moet op dezelfde manier als Pregnyl gemengd worden, Decapeptyl zit in voorverpakte, kant en klare spuitjes met hele kleine naaldjes.

10. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn man prikt mij ook... Het lukt me zelf ook niet! Terwijl ik heel makkelijk een naald in mijn moeder zet :)
    Als het me tegen ging staan of zeer ging doen deed ik er voor de prik even een ijsblokje op, dat verdoofde. Achteraf had ik het hier met de huisarts over en die zei dat ik bij een eventuele volgende keer gewoon een tube toverzalf kan komen halen! En absoluut dat ik die ga halen voordat hier de eerste naald weer in me wordt gezet.

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb er gelukkig nooit tegenop gezien. Ik was begonnen met menopur en dat moest ik dan zelf mengen. Had meer moeite met het mengen dan met het spuiten. Daarna overgegaan op gonal-f en dat was echt een eitje. Met pregnyl heb ik ook nooit geen moeite gehad. De naald die ik van de apotheek in het ziekenhuis meekreeg gebruikte ik niet, dat deed ik met de spullen van menopur.

12. sunshineS1976

Hm dat is een goede tip als dat lukt. Gwn de naaldjes gebruiken die ik al heb dan. De pregnyl was zo n dikke grove naald die ze erin zetten vergeleken bij die fijne naaldjes van de prikpen.

13. sunshineS1976

Toverzalf?? :p Hoe heet t dan? ?

14. sunshineS1976

Jullie prikken allemaal in je buik?
    en de pregnyl? Bij mij is de pregnyl twee maal in mijn bovenbeen gezet. Best diep in je spier was t beste zeiden ze...
    Dat zie ik mezelf nog niet echt doen. Vriendlief ziet dat ook nie echt zitten. Effectief was het wel maar hoop dat buik ook goed is

15. sjak

sjak Niet meer actief

Alles in mijn buik! Niets in mijn been. Daar heb ik geen vetjes zitten en in een spier heb ik nog niet gehoord dat dat moet.
    Toverzalf... Ik weet niet hoe het echt heet :) ze gebruiken het voor kinderen vandaar de naam. Zal het van de week aan mijn zussen vragen (zusters).

16. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Alles in me buik.. de pregnyl werd voor de 1e keer ook gewoon in me buik gezet, heb dusver nog nooit gehoord dat dit in je been wordt gezet ?

17. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hier ook altijd in mijn buik. In mijn been leek me pijnlijker op een of andere manier.

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb de pregnyl de laatste keer in mijn bil laten zetten en toen voelde ik niks.. in mijn buik doet echt TE veel pijn..

19. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    De kunst van pregnyl is dat je die heeeeeel langzaam moet inspuiten en eerst goed op temperatuur laten komen. Voor het spuiten de ampullen even goed met je handen opwarmen. Dan voel je er bijna niets van.

Ik heb ook altijd een enorme naaldenangst gehad, met flauwvallen aan toe:( De eerste 3 rondes heeft ml me geprikt, daarna wilde ik het toch zelf gaan proberen. Nu wil ik het alleen nog maar zelf doen:D toch een stukje controle erover hebben en ook echt voelen wat er gebeurt zeg maar. En het geeft ook meer vrijheid, we hoeven niet steeds allebei thuis te zijn als ik moet spuiten.

20. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Inderdaad de pregnyl 5 minuten voor je gaat spuiten even laten opwarmen in je handen. Hoe kouder die is hoe pijnlijker het is. En langzaam inspuiten met de kleine naald.

Menopur is daarentegen een makkie, alleen het zelf mengen moet je even onder de knie krijgen.

Eigenlijk moet je gewoon niet denken, maar doen, maar ik snap echt dat dat niet voor iedereen zo makkelijk is. Maar dat zei de mevrouw van de prikles ook, hoe langer je gaat nadenken, hoe moeilijker het wordt.

Succes, ik hoop dat je het maar 1 maand hoeft te doen en dat het dan gelijk raak is!!

Deel Deze Pagina