Ik snap er niks van..

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by PrettyMuffin, May 6, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Hi meiden,

Na een week twijfelen besloten om toch om wat ervaringen te vragen, dus bij deze ;)
    Ben mama van twee meiden van 5 en 4 en heb sinds de geboorte van de jongste een Mirena spiraaltje. Nooit problemen mee gehad, altijd netjes elke 28 dagen een menstruatie én elke maand een eisprong die ik kan voelen.

Sinds een maand een nieuwe relatie en jullie raden het al, opeens is mijn cyclus volledig van de kaart. Twee weken na mijn laatste menstruatie (2 april) dacht ik netjes mijn eisprong te voelen. Een dag of 3 a 4 later voelde ik h'm alleen weer. Verder niet echt bij nagedacht, want ik vertrouw het spiraaltje voldoende.
    Een paar dagen later voelde ik de draadjes van mijn spiraaltje opeens een stuk duidelijker en kreeg ik toch wat paniek. Wat als..
    Die avond kreeg ik ook nog eens een aanval van flinke buikpijn en pijn in mijn schouder, wat voor mij altijd in verband staat met mijn baarmoeder en eisprong. Confused much.
    Huisarts gebeld en afspraak gemaakt voor een echo, deze vond afgelopen maandag plaats. 4 dagen na m'n vermoedelijke NOD. Spiraaltje zat nog helemaal netjes en verder was er niks geks te zien, maar..
    Ik ben dus ondertussen 6 dagen overtijd.

Op dag 2 en 4 heb ik een early pregnancy test van de Kruidvat gedaan. Deze laten uren na testen een heel licht streepje zien. De 2 voor 5 van Kruidvat die ik op dag 3 en 5 na NOD deed blijven helemaal wit.
    De streep op de early lijkt niet op de indroogstreep die ik op dag 1 had, dat was een heel lichte lijn, deze strepen zijn wel echt zo dik als ze horen te zijn én zijn mooi licht roze. Maar amper te zijn met het blote oog dus.

Nu dus flink in de war.
    The facts:
    - 6 dagen overtijd
    - 2x uren na testen een positieve (?) early test, maar 2 voor 5 blijven dus witter dan wit
    - klachten zoals pijn in m'n onderbuik, lichte bloeding een week na de vermoedelijke eisprong, lage rugpijn, witverlies

Kan mijn lichaam echt zo in de war raken van een nieuwe relatie en dus weer seksueel actief zijn? Kan het zijn dat er wel een bevruchting is geweest, maar er geen innesteling kon plaatsvinden en het eitje nog moet worden afgestoten? Kan het zijn dat er wel een innesteling heeft plaatsgevonden, maar veel later dan verwacht?

Iemand ervaring?

Ik weet, jullie kunnen niet in mijn buik kijken ;) Vrijdag bel ik de huisarts als er dan nog steeds geen bloed of positieve test is :)

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female
    Een test welke uren later pas een streepje geeft is niet positief. Een test moet wel binnen de afleestijd afgelezen worden, is er geen streep te zien binnen de afleestijd is de test negatief en niet uren later alsnog positief omdat er dan wel een heel licht lijntje te zien is. Waarschijnlijk is het dus een indroogstreep. Ik zou vertrouwen op de witte 2v5 kruidvat testen. En anders om de dag testen om te kijken of er wel een duidelijke 2e streep op je test te zien is.

kan je de testen wellicht in negatief zetten en dan uploaden?

Daarbij kan je cyclus altijd een keer afwijken en dit kan vele factoren hebben waarom dit is. Maar heb je uberhaupt seks gehad rondom je vermoedelijke eisprong?

3. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Om de dag testen doe ik nu inderdaad, maar ik vind het wel raar. Ik heb 4 testen gedaan met de early 2 voor 10 van de Kruidvat. Bij eentje had ik heel duidelijk een indrooglijntje, een heel dun lijntje. De tweede was spierwit. En bij twee zie ik dus echt een kruis, maar pas veel later dan de aangegeven 5 minuten.

Testen in negatief zetten ga ik even proberen :)

En ja, ik heb seks gehad rondom de eisprong (ook niet maar 1 keertje), anders zou ik me er geen zorgen om maken ;)

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female
    Een kruis welke pas te zien is na afleestijd is ook een indroger en dus negatief. Een indrooglijntje is niet perse een dun indrooglijntje. Maar je wilt denk ik graag een negatieve test toch..? Tenminste ik neem niet aan dat je na 1 maand daten al een kind wilt met iemand.....(niet lullig bedoeld).

Daarbij zou je met 6 dagen overtijd al een dikke knaltest moeten hebben.

Dubbelfris likes this.
  5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Dat is dus precies wat ik niet snap. Met 6 dagen overtijd zou ik allang een knaltest moeten hebben, dus wat is er aan de hand. Ik ken mijn cyclus door en door, na meerdere IUI pogingen voor de eerste ken ik alle pijntjes en de duur.
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mijn cyclus opeens na 4 jaar geen problemen met de spiraal te hebben gehad, volledig in de war is. Zeker aangezien ik geen stress heb o.i.d. De echo zag er goed uit, ook niks raars bij mijn eileiders, dus ik weet niet wat te denken.

Normaal een cyclus van 28 dagen, max 30. Vandaag op dag 35 zonder bloed en zonder negatieve testen. Ik snap het gewoon niet en word er onzeker van.

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female
    Tja om wat voor reden dan ook kan je cyclus altijd een keer afwijken ook al heb je “altijd” dezelfde cyclus. Stress, iets onder de leden, weersinvloeden, er kan van alles zijn waardoor dit een keer voorkomt. Wil je zekerheid kan je een bloedtest laten doen bij de huisarts.

PrettyMuffin likes this.
  7. Lizra

Lizra Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    1,532
    1,669
    113
    Female
    NULL
    Brabant
    Hoe lang zit je spiraaltje er nu in? Ze mogen volgens mij maar 5 jaar blijven zitten toch?

Of heb je net een nieuwe?

Ik werd namelijk helemaal niet meer ongesteld van de mirena spiraal. Een vriendin van mij werd na 4 jaar weer af en toe ongesteld. Ik denk dat je lichaam op het spiraaltje en de hormonen reageert.

En met 6 dagen overtijd zou je idd een knaltest moeten hebben. Daarnaast zei je dat je wellicht je eisprong op een later moment nog een keer hebt gevoeld. Maar misschien is hij helemaal niet gesprongen of veel later waardoor je nu later ongesteld bent.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.:)

8. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Mn spiraaltje zit er nu 4 jaar in. Dus hij zou nog een jaar mee moeten kunnen. Kan me ook niet voorstellen dat hij nu al minder gaat werken, dan zouden ze wel zeggen dat hij er max 4 jaar in mag toch?
    Geen idee..

Morgen ga ik toch de huisarts maar even bellen, zelfs met die latere eisprong ben ik nu overtijd.

Daarnaast heb ik echt veel last van menstruatie pijnen zonder dat er iets doorbreekt, al dik een week nu.

Ach Ja, ik snap het gewoon niet

9. nienie26

nienie26 Bekend lid

Nov 24, 2013
    844
    208
    43
    Leuk he een spiraal:(. Ik heb hem bijna anderhalf jaar. Altijd heel erg ongesteld gebleven. Dec op advies van huisarts echo laten doen om te kijken of hij nog goed zat inverband met heftig bloedverlies. Gelukkig was dat het geval. Altijd ongesteld op dag 25 en nu al op dag 50 en nog geen menstruatie. Ik heb ook voor de zekerheid een test gedaan gelukkig spier wit. Soms kan je lichaam ineens anders reageren. Geniet er maar van dat je niet ongesteld word :D:D:D:D

10. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Haha nou dat genieten dat kan ik nog even niet hoor. Ik heb toch liever gewoon elke maand een duidelijk teken dat m'n lichaam het nog doet :p
    Voel jij wel je eisprong? Of dat ook nog eens niet?

11. Zebraman

Zebraman Bekend lid

Nov 26, 2019
    718
    624
    93
    Female
    Fotograaf
    Maar met de mirena spiraal wordt je vaak op den duur toch niet meer ongesteld? Ik hoor in mijn omgeving in ieder geval dat dat vaak de reden is dat ze voor de mirena kiezen ipv bijvoorbeeld het koperspiraal.

Nu wordt jij al 4 jaar wel ongesteld met de mirena dus dat het gek is dat je nu over tijd bent snap ik wel, maar als je graag je maandelijkse menstruatie wilt, is een koperspiraal dan niet een betere optie? :oops:

12. nienie26

nienie26 Bekend lid

Nov 24, 2013
    844
    208
    43
    :roflmao: ik had eerst liever dat mijn menstruatie uit bleef maar nu werd ik wel een beetje bang:D. Ja voel ik ook en had ook op dag 25 echt het gevoel ongesteld te worden na 2 weken toch maar een test gedaan. Nu die wit is leg ik me er maar gewoon bij neer en wacht het wel af. Ik kreeg net weer een melding dat ik over 3 dagen weer ongesteld moet worden ben benieuwd. Op welke cyclus dag zit je nu?

Share This Page