Klopt, ben ik met je eens. Maar aangezien de huisarts 23 juni heeft bloedgeprikt en ik 4 of 5 juli pas ongesteld moet worden. Heeft hij te vroeg geprikt na mijn idee. De waarde was niet 0,0. Ik moest voor wat anders bloed prikken en hij heeft toen ook meteen de hcg aangekruist. Omdat we het over een zwangerschap hadden dat dat mogelijk zou kunnen. Maar we daar op dit moment niet mee bezig zijn. Hij was een beetje chaotisch..
Maar heel veel vrouwen hebben standaard een HCG waarde onder de 5. Ik heb in diverse cylclussen tussen de 1 en 4 aan HCG in mijn bloed.
Ik heb begrepen van de huisarts dat de placenta cellen de hcg aanmaken. Dus als die er niet zijn, is er ook geen hcg. Ik heb een aantal jaren eerder ook een hcg test gehad. Maar toen was <0,10. Wil niet zeggen dat ik 1000% gelijk heb hoor. Ben tenslotte geen arts. Maar dat is wat mij is verteld
Zelfs mannen kunnen hcg in hun bloed hebben. Onder de 5 is gewoonweg niet zwanger. Dus je test heeft niet op hcg gereageerd. Vrouwen hebben altijd wel wat hcg in hun bloed. Ik had na een menstruatie 1,2 Bhcg in mijn bloed en dus harstikke negatief Vanuit t lab: < 5: Geen zwangerschap (hcgn) 5-100: Lage HCG-waarde, niet bewijzend voor zwangerschap. Te volgen. (hcg1) 100-1000: Vroege zwangerschap (hcg4) 1.000-10.000: HCG-waarde +/- 5 weken zwangerschap (hcg5) 10.000-25.000: HCG-waarde +/- 6 weken zwangerschap (hcg6) 25.000-50.000: HCG-waarde +/- 7 weken zwangerschap (hcg7) 50.000-150.000: HCG-waarde 8 of meer weken zwangerschap (hcg8)
Ik heb een hcg waarde van 3 en ben niet zwanger. Testen zijn ook gewoon negatief. Zoals reeds door andere is aangegeven is een waarde onder de 5 niet zwanger en heeft iedere vrouw vaak wel wat hcg in het bloed zitten.
Sorry maar hier moet ik even op reageren De placenta wordt pas ontwikkeld vanaf 11 weken ongeveer (om en nabij). Tegen die tijd heb je zoveel HCG in je bloed dat daar geen twijfel meer is. En zoals de andere dames al zeiden; de waardes worden afgelezen zoals je in het lijstje hierboven kunt terug zien. Dat betekend niet dat je wellicht nog wel zwanger kunt gaan worden, of dat er nog wat kan gaan innestelen. Voor nu nog even volhouden en hopen dat dat gaat gebeuren deze maand!! Succes
Nou mijn gyn zegt toch wat anders. Ik heb twee miskramen gehad in de 7de en 8ste week (kwam pas los in week 10) en beide keren veel placenta verloren. De laatste keer moest ik zelfs nog gecuretteerd worden vanwege placentaresten en dat was niet weinig. Het is wel zo dat de placenta pas alles gaat overnemen in een bepaalde week. Maar de placenta zelf wordt al veel eerder gevormd. We hebben zelfs een verloskundige in de familie die beweerde dat ik geen placenta kon zijn verloren. Een hardnekkig fabel en pertinent niet waar volgens mijn gyn, hij is er wel degelijk.
@GroeneBomen gewoon uit nieuwsgierigheid: zijn er ook hcg2- en hcg3-waarden? En waar staan die dan voor?
Niet geheel correct, chorion is de basis van de placenta en wordt al vanaf het prille begin gevormd. In mijn eierstok (bbz) zat ook een cluster van chorionvlokken. Dus de ontwikkeling is al heel vroeg, echter zal het kindje pas wat weken later daar de voeding uithalen, tot die tijd is het dooierzakje de voeding. Maar de placenta wordt al vlot ontwikkeld alleen nog niet gelijk volledig operationeel
Ik was even in verwarring met het daadwerkelijk functioneel worden van de placenta. Thanx voor de opheldering