pijnlijke tepel

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Claartje79, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn zoontje drinkt al vanaf de geboorte perfect bij mij.
    ik heb geen problemen gehad met aanleggen e.d. en weet precies waar ik op moet letten.

nou heeft meneertje vorige week even zijn kaakjes langs elkaar 'geknauwd' met mijn tepel er tussen en sindsdien heb ik een pijnlijke bult op mijn tepel. een beetje gekneusd lijkt het wel. de plek wordt niet echt beter. nu weet ik neit zo goed hoe ik de genezing hiervan kan bevorderen.

elke keer al hij komt drinken wordt de tepel weer wat gemasseerd tenslotte en dat lijkt de bobbel geen goed te doen. maar niet aanleggen aan die kant lijkt me ook geen oplossing ivm het instand houden van de productie.

wat kan ik hier het beste aan doen?
    bvd

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Jeetje wat zal dat pijn doen.
    Het is wel raadzaam om vaak aan te blijven leggen aan die kant.
    Let heel goed op het goed ver opendoen van het mondje van je zoontje.
    Als hij goed aanhapt en dus zijn mond goed open doet dan is jouw tepel in zijn mond maar raakt hij het zachte gedeelte van zijn gehemelte (en niet het harde gedeelte voorin zijn mond) en zal dus minimaal belast worden.
    Het zal dan naar alle waarschijnlijkheid snel over zijn.

Hoe is het nu met je tepel?

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het is al aan de beterende hand, hij hapt ook netjes aan, alleen is hij af en toe even zijn kauw meganisme aan eht uit proberen als hij boos wordt haha

ik leg hem gewoon aan aan die kant, net als anders, dat wel. en elke dag wordt het wel iets beter.

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    au!dat doet pijn.
    Fijn dat het beter gaat, met pijn voeden is echt niet prettig.
    Hopen dat het snel over is.

Deel Deze Pagina