Verergerde eczeem tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miranda88, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hallo Meiden

Ik heb al sinds ik heel klein bent eczeem en dit was altijd redelijk te behandelen met mijn hormoonzalf dermovate creme en een vette creme cetamacrogol creme.
    Sinds ik zwanger bent is de eczeem verergerd, ik word gek van de jeuk voornamelijk op armen en handen en krab mezelf helemaal open. Ik weet dat je beter niet moet krabben maar jeuk is erger dan pijn.

Ik heb contact opgenomen met mijn arts en van de arts mag je tijdens je zwangerschap geen hormoonzalf gebruiken. En ik mag dus alleen de vette creme gebruiken. maar dit werkt echt niet voldoende.

Zijn er hier meiden die tips hebben? of huis tuin en keuken middeltjes kunnen aanraden. ik wil alles proberen want word gek van die jeuk.

2. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook heel erg eczeem en ben onder behandeling van een dermatoloog. Artsen verschillen van mening over hormoonzalf maar van zowel de dermatoloog als mijn verloskundige mag ik het gebruiken. Ik smeer momenteel Cutivate en middels een afbouwschema is dit enorm goed onder controle. Misschien dat je het toch nog eens na kan vragen? Er zijn genoeg onderzoeken die hebben bewezen dat je gewoon zalf mag smeren. Gisteren ook nog gehoord bij mijn verloskundige.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier wordt het ook altijd erger.... Nu gaat het moet ik zeggen. Ik heb ook tijden de zwschappen hormoonzalf gesmeerd hoor, als je het te rg hebt kun je met de lichtste smeren.

4. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Cardiflor de sterk geconcentreerde werkt bij mij ook goed. Of aardappel open snijden en het sap erop (let op, prikt wel!)

5. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik heb ook eczeem, ik smeer nu ibaril (eigenlijk al jaren). Dit is 1 van de zwaardere. Bij mijn laatste zwangerschap was het bij mij zo erg dan ik op mijn armen en benen geen normaal stukje huid meer had, ik krapte alles open. Ik heb toen in overleg met de verloskundige en dermatoloog wel mogen smeren. Zo dun mogelijk en echt alleen als het echt nodig was. Jeetje, dat was echt heerlijk!

Ik zou dus nog een keer overleggen en misschien om een lichtere zalf vragen. M'n vader zei van de week dat vroeger teerolie werd voorgeschreven. Is vies, plakt en maakt vlekken maar blijkt te helpen..

Succes, ik weet hoe je je voelt.

6. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik heb soms psoriasis plekken. Die behandel ik met dermalex repair. Die is er ook voor eczeem. Werking zonder hormonen Over Dermalex - Dermalex Repair misschien ook iets voor jou?

7. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi, ik heb ook sinds mijn geboorte flinke eczeem en allergieën.
    Nu héél pril zwanger (weten het pas net) maar kreeg al direct advies om te stoppen met mijn hormoonzalf; bètamethason. En die werkt zó enorm goed als ik een jeukaanval heb, of m`n huid kapot gekrabd heb. Nu gebruik ik tegen de jeuk Tavegil tabletjes (mogen gebruikt worden tijdens zwangerschap) en ik smeer AloeVera concentraat op mn huid, verkoelt heerlijk! Soms ook menthol poeder,, kán eventjes heel koud aanvoelen maar vervolgens geen jeuk meer. Hopelijk hebben jullie daar wat aan?
    Groetjes

8. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Bedankt voor alle tips dames. Ik ga maandag gewoon opnieuw bellen met mijn huisarts en vragen voor een afspraak en dan neem ik jullie tips mee.

Het is inderdaad verschrikkelijk als je hele dagen jeuk hebt. en ik werk ook nog eens in de zorg dus je zit veel met je handen in water en wast ze vaak. dus dat maakt het soms nog erger.

9. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik heb ook al sinds dat ik 6 maanden ben eczeem.. tig miljoen dingen geprobeerd en na jaren bij dermatoloog gelopen te hebben, heb ik eindelijk 2 zalven die werken bij mij.
    maar natuurlijk mocht ik deze niet gebruiken tijdens de zwangerschap..... in het begin werd het dus ook echt even erger.
    het enige wat bij mij helpt is de combinatie van zoutzeewater, zeelucht, en de zon. zon droogt de plekken in en het zoute van de zee remt de ontsteking.. maargoed daar heb je zomers meer aan dan in het najaar. na een weekendje straks was ik ook echt helemaal schoon! (mijn oma is een keer zo lief geweest om flessen zeewater mee te nemen voor mij, maar alleen zeewater helpt dus niet voor mij, moet echt alledrie bij elkaar hebben)
    verder is het bij iedereen net een beetje anders wat werkt. ik moet het bv niet in m'n hoofd halen om in een chloorbad te gaan zwemmen. terwijl vriendin van mij juist baat heeft bij chloor, en de zee het erger maakt bij haar.
    ik hoop dat arts toch iets voor je kan betekenen.. bij mij werd het na week 20 een stuk rustiger, en heb er nu eigenlijk geen last van.

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Heb er ook veel last van. Dokter gebeld en mocht niets gebruiken. Maar ik sliep er heel slecht van. Opnieuw naar de dokter. Nu mag ik smeren: een klasse2-zalf, hooguit n week achtereen, op een klein oppervlak. Maar ik moet zeggen dat t nauwelijks heeft geholpen (voorheen werkte t vrijwel meteen), daarom ben ik toch weer gestopt. Nu houd ik mijn handen zo vet mogelijk (gaat bij mij om beide handen). Ik vrees voor de winter.

11. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,, Je kunt ook in bepaalde winkels bussen of zakken Dode Zeezout halen he? Deze gebruik ik ook nog wel s en heeft praktisch zelfde effect als in zeewater... (is maar n ideetje?);)

Deel Deze Pagina