precieze tijdstippen voor alles ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    voor mij zijn de vaste tijden die ik dan in een lijstje zet als indicatie...
    dat ze zo laat ongeveer altijd eet..
    er kan makkelijk een uur verschil inzitten..
    maar als ik noa niet gewoon uit mezelf eten geef.. dan eet ze heel de dag niet.. die gaat echt niet meer huilen als ze honger heeft.. :(
     
  2. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Tijdens de borstvoeding kwam het schema als vanzelf. Ze had gewoon na 3 uur weer honger en dat werd steeds langer, tot 4 uur tussen de voedingen. Ik ging gewoon rekenen vanaf de 1e voeding, die de ene dag om 6 uur was en de andere dag om half 8. Dus geen vaste tijdstippen, maar wel vaste intervallen. Qua slapen was het een kwestie van: ze is moe, dus naar bed. Het had toch geen zin haar naar bed te brengen als ze niet moe was.
    Nu (8 maanden) ben ik bezig op te bouwen naar 3 maaltijden met 2 tussendoortjes. Dat gaat ook met redelijk vaste intervallen. En in dezelfde volgorde. De tijdstippen wisselen wel, maar ik probeer de lunch wel tussen 12 en 1 te doen, en het avondeten tussen 5 en 6, dat doe je zelf toch ook?
    Tja en slapen is nog steeds: moe, dus naar bed. De ene dag is ze om 8 uur 's ochtends moe en de andere dag om 10 uur. Dat kan niet volgens een vast schema, want niet moe = niet slapen, dus dat heeft geen zin :(
    Ze gaat wel tussen half 7 en half 8 's avonds naar bed.
     
  3. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam heeft ook haar eigen schema gemaakt. Ik heb eigenlijk niet veel hieraan gedaan. Wel is het zo dat ik haar soms wakker moet maken omdat er anders echt te veel tijd tussen zit (en dan ook de rest van de dag).
     
  4. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ik heb wel regelmaat in die zin van een vaste volgorde van eten. Dus pap, liga met sap, brood met fles enz......Als ik niets aan de hand heb, dan gaat het meestal wel op gezette tijden. Maar als ik weg ben is het net hoe het loopt. Toch heeft Kim wel een aardig ritme en komt het meestal zo uit dat het steeds dezelfde tijden zijn. Iedere avond ligt ze wel rond zeven uur op bed.
    groetjes bianca
     
  5. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier precies hetzelfde!
     

Deel Deze Pagina