Hallo allemaal, Mijn dochter is nu 6 weken oud en begint overdag wat minder te slapen en wil dan uiteraard uit haar bedje. Ik merk echter dat ze echt nog te klein is om zichzelf te vermaken in de box. (na het voeden en uitgebreid knuffelen). En omdat mama nu eenmaal ook wel eens het huishouden moet doen ben ik benieuwd hoe jullie omgaan met de wakkere tijd van babies die nog niet in de box willen.
Hier probeerde ik het steeds even en als ze het zat was, er weer uit. Wipstoeltje vond ze ook leuk, maar in het begin ook maar eventjes. Hier kwam ik bij de eerste echt aan weinig dingen toe. De 2e gaat dan in een draagdoek zodat ik mn handen vrij heb.
Mijn zoontje is nu ook bijna 6 weken. Hij vind het wipstoeltje helemaal niets en zit daar dus ook nooit in. Wel in de box. We hebben er een mobile hangen. De eerste weken zette ik de mobile niet aan en was hij na een minuut of 5 het echt zat. Iedere dag legde ik hem er eventjes in, al was het maar 5 minuten. Verder geen speelgoed of zo erbij, alleen onder de mobile. Sinds een week zetten we de mobile ook aan en kijkt hij er met grote ogen naar. Tegelijk gaat hij dan maaien met zijn handjes en trappelen met zijn beentjes. En lachen dat hij doet! Nu ligt hij met gemak 15 minuten in de box! Misschien moet je het dagelijks even proberen voor 5 minuutjes?
Wij konden de maxi cosi aan de kinderwagen klikken. Ik zette Jesse daar dan in en reed hem overal mee naar toe in de kamer. Doe ik nog steeds als hij zich moeilijk alleen kan vermaken.
De box is voor een kindje ook wel heel groot helemaal als ze nog zo klein zijn. Dat moet je echt opbouwen van 5 minuutjes tot ...
Hier vond mijn dochter het fijn om op een voedingskussen met aankleedkussenhoes er om te liggen in de box. Lag haar hoofdje iets hoger, lekker zacht en wat geborgener. Ook in een draagdoek/zak is ideaal, mijn dochter viel met een paar minuten in slaap en samen deden we de was enz
Idd een mobile in de box was hier vanaf 3 weken al gelijk een groot succes, hij lag hem met grote ogen te volgen. Verder had ik hem veel inde draagzak, dan had ik mijn handen vrij om wat te doen, en was hij toch lekker bij me. En op een gegeven moment (ik denk met een week of 8) had hij door dat hij met zijn voetjes tegen het activity center kon trappelen en er dan muziekjes uit kwamen, vond hij ook erg leuk. Af en toe een kwartiertje in het wipstoeltje voor het raam. Dat soort dingen. Maar ik zat ook gewoon heeeeel veel lekker met hem bij me, ik had zoiets van 'hij is maar 1 keer zo klein, dat huishouden komt wel weer (als man thuis is, of hij slaapt)'.
Hier hadden we Jesse ook lekker op het voedingskussen in de box liggen de eerste tijd. Als we de mobile aanzetten dan vond hij het helemaal prachtig en kon hij daar gerust een kwartier naar zitten kijken.
5 minuutjes is al heel lang op die leeftijd. En anders neem je ze afwisselend in een wipstoeltje mee naar de keuken bv, ook droeg ik ze veel in de draagdoek. En kleintjes slapen nog veel, dus doe je je dingen in slaapjestijd.
Misschien kan je hen anders in de kinderwagenbak leggen? Hier werkt dat heel goed Staat gewoon de kinderwagen in de huiskamer en jk ben ondertussen aan het rommelen.. Onze kleine vind de box ook niet geweldig....
Ik deed eigenlijk alles in dutjes tijd En hij vond het leuk op de voedingkussen te liggen, of in elk geval met zn hoofdje, zodat ie wat meer zag... Ook de muziekmobiel werd interessant Maarja eigenlijk deed ik alles in zn ochtenddutje
Dank voor alle tips! Mijn lieve meisje heeft dagen dat ze nauwelijks meer slaapt overdag. Zelfs 10 minuutjes om te kolven, of even naar de WC zijn dan een ware uitdaging... En inderdaad, lang leve de draagdoek!