Net gestopt met pil....hebben jullie het eerst veilig gedaan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tatum80, Feb 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

Feb 15, 2013
    719
    60
    28
    #1 Tatum80, Feb 21, 2013
    Last edited: Feb 21, 2013
    Hallo allemaal,

Ben net nieuw op deze pagina, maar zie al dat mensen met heel veel dezelfde dingen zitten als ik!
    Nu heb ik een vraag, ben benieuwd hoe dit bij jullie gegaan is:

Ik heb op 14 januari mijn laatste pil geslikt, op 17 januari onttrekkingsbloeding gehad (vanaf toen meteen gaan klussen) en daarna vanaf 5 februari een volle week bruin bloed, maar niet veel, denk minder dan 1 normale tampon per dag. Ook bijna geen menstruatiekrampen gehad.
    Zou dit nu een menstruatie zijn geweest of niet? Ik heb nu nl geen idee waar ik in mijn cyclus zit...
    Ik weet dat het de eerste maanden sowieso afwachten is, maar weet iemand van jullie of die week al menstruatie kan zijn geweest? (Ik had voordat ik begon met de pil, 15 jaar geleden, altijd een cyclus van 21 dagen).

Ik hoor graag jullie ervaringen/gedachten....

Groetjes Tatum

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik denk dat je lichaam door de war is van het zelf alles regelen.....

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hadden wel het plan om met condoom te gaan vrijen de eerste maanden. Maar is nooit gebeurd. Vierde ronde zwanger geraakt.
    Bij de tweede zijn we gestopt met de pil en gewoon gaan klussen.... ook vierde ronde raak.

Ja het kan zijn dat je lijf wat van slag is en daardoor gekke dingen gaat doen. Wacht het even af of doe een testje... Gewoon die van Kruidvat halen 2 stuks voor ongeveer 5 euro (prijzen zijn ietskes omhoog gegaan) Dat zijn heel betrouwbare testen.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    En testje er tegenaan gooien voor de zekerheid is geen gek idee. Er wordt gezegd dat je minimaal 1 dag rood bloed moet hebben om te mogen spreken van een menstruatie. Maar het kan ook zijn dat jouw lichaam even moet wennen zonder die pil. Overigens had ik toen ik de aller-allereerste keer in mijn leven ongesteld werd ook alleen maar bruin, maar ik was het echt wel.

Ik ben zelf van plan om te stoppen met de pil in januari 2014. Daarna wil ik het tot mei met condoom doen. De reden hiervoor is eigenlijk heel stom: ik wil niet in december, rond Kerst en Oud en Nieuw bevallen (mocht het dan snel raak zijn). December is voor ons zo'n ontzettend drukke maand dat ik wil proberen om nóg een verjaardag te vermijden. In die 3-4 maanden hoop ik ook wat inzicht te krijgen in mijn cyclus. Ben echt heeeel benieuwd wat mijn lichaam gaat doen. Ben op mijn zestiende aan de pil gegaaan omdat ik destijd elke 2 weken ongesteld werd....

5. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

Feb 15, 2013
    719
    60
    28
    Ja toen ik de allereerste keer ongesteld werd was het ook bruin, maar wel meer, alleen niet zo lang als het nu duurde.

Denk ook dat mijn lichaam nog van streek is :). Heb deze week ook 2 dagen roze afscheiding gehad. Dacht dat ik ongesteld werd, maar nu weer 3 dagen niets...

Ben gewoon nogal ongeduldig want ik wilde dit al heel lang en eindelijk is mijn vriend ook zover! Nu wil ik graag weten wat mijn cyclus is, dan kan ik ook ovutestjes gaan doen (heb nu ook al gedaan maar denk dat ik al te laat was).

Ik zal morgen eens een testje doen voor de zekerheid, heb er wel al een paar in huis van kv 2 voor 5 :D.

6. Uiltje34

Uiltje34 Lid

Feb 16, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde, eerste twee menstruaties bruin en niet veel maar de derde veel en helderrood .. Denk dat de pil toen echt pas uitgewerkt was ofzo..!
    Toch benieuwd naar je uitslag, altijd spannend!!

7. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Ik ben een half jaar geleden gestopt. Nu aan de condooms. Ik vind het persoonlijk erg fijn om mijn lichaam even rust te gunnen en ben nieuwsgierig hoe mijn cyclus zich ontwikkeld. Ben dus straks 9 maanden van de pil af eer wij beginnen met proberen... Maar denk dat dat ook erg persoonlijk is.

8. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

Feb 15, 2013
    719
    60
    28
    Nu zou ik ook willen dat ik even gewacht had, maar de ha zei dat we meteen konden beginnen dus ook maar gedaan ;).
    Nu trouwens krampen dus misschien komt menstruatie er toch aan...

9. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Mijn huisarts zei juist dat het verstandig was om even mijn lijf de rust te gunnen. M.b.t. een zwangerschap heeft de pil geen invloed op de baby. Maar ze vond het vooral voor mijn eigen gezondheid goed om te ontpillen en te zien wat mijn lijf doet zonder van het ene hormoon in het andere door te rollen.

Share This Page