Precies 2 uur na voeding onrustig, huilen en niet meer slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamakarlien, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo medemama's!

Ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent en misschien weet hoe ik nu verder moet. Mijn zoontje is nu ongeveer drie en een halve maand en vanaf dag 1 slaap hij erg moeilijk. Na veel proberen etc zijn we nu zover dat hij in ieder geval s nachts wel slaapt, overdag blijft het problematisch.
    Ik draai rondjes in mijn hoofd en ga overal aan twijfelen. Ik probeer het even kort te houden om het leesbaar te maken ;).

Het volgende hebben we ondernomen:
    - Rust en regelmaat, weinig prikkels
    - Inbakeren, nu buikslapen
    - Nutriton toegevoegd (bio variant)
    - Overgestapt naar Friso Pep, vervolgens naar Nutramigen (ook vanwege onrustige huid, diarree, spugen), dit gaf wel verbetering.
    - Zantac geprobeerd (geen verschil dus weer gestopt na 2 weken, hij reageert ook niet met huilen als hij spuugt, drinkt rustig etc)
    - Voeden op verzoek (toen ging hij eindelijk voldoende drinken)

Anderhalf uur nadat hij wakker is geworden gaat hij naar bed. Precies twee uur na de voeding wordt hij dan onrustig, wordt wakker, moppert etc. Wanneer hij eerder of later slaapt geldt precies hetzelfde: twee uur na de voeding begint het gerommel :(.

Als ik hem dan uit zn bed haal lacht hij wel maar na een kwartier begint hij weer te mopperen. Soms slaapt hij dan niet meer tot de volgende fles (dan heeft hij dus maar een half uur geslapen!!).

Is er iemand die dit herkent? Precies twee uur na de voeding onrustig en dan niet meer slapen?
    En hoe lang zijn/waren jullie kindjes op deze leeftijd wakker?

Mama Karlien

2. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik herken het, wij zijn uiteindelijk op de neocate uitgekomen. Nutramigen werkte niet voldoende. Ook zijn we erachter gekomen dat ons zoontje niet tegen de zantac kon (deze kreeg hij al vanaf 12 weken) Hij had nog steeds veel last van lucht in de darmen en last van zijn maag en liet enorme stinkwinden, ondanks de neocate). Na overstap op Losec verdwenen deze klachten. Ben vanmiddag na een bioresonantie therapeute geweest, en ga vanaf morgen druppels gebruiken op homeopatische basis voor zijn darmen.
    Misschien ook wat voor jullie?
    Heel veel sterkte ermee, het is superzwaar he?

3. feetje75

feetje75 Lid

9 okt 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Heeeeeeeel herkenbaar. Die 2 uur na de voeding was hier ook. Je kon de klok erop gelijk zetten.... Gemiddeld sliep hij toen 2-3 uur overdag. Als hij echt weinig op de dag sliep, hield ik hem op de buik, doekje over de ogen en wiegen. Uiteindelijk viel hij meestal weer in slaap, en kon ik hem voorzichtig weer terug leggen. Heb je al een draagdoek geprobeerd, dat hij lekker bij je tegen je aan kan slapen (en daardoor ook iets meer rechtop ivm reflux)

Hier ging het ook mbv losec (vanaf 4 maanden) een stuk beter. Volgens mij is losec (of nexium) nog iets sterker als zantac.

Nu slaapt hij overdag gemiddeld 3,5-4 uur. Hij is nu 7,5 maand.
    Helaas werd het met het starten van de bijvoeding weer erger.
    Met 2x fruithap (peer) per dag (werkt lekker laxerend), en lichte granen pap ging het weer een stuk beter. Rijstebloem is bij ons uit den boze (obstipatie), dus ook geen potjes (zit het meetal in).

Vermoeiend is het soms wel.
    Succes!

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Hier kan je er ook de klok op gelijk zetten. Bij ons helpt de nutriton redelijk maar slapen doet ze overdag niet veel. Als ze huilt, hang ik haar in de draagzak. Zo heb ik mijn handen vrij en hangt ze lekker rechtop en dicht bij me.

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hier was het ook altijd 2 uur na de voeding feest. Bij Jesse werd ook aan KMA gedacht en zaten we aan de neocate, maar uiteindelijk bleek hij erg last te hebben van een verborgen reflux. Met nexium (werkt beter dan zantac) is dit heel erg verbeterd.
    Wat ik van onze ka heb begrepen is dat 2 uur na de voeding er nieuw maagzuur wordt aangemaakt en de voeding weer omhoog komt. Dat irriteert dan bij zo'n kleintje en die wil dan opgetild worden, want dan hebben ze minder last.
    Bij ons werd het steeds beter met nexium en wij moesten wel oop schema gaan voeden, omdat reflux kindjes de neiging hebben hun pijn weg te drinken.
    Na 4 maanden merkten wij echt dat het vele malen beter ging en nu heeft hij nauwelijks nog last.

Deel Deze Pagina