Hi dames, Is het mogelijk dat een ovulatietest vals positief uitslaat vanwege te geconcentreerde urine? Ik had dinsdag al flinke buikpijn, rugpijn en hoofdpijn. Ook last van lagere melkproductie. Vanwege de borstvoeding die ik geef heb ik nog geen menstruatie gehad. Maar ik ben nu aan het afbouwen met borstvoeding, dus het zit er natuurlijk een keer aan te komen. En vanwege de klachten heb ik toch wat testjes tegenaan gegooid Vanaf dinsdag had ik dus klachten. Dinsdagmiddag was de ovulatietest negatief. Woensdagochtend om 8:15 (derde urine, mijn dag begon vroeg met de kindjes) heb ik weer getest en toen leek de test positief. Wel was de urine vrij geconcentreerd, omdat ik nog niet heel veel had gedronken. Ik weet dat midden op de dag testen beter is, maar ik moest daarna weg voor werkafspraak. Toen ik thuis kwam (13:00) heb ik gelijk weer een ovulatietest gedaan, maar deze was negatief. Nu zag ik nadat de test was opgedroogd dat de test wel heel "gelig" was opgedroogd in vergelijking met de rest. Dus vanochtend dacht ik: ik doe de test nog een keer om deze tijd, om te kijken of het kwam door de concentratie, kijken of ie weer positief uitslaat. En dat is niet het geval. Terwijl ze ook met dezelfde hoge concentratie urine zijn afgenomen... De buikpijn is trouwens weg sinds gisteravond. Mijn temperatuur was vanochtend nog wel laag. Geen tempstijging. Dus..... wat denken jullie? Vals positief door hoge urineconcentratie? Of zou er toch een LH-piekje zijn geweest? Ben benieuwd!!!
Dat kan zeker, maar ik denk niet dat je urine te geconcentreerd is geweest. Denk juist eerder dat je die test net iets langer in de urine hebt gehouden dan eigenlijk hoort en er daardoor meer urine is opgehoopt en hij dus geel uit is gaan slaan. Ik vind je test van de 8e wel echt positief en je eisprong vindt dan plaats binnen 48 uur. Dus dat je nog geen temperatuurstijging hebt kan prima want hij kan vandaag of morgen ook nog springen. Het is even afwachten de komende twee dagen! PS: Hoe lang geef je al borstvoeding? Ben jaloers hoor dat de menstruatie bij jou zo lang is uitgebleven. Hier was ik met het geven van borstvoeding 8 weken na de bevalling alweer ongesteld Baalde als een stekker, hoopte op minimaal een jaar niet ongesteld te worden Maar helaas elke maand gewoon ongesteld geworden daarna
Dat kan natuurlijk ook nog! Dat ik half zat te slapen en de test er te lang heb ingehad. Maar eerlijk gezegd haal ik m er meestal wel heel snel uit hoor. Maar goed, het kan natuurlijk wel altijd, dat ik het onbewust deed. Ben idd benieuwd wat er gaat gebeuren de komende dagen Maar kan daardoor mijn test niet vals positief uitslaan? Als ie te lang in urine heeft gezeten? Ik geef nu bijna 9 maanden borstvoeding. Bij mijn oudste zoontje kreeg ik ook pas mijn eerste menstruatie 11 maanden na de bevalling. En dat was ook toen ik aan het afbouwen was. Toen vond ik het maar irritant dat ik nog niet ongesteld was geworden, want ik wilde juist weer een cyclus om voor een tweede kindje te gaan hihi Geef jij nog borstvoeding aan je dochtertje? Wel maf hoor, afgelopen paar jaar ben ik dus maar 1 keer ongesteld geweest in totaal. Zal wel weer wennen zijn straks... Nu mag het nog wel even wegblijven van mij. Er is wel een wens voor een derde maar nog niet per se nu... al begint het wel ietsjes te kriebelen sinds kort... (vandaar het testen enzo, ben nieuwsgierig of het op gang komt)