Wij lopen met onze zoon bij de poeppoli. Hij heeft last van obstipatie en gaat 1 keer in de 4a5 dagen, te weinig dus. Nu wil de verpleegkundige dat hij iedere dag gaat. We gebruiken nu Forlax junior, 3 zakjes per dag, maar elke dag gaan is er niet bij. Bruin brood, 1250 cc drinken per dag (water, thee, roosvicee 50/50, melk), 2 stuks fruit enz eet en drinkt tie al. Nu is mijn vraag, hoe gaat het bij jullie kindjes van ongeveer 6,5. Hebben die een regelmatige stoelgang en zo ja hoe vaak ? Hoor het graag van jullie !! Groetjes Monique
Bedankt voor het antwoorden ook al had je geen advies !! Ik hoef ook geen advies (mag wel), ik wil graag weten of de kinderen van de meiden hier wel elke dag een grote boodschap doen zoals de verpleegkundige het graag wil zien. Misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Ik vind het voor mijn jochie al een hele verbetering als hij om de 2 dagen gaat !! Groetjes Monique
onze dochter nu 7 jaar, gaat bijna elke dag. soms slaat ze een dagje over, maar nooit 2 dagen. veel succes er mee, lijkt mee een vervelend probleem!
Toen mijn stiefdochter ongeveer zo oud was, ging ze 1x per dag/per 2 dagen.(dus om de dag zeg maar) Misschien een stomme vraag, maar weet je zeker dat hij het niet zelf 'ophoudt'? Ik kan me voorstellen dat hij poepen misschien als eng of pijnlijk heeft ervaren, en er dus misschien wat bang van is.
Lucia, het is volgens de verpleegkundige wel begonnen met het ophouden. Nu inmiddels is het lichaam eraan gewend en gaat hij zo weinig. De darmen zijn lui geworden zegt ze. Vind het allemaal erg moeilijk, aan de ene kant denk je laat maar gaan, hij zal het eens wel leren, maar ja als hij dan weer gilt van de buikpijn en pijn bij het poepen en dan pas gaat als hij een microlax krijgt, dan ga je wel verder zoeken !! Dus nu veel drinken, geen wit brood en beschuit meer, elke dag 3 stuks fruit, we geven nu 3 zakjes Forlax per dag en hij moet na elke maaltijd 5 minuten op het toilet zitten en heel soms poept hij dan wel. Hij is helemaal onderzocht en heeft geen allergien enzo. Hij loopt wel wat achter in groei, maar dat komt door dat poep-gedoe. Hij loopt er ook al 2 jaar mee vandaar dat we op de poeppoli terecht kwamen. Bedankt voor het antwoorden meiden !! Groetjes Monique
Jeetje, ik wist niet eens dat zoiets bestond! Ik heb geen tips, want ik had er nog nooit van gehoord dat dit zo erg kon worden dat er zelfs een poeppoli bestaat. Heel veel sterkte ermee hoor. Zou hij er niet overheen kunnen groeien? Of is dat een domme vraag?