Predictor geeft ook valse lijntjes!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door angela22, 28 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik zie ook een streepje. Maar hoe zit dat nou met t bloedbeeld?
    Is het nou zo dat hcg eerder uit je bloed is of juist niet? Een ander stelt juist weer dat de concentratie in je bloed hoger is.

    Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat een test die hcg moet detecteren om een streepje te geven, een streepje geeft terwijl er dus geen (of onvoldoende) hcg is!!
    Hoe kan dat?? Wat is het mechanisme erachter?

    Ik dacht altijd: een streep is een streep. Maar dat gaat dan dus toch niet op??

    Balen to.... :( Maakt je toch onzeker.
     
    angela22 vindt dit leuk.
  2. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Maar waarom wil je dan de onbewerkte foto niet plaatsen?
     
  3. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Die staat wel in andere topics. Ik heb meegekeken en hij was inderdaad wel zichtbaar, ze liepen alleen niet mooi op

    @angela22 ik begrijp je frustratie, maar door dit topic te openen heb je het een "publieke zaak" gemaakt. Jij beweert dat predictor niet betrouwbaar is, en anderen proberen duidelijk te maken dat er andere redenen kunnen zijn dat je test positief was en je bloedtest negatief. Probeer dat niet persoonlijk op te vatten
     
    Madelie en Meiske2015 vinden dit leuk.
  4. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Doe ff lekker normaal zeg...pfff
    @Madelie ,helemaal met je eens,alleen zou ik deze test die in dit topic staat niet als positief beschouwen.Deze is enorm bewerkt.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  5. angela22

    angela22 Bekend lid

    7 apr 2016
    782
    572
    93
    Ja en daarom maar dan moet je niet eerder testen, ik vraag niet om een mening van wanneer ik wel of niet moet testen toch. Ik heb meerdere testen gedaan waarop allemaal een licht streepje kwam!

    Dus ze geven streepjes terwijl het bloed negatief is!
     
  6. angela22

    angela22 Bekend lid

    7 apr 2016
    782
    572
    93
    Ik? Of jullie? Hou alsjeblieft op hoor... Ik weet dat het een nadeel is van vroeg testen. Maar als toch meer als 10 mensen een streep zien ook op onbewerkt? Waar reageren de testen dan op?
     
  7. angela22

    angela22 Bekend lid

    7 apr 2016
    782
    572
    93
    Dat kan niet, dan test je te vroeg volgens onze kenners ;)
     
  8. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Zoals eerder gezegd kan het een mislukte innesteling zijn waarbij er dus wel hcg is aangemaakt, maar wat niet oploopt. En het is dus eerder uit je bloed dan uit je urine, wat verklaart dat de bloedtest toch negatief is.
     
  9. angela22

    angela22 Bekend lid

    7 apr 2016
    782
    572
    93
    Dat is allemaal prima. Maar ik hoef geen adviezen wanneer ik mag testen en dat ik realistisch moet zijn. Alsjeblieft na 18 ronden en positieve testen en miskramen en weet ik veel wat ben ik heus realistisch.

    Het is een waarschuwing... niet een wanneer kan ik testen topic?
     
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Madelie sprak in het algemeen, ze had het niet over jou persoonlijk.
     
  11. angela22

    angela22 Bekend lid

    7 apr 2016
    782
    572
    93
    Dan alsnog bestaat er zoiets als empathie. Snap dat ze dat een verplicht vak op basisscholen willen maken.

    Ook al is het een mislukte innesteling kan je het alsnog anders formulieren, een mislukte innesteling kan ondanks dat het niets is wel even een flink baal moment zijn! " ik wil het geen miskraam noemen" nee ik ook niet, maar daarom blijft het kloten.
     
    Ro1990 vindt dit leuk.
  12. angela22

    angela22 Bekend lid

    7 apr 2016
    782
    572
    93
    Yes!
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Op basis van de feiten dat elke test vals positief kan zijn en hcg aantoonbaar 0,3 is dag later én concentratie hcg in bloed hoger is dan urine en zwangerschap in bloed eerder te detecteren is dan met urinetest, is de meest waarschijnlijke oorzaak simpelweg vals positief.

    Als een test 99,9 procent betrouwbaar is op basis van onderzoek, kan deze test prima nou net bij die 0,01 horen die helaas wel valse lijntjes kan geven.
     
  14. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Maar in dat geval zou ze niet meerdere testen achter elkaar streepjes hebben.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Ik zag alleen op de bewerkte foto een vaag lijntje, op de reguliere niets. Dat is ook gelijk de pest van urinetesten die niet duidelijk zijn. T is slechts een perceptie, bloedtest gaf wel die duidelijkheid. Aangezien bloed eerder zwangerschap aantoont dan urinetest blijf ik bij de meest waarschijnlijke conclusie,' ook predictor is niet immuun voor vals positief
     
  16. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.378
    8.474
    113
    Pardon? Reageer even normaal, wil je. Jij ziet dit kennelijk als een aanval, maar dat laat ik lekker bij jou. Zelf ben ik ook altijd een vroege tester geweest en kende de risico's hiervan. Het zijn mijns inziens dus inderdaad wijze woorden inderdaad.
     
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.378
    8.474
    113
    Ik heb nergens geschreven dat je niet eerder moet testen hoor. Ik schreef alleen dat er in zo'n geval sprake kan zijn geweest van een beginnende zwangerschap die geen doorgang heeft gevonden.
     
  18. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.378
    8.474
    113
    Nou nou nou, als er iemand ervaringen heeft met miskramen dan ben ik het wel. En met mijn empathie is niets mis. Ik schrijf ook nergens dat het niet ontzettend balen is. Mijn reactie was alleen algemeen bedoeld op wat het gevaar van vroeg testen is en iets is om rekening mee te houden. Dat is het gevaar van geschreven woord. Je had ook kunnen vragen wat ik bedoelde. Als iemand hier k.. reageert dan ben je dat zelf wel. Jij weet ook niet wat er allemaal achter mijn voordeur leeft, maar je trekt behoorlijk van leer tegen mij. Geheel onterecht.
     
  19. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik wil toch even reageren.. je had woensdag ook een streepje op de Etos test, die heb je geplaatst in het "zwnagerschaps testen en ovulatie testen" topic. Wil je beweren dat die test ook valse lijntjes geeft? Alles wijst op een foute innesteling. Als het net ingenesteld is en daarna fout gaat is het hcg nog niet zo hoog dus is hij ook weer zo laag.

    Het is zuur en kut maar reageer je eigen aub niet af op je mede forumleden. Lijkt mij niet zo nodig:)
     
    Madelie vindt dit leuk.
  20. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Een jaar geleden heb ik ook vals een streepje gehad met predictor. Gelijk de 2e gedaan, zelfde urine, blanco.
    Kom ook eigenlijk niet zwanger zijn, maar had wat rare symptomen, dus om uit te sluiten deed ik hem. Schrok wel even, maar het was dus niks

    Ik heb er geen foto van, maar was zelfs een stukje duidelijker dan de foto van TO.
     

Deel Deze Pagina