Ik wil me niet teveel op de dagen richten om te gaan "klussen", maar volgens mij heb je dan toch wel meer kans om zwanger te raken. Heb zelf ook al zitten denken aan ovulatietesten (vanaf wanneer kun je die gebruiken?) Maar mijn lieve mannetje vind dit nog te vroeg (ronde 8) Misschien moet ik me even ergens anders op richten... Ons nieuwe huisje bijvoorbeeld. AAARRRGGGGH ik weet het ff niet meer. Dit is trouwens mijn kalender: 14/05/07 Eerste dag van je laatste menstruatie 30/05/07 Een beetje vruchtbaar 31/05/07 Vruchtbaar 01/06/07 Erg vruchtbaar 02/06/07 Eisprong 07/06/07 Innesteldag 16/06/07 Vanaf hier kun je testen
Hoi hoi, wij zijn nu net in ronde 2. En ik denk ook steeds, nu ga ik er niet zoveel mee bezig zijn en zien we wel hoe het loopt. Maar als het dan zover is dan focus ik me er toch meer op. Het is gewoon zo dat je dan meer kans maakt op een zwangerschap als je dan klust. Dus het is dan gewoon heel moeilijk om je dan ergens anders op te richten. Misschien is wel goed om er niet te veel mee bezig te zijn. En als ik jou was zou ik ook nog geen ovulatietesten gebruiken. Ik weet niet in de hoeveelste ronde jij nu zit, maar ik heb zelf zoiets van: als het na een jaar of 8 mnd nog niet lukt dan ga ik pas beginnen met ovulatietesten. In ieder geval heel veel succes! Liefs Annika
Hoi Annika, Aankomende maand wordt ronde 8. In het begin veel stress gehad en omdat we aan veel mensen hebben verteld dat we bezig zijn om zwanger te worden, is de druk aardig opgevoerd. Afgelopen maand heb ik besloten (samen met mijn vriend) dat we ons op iets anders gaan focussen. Maar aan het einde van deze maand gaat je gedachte er toch weer naar uit... Zal ik wel of niet ongesteld worden... Op het moment dat ik een zwangere buik zie wordt ik al verdrietig (op dit moment) Vraag me de laatste paar dagen echt af of het wel voor ons is weggelegd. (Ik weet het, beetje overdreven, maarja hormonen he ) Liefs, Patries
Natuurlijk ben je er rond DE dagen toch weer even mee bezig... Dus ik zou zeggen op 31/05/07 Vruchtbaar en 01/06/07 Erg vruchtbaar wel klussen dus. En tja wij hebben het bijna niemand verteld dus van die kant geen druk gelukkig! Als je er die 2 a 3 dagen van de maand even druk mee bent en verder lekker met andere dingen bezig kunt zijn moet het vast goed komen hoor... En ik wordt ook gek van berichten van vriendinnen die zwanger zijn of als ik een zwangere zie lopen maar ja dan denk ik: mijn tijd komt nog wel!
Dat moet ik ook blijven denken. En inderdaad 3 dagen in de maand over baby's nadenken is niet erg. De rest van de maand lekker mijn koppie bij ons nieuwe huisje. Lekker gaan klussen aankomende maand dan komt het allemaal vanzelf goed. Voor ons allemaal!
He! Dat kan ik me wel goed voorstellen hoor dat je zo denkt. Als ik in de winkel loop en ik zie allemaal babyspullen, dan denk ik al van: ik wou dat het al zover was! En een collega van mij is ook zwanger en dan ben ik best een beetje jaloers hoor! Je zit nu dus in ronde 8, dat is misschien wel lang maar ik weet zeker dat het heus wel voor je is weggelegd hoor! Als je echt problemen zou hebben met het krijgen van kinderen, zou je daar dan al niet achter zijn gekomen? Mijn vriendin was in een keer zwanger dus ik dacht dat ik dat misschien ook wel zou zijn. Maar zit nu dus in de 2e ronde en denk nu als soms van: zou ik onvruchtbaar zijn? Ik denk dat iedereen wel zo denkt, want tenslotte is het iets wat je heel graag wilt. En iets wat je super graag wilt duurt vaak lang! Dus geduld is een schone zaak maar oh zo moeilijk! Liefs Annika
Als je stopt met de pil en 'er voor gaat' is het kindje welkom. Elke maand wachten is dan een maand te lang. Althans, zo voelt het voor mij.
Hoi hoi, Je hebt helemaal gelijk Annika. Het is erg moeilijk als er iemand in je buurt zwanger is, net bevallen is etc. (vriendin van collega is 19 weken zwanger, andere collega is net bevallen) Je loopt door een winkel, ziet super lieve baby kleertjes en wil dat ook. De laatste tijd kan ik me ook goed voorstellen dat we ooit een kindje hebben, en ik kan niet wachten tot die dag er is. Het is ook zo, gewoon rustig afwachten (en klussen natuurlijk ) En het komt vanzelf. Liefs, Patries
Logisch dat het zo voelt, je hebt namelijk eindelijk de beslissing gemaakt! Mijn vriend zei altijd dat als ik zou stoppen met de pil ik direct zwanger zou zijn. (dat heeft ook een behoorlijke druk op me gelegd) Nu is het acht maanden verder en voel ik me af en toe een loser. Gelukkig heb ik dit laatst aan mijn vriend verteld en die zegt dat ik het niet zo moet zien. Hij zegt ook, onze tijd komt zeker! Liefs Patries
Hai, Ik ben Nataly en ik ben inmiddels al 17 maanden bezig voor ons eerste kindje. Ik heb alles al geprobeerd, temperaturen en ook ovulatietesten. Ik heb dus precies op de goeie dagen geklust maar nog niet zwanger. Wij hebben nu juist besloten om ons niet meer zo te richten op de juiste vruchtbare dagen. Ik weet wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb en we gaan dan in die week of 10 dagen om de dag klussen. Van al dat gereken en in de gaten houden wordt je stapelgek! Dus mijn advies aan jullie doe het nog maar even lekker rustig aan en klus wanneer je zin hebt en tussen dag 10 en 20 wat extra. Laat je de kop niet gek maken want dat kan altijd nog. Veel liefs Nataly