Wanneer zwemmen?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Nora86, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Weet niet of hier al een topic over is maar die zoekfunctie is gruwelijk irritant dus sorry als het dubbel is.

Wanneer zijn jullie met de kleintjes gaan zwemmen?
    Volgens de een mag het na de eerste prikjes , volgens een ander weer pas na de 2e prikjes , en volgens weer anderen mag het pas als hij boven de 4 of 5 kilo is.
    Wat hebben jullie aangehouden?

Damian is nu nog geen 4 kilo dus ik ben bang dat we nog even moeten wachten , maar hoe lang nog ? :)
    groetjes!

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wil ik ook weten.

3. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    bij ons bij het zwembad is het babyzwemmen vanaf 3 maanden, dus ik ga xander vanmiddag opgeven ervoor.
    groetjes miranda

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Ik denk dat ik wacht tot Thomas nog wat ouders is. Ik las een stukje in het tijdschrift Ook (bedoeld voor opa's en oma's; kwam mn moeder mee aan zetten) dat er onderzoek is gedaan waaruit blijkt dat het toch niet zo goed is voor baby-longetjes al dat chloor...
    Dus nu twijfel ik; zeker met de premature achtergrond van ons ukkie...
    Wat vinden jullie?

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik ben het wel met je eens mary woods. in iedregeval zou ik de gecorrigeerde leeftijd van 3 mnd aanhouden.

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Poe das een tegenvaller dan zeg.. maar er zit wel wat in.
    Nog 6 weekjes wachten dus.

Ik wilde zowieso wachten tot hij wat meer spekjes op zn lijfje heeft dus komt helemaal goed.
    bedankt voor de antwoorden.
    groetjes.

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Heb geen prematuur geboren baby, maar wel verstand van zwemmen met baby's.

Je kan het beste de gerorrigeerde leeftijd van drie maanden aanhouden als je kindje te vroeg geboren is. Dan kunnen ze het wel aan.
    (Het zwembad hier stuurt soms zelfs moeders weg omdat ze het nog niet verantwoord vinden).

8. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik ben pas gegaan toen chedella 8 maanden oud was. gecoriseerd 5 maanden..
    heb het ook eerts nagevraagt aan de kinderarts.

9. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik ga met Jayda voor het eerst in het ziekenhuis zwemmen bij de fysio als ze 8,5 maand oud is (gecorrigeerd 5,5).

Daarna ga ik eenw eek later met haar naar het zwembad dan is ze al bijna 9 maanden oud (gecor.9!). Danw eegt ze ook ruim 7 kilo, dus spek zat!

Ik kan niet wachten! Ze heeft al een zwempake en zwembroekje van mij gekregen. Nu nog de luiers kopen van de kruitvat!

10. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    heb aan cb arts gevraagd raden ons 5maande aan vanwege oorontstekingen enzo

11. carin71

carin71 Lid

30 apr 2008
    9
    0
    0
    Ja, ik wil ook graag gaan zwemmen met mijn dochtertje. Ze wordt volgend weekend een half jaar maar vind het lastig. Ze slaapt op dit moment best veel, dus dan moet ik mee gaan nemen terwijl ze er eigenlijk te moe voor is. Dus ik wacht maar denk ik tot ze meer en langer aan een stuk wakker is.

Deel Deze Pagina