oploop/afloop ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door indy22, 8 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Wie kan mij helpen?

Ik vroeg me af of ovulatietesten een hele duidelijke op en afloop hebben?

Ik weet vanuit een ver verleden dat die dingen een tijdje twee streepjes hadden (lichte test en donkere controle) voor ze een knaltest gaven (ovulatie) dus een duidelijke opbouw..
    Maar daarna testte ik nooit verder want ik wist wat ik moest weten.
    Zodoende weet ik niet of na de piek de test meteen blanco is (dus alleen controle streepje) of dat je daarna weer terug gaat naar een duidelijke controle en een lichtere teststreep.

Context:

Zondag anticonceptie die faalde.. Naar mijn idee is mijn ovulatie drie of vier dagen daarvoor al geweest en hoeven we ons geen grote zorgen te maken. Maar gisteravond en vanmiddag een ovulatietest gedaan die er nog lagen en die hebben beiden een zichtbare teststreep (maar duidelijk lichter dan de controlestreep). Vandaar benieuwd of de testen ook rustig aflopen en ik dus inderdaad al na mijn ovulatie kan zitten, of dat ze alleen een oploop hebben en mijn ovulatie er dus nog aankomt.

2. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    De tweede streep zegt niks, tenzij even donker of donkerder dan de teststreep (positief dus). Er hoeft dus geen oploop of afloop te zijn, helaas.

3. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Met een ovulatietest heb je twee scenario's. Ik heb ze beide meegemaakt. Zie foto's.

1. De eerste test toont een licht streepje en loopt vervolgens met de dag op tot knal.
    2. De eerste test toont een licht streepje en is de volgende dag knal.

De dag na een knaller test ik niet meer, want dan of hij is nog knal en loopt dan af of hij loopt direct af.

indy22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina