Hoeveel drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Setteke, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik ben op advies van het cb gestopt met het geven van opvolgmelk, Tymen wil het niet meer, maar weet iemand hoeveel vocht een baby van ruim 9 maanden per dag moet hebben. Hij moet het dan dus hebben van diksap, thee enz. En telt zuivel als bijv yoghurt ook mee als vocht? En ook de vocht uit groente en fruit bijv?
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Goh het is dus helemaal over met de melk?

    Wat mijn CB zegt is dat ze 500 cc aan vocht binnen moeten krijgen (dat is dus melk en ander vocht)

    Fruithap is hier niet mee-gerekend. Maar daar zit aardig wat vocht in hoor.
    Ik kreeg ook het advies als Lynn niks wilde drinken, dan maar extra fruit te geven.
     
  3. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Oke, dankje! Hij drinkt momenteel zo slecht, vind ik! Vanmorgen 60 cc melk (toch weer geprobeerd) verder over de hele dag zo.n 1,5 beker diksap. dat is ongeveer 280 cc en soms 's avonds nog een paar slokjes van het een of ander. Heb ook niet echt de indruk dat hij te weinig krijgt, want hij plast goed. Ach, net zijn moeder, die drinkt ook erg slecht. (bedenk me nu net dat ik na de koffie van vanmorgen ook nog geen drinken heb gehad. Maar gauw wat pakken dus... :oops: )
     
  4. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook al wat minder "dorstig" de laatste dagen. Zou met het weer te maken kunnen hebben, zelf heb ik ook minder trek met dat warme weer. Terwijl je juist dan meer zweet, dus ook meer vocht nodig hebt :(
    Hou je kindje gewoon goed in de gaten, voldoende plasluiers, vrolijk en actief. Niks aan het handje volgens mij!

    Groetjes Six
     
  5. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ach ja, dat is ook wel zo! Ik heb nu weer wat andere smaken diksap en het lijkt wel te schelen! Ik had de appel en daar is hij geloof ik niet zo gek op. En...., ik zag vandaag dat er weer een tandje aan zit te komen. Zal er allemaal wel mee te maken hebben!
     

Deel Deze Pagina