Prebiotica net zo goed als moedermelk?

Discussion in 'Voeding' started by zogelukkig, Nov 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Home: VARA

Weet Wat Je Koopt
    Maandag 9 november om 19.20 uur

Prebiotica net zo goed als moedermelk?

Prebiotica zijn vezels die gezonde bacteriën als voedingsbodem kunnen gebruiken. De spijsvertering van mensen heeft goede bacteriën nodig om eten te verteren, met prebiotica gaat de darmflora van pasgeboren baby’s inderdaad vooruit, zo blijkt uit onderzoek. Reclames voor prebiotica gaat echter om oudere baby’s, is het voor hen ook nuttig?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ben benieuwd wat ze er van maken. We zullen vanavond wel zien. Snap trouwens niet hoe ze een vergelijking willen maken dat zullen we dan vanavond wel zien.

3. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

Aug 25, 2008
    607
    8
    18
    Er mag geen reclame gemaakt worden voor kinderen onder de 6 maanden. Misschien dat je daarom alleen voor oudere kinderen reclame ziet.

4. zogelukkig

Ja, dat was de clou. Onderzoek wees uit dat kunstvoeding met prebiotica wel hielp de eerste maanden om de darmflora op te bouwen, maar of het na 6 maanden nog nut had, konden ze niet meten omdat baby's van die leeftijd ook al prebiotische vezels haalden uit de bijvoeding.

Ik vond het wel lachen dat die vrouw van Nutricia zei, dat ze de borstvoeding zo dicht mogelijk wilden benaderen met dat immunofortis en vervolgens zei ze dat ze de prebiotische vezels uit witlof haalden.
    Wij lagen hier krom!:D

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja en het leuke is dat Nutricia op de verpakking zet 'wetenschappelijk bewezen'.
    Als je ze dan belt om te vragen of je de referenties van dat onderzoek mag weten dan zeggen ze dat ze dat alleen aan huisartsen vertellen.

Probeer maar eens!

(p.s. het enige onderzoek dat je er dus over kunt vinden is dat babies die die 'vezels' in hun voeding krijgen in hun POEP iets meer goede bacterien hebben. Nogal een zwak 'bewijs' voor de claim dat die vezels goed zijn voor de weerstand als je het mij vraagt).

6. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Heb het niet gezien, maar klinkt idd wel grappig. Dat hele immunofortis vind ik overigens klinken als een verzinseltje. Er wordt wat bedacht om mensen hun producten te laten kopen.
    Net als met wasmiddelen, gezichtscremes etc.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmmzzz...dus eigenlijk moet ik dus vooral veel witlof gaan eten??
    Whaha :D :D :p !

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Beetje oftopic, maar idd dat heb ik ook altijd met die shampoo reclames, zit er weer een of ander geweldig stofje in dus moet je toch echt die shampoo gaan kopen!

Ook grappig de reclame van Carrglas, ze gebruiken alleen ruiten van orriginele kwaliteit, dus wat gebruiken ze nou eigenlijk? Nep ruiten die even goed moeten zijn als de echte ruiten ofzo??!!

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Er is niets wat zo goed is als moedermelk.
    (Alhoewel ik geen bv geef)
    En volgens 'ons' cb is nog echt niet bewezen dat die zgn. immunofortis beter is dan andere kunstvoedingen.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Jazeker ! Dan kun jij ook immodinges gaan maken uit witlof :D Ohnee dat doe jij al "automatisch"

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    #11 Kiwi1, Nov 11, 2009
    Last edited: Nov 11, 2009
    Jullie zijn weer heerlijk bezig......

Robertsaskia: uiteraard kan niets borstvoeding evenaren, maar er is wel degelijk bewezen dat Nutrilon een beter effect heeft op darmflora dat een voeding die geen perbiotica bevat. Daar ging namelijk ook dit programma over.

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Typisch een geval van 'Wij van WC-Eend, adviseren WC-Eend!' ;)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Er is alleen bewezen dat er meer bacterieen in de poep zitten van babies die immunodinges krijgen.
    Maar met de naam IMMUNOdingen proberen ze te suggereren dat het goed is voor het immuunsysteem van je kind. En dat is niet bewezen. En als het bewezen zou zijn, ze willen je niet vertellen in welk wetenschappelijk artikel dat dan zou staan. Zo lang iets niet gepubliceerd is en niet gedeeld wordt is het niet bewezen.

Maar goed, mensen die graag meer bacterieen in de poep van hun baby willen kunnen Nutripiep geven. Of Kruidpiep, want daar zit het ook in, alleen voor de helft van de prijs.

14. zogelukkig

Hier wordt eea verduidelijkt:

Prebiotica in voeding

Heb me trouwens bescheurd om de WC-Eend en de Nutripiep!!:D

Share This Page