Hallo allemaal, ik ben hier nieuw. Ik weet sinds een aantal dagen dat we zwanger zijn van ons tweede kindje. Nu heb ik deze testen gedaan en ze lopen mooi op. Voor zover ik kan bereken zit ik bijna op 4,5 week. (gestopt met de pil en in 1 keer raak, dus weet niet precies mijn cyclus, weet wel ong wanneer ik m'n eisprong heb gehad). Wanneer belde jullie naar de verloskundige? Meteen al of nog even afwachten? Bij de eerste had ik meteen gebeld en kon ik rond de 8 weken (dus 4 wk wachten). Nu wil ik aan de ene kant wachten nog een week of 2 en dan bellen zodat het dan enigszins minder lang wachten is maar eigenlijk maakt 't ook niet zo uit. Wat is handig?
Hallo, Ik ben nu vermoedelijk ook rond de 4 weken zwanger maar heb me wel alvast aangemeld bij de vk. Bij mijn vorige zwangerschappen veel last gehad van bloedingen in de eerste weken en dan vind ik het toch fijn dat ik de vk kan bellen.
Ik belde de vk bij mn 2 zwangerschappen met ongeveer 5 weken zwangerschap, en zij stellen dan vaak voor om dan een echo te doen. Ik had ze elke x rond de 7 weken, omdat ik 2 miskramen heb gehad. Sommige vk doen het ook pas met 10 weken. Ik zou je gewoon aanmelden en dan hoor je het vanzelf! En gefeliciteerd natuurlijk!
Ik zou me ook gewoon al aanmelden. Maar er wel ff bij vertellen dat je wellicht een paar dagen korter zwanger bent dan je denkt (streep is te licht voor 4,5 week, ik denk eerder aan gisteren op 12-13 dpo).
Zo waren m'n strepen bij m'n eerste zwangerschap ook en werd ik ook iets terug gezet. Maar we gaan het allemaal meemaken hihi.
Dankje! Ja, maar gelukkig lopen ze wel allemaal mooi op. Ik ga morgen even de vk bellen voor een eerste afspraak. Jammer dat dat wachten altijd zolang duurt haha. Ben best wel bang voor een miskraam ofzo, m'n vriendin heeft dat pas gehad en ik weet wel, je weet 't maar nooit bij wie dat gebeurd enzo maar toch is 't altijd spannend..
Als je aangeeft dat je door het stoppen met de pil niet weet hoe ver je bent mag je misschien met 7 weken al komen. Ligt er maar net aan wie je treft. Ziet er in ieder geval heel mooi uit!
Uiteindelijk net gebeld en heb 7 mei de eerste echo. Dat was met m'n eerste ook zo. Helaas nog welgeteld 28 dagen wachten hahaha naar nu kan ik wel ergens naar uitkijken en aftellen. Zo spannend, vandaag had nog 1 test gedaan, en die was weer knallende dan de rest dus dat geeft goede hoop, hoop ik.