Predictor early, wat denken jullie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dora26, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb vandaag eens een predictor early gehaald, de nieuwe versie waarmee je 6 dagen voor nod mee zou kunnen testen...

Maar kan dit volgens jullie? Theoretisch gezien?
    Mijn luteale fase is bijvoorbeeld altijd 12-13 dagen... Trek daar 6 dagen vanaf, dan zit ik op 7-8dpo... Maar dat is toch veel te vroeg?
    Het zou goed kunnen dat er nog totaal geen innesteling geweest is?

Vandaag zit ik op 8dpo... Ik zie recent ook veel mensen positief testen op 9dpo. Is deze test dan zoveel gevoeliger dan de kruidvat 2v5?

Ik heb mezelf voorgenomen om pas rond 12dpo (vrijdag) te gaan testen, maar nu ik deze predictor early in huis heb gehaald, begint het eigenlijk te kriebelen... Toch probeer ik vol te houden hoor!

Maar wou even horen wat jullie ervan denken... Het zou toch kunnen dat je veel te vroeg negatief test omdat de innesteling nog niet geweest is?

Hebben jullie goede of slechte ervaringen met de testen?

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Als een test zegt dat je 6 dgn voor nod kunt testen, gaan ze uit van een lf van 14. Dat is het gemiddelde waar meestal mee gerekend wordt. Dan zou je dus vanaf 8 dpo kunnen testen. Dus als jij een lf hebt die twee dagen korter is, zou jij 4 dgn voor nod kunnen testen, want dat is ook 8 dpo. En dat is waar het om gaat :)

Overigens geen ervaring met deze test, wel met kv 2v5, hiermee testte ik op 9 dpo heel licht positief.

3. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Ik had een cyclus van 23 dagen met een lf van ongeveer 11 of 12 dagen uit mn hoofd. Met de kv testte ik op 12dpo heeeeuuulll licht positief. Terwijl de predictor early al een duidelijke streep gaf met middagurine.

Ik zou altijd testen een dag voor of op nod en niet eerder om teleurstellingen te voorkomen. (Been there done that;))

Ik snap dat het kriebelt. Maar hou in je achterhoofd dat de innesteling plaats vind tussen 6 en 10 dpo en dat er dus nog geen streepje hoeft te staan als je zo vroeg test.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Op de gebruiksaanwijzing staat 1 dag na (gemiddeld) nod moet worden aangezien als de testdag.
    Daar trek je dan 6 dagen vanaf en dan kom je uit op 9 dpo.
    9 dpo kan je idd posi testen, maar kan het ook nog heel goed vals negatief zijn (als de innesteling bijv pas op 8-9 dpo heeft plaatsgevonden).

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Oké, thx voor de verduidelijking! Zo had ik er helemaal nog niet bij stil gestaan...
    Ik testte in het begin ook heel vroeg, maar dat heb ik ondertussen ook al wel even afgeleerd ;)
    Ik probeer nu ten vroegste op 12dpo te testen, een 2-tal dagen voor nod, maar zoals je weet begint het op het laatste altijd te kriebelen ;)
    We zien wel... Maar als hij bijvoorbeeld duidelijker (gevoeliger) zou zijn dan de kruidvattesten, zou ik die misschien eerst doen... Kruidvat 2v5 is dikwijls nogal 'onduidelijk' bij mij... Er lijkt dikwijls een streepje te staan, ookal ben ik dan niet zwanger, ofwel verbeeld ik het mij :D

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik zie trouwens net dat je in ronde 11 zwanger bent geraakt! Super gefeliciteerd! Doet me altijd deugd te zien dat dames laat, maar toch binnen het jaar zwanger worden.
    Vind ik fijn voor hen (voor jou in dit geval ;) en geeft mij toch ook weer wat hoop).

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Van wat ik heb gezien is hij zeker gevoeliger en duidelijker dan de kv 2v5.
    ;)

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Heel erg bedankt voor de info!

9. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid